به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۳۲۵۶۶۷

روسیه آماده استفاده از سلاح شیمیایی می‌شود

روسیه آماده استفاده از سلاح شیمیایی می‌شود
گروه بین‌الملل: سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، ضمن تکذیب اتهام مسکو درباره تلاش آمریکا و اوکراین برای ساخت سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی،‌ آن را تئوری توطئه خواند.
ند پرایس، در این‌ باره با اشاره به تلاش روسیه در انتشار اطلاعات غلط، و حمایت چین از چنین تلاش‌هایی گفت این اقدامات تنها تلاشی است برای توجیه کردن اقدامات «وحشتناک» روسیه در اوکراین. پرایس می‌گوید آمریکا هیچ آزمایشگاهی برای تولید سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی در اوکراین ندارد و، به گفته او، روسیه به متهم کردن دیگران به جرائمی که خود مرتکب می‌شود عادت دارد.
گفتنی اینكه در جنگ روسیه علیه مردم سوریه نیز روس‌ها بارها از سلاح شیمیایی استفاده كردند اما در ادعاهایی سراسر كذب آن حملات ضدبشری كه جان صدها كودك و شهروندان غیرنظامی را گرفت به خود سوری‌ها منتسب نمودند! و معلوم نبود اگر این جنایت  كار نیروهای مبارز سوری بود چرا حتی یك سرباز روسی و یا سرباز دولتی بشار اسد هم جان خود را از دست ندادند! بعدها و در پی بررسی‌های چندین مرحله‌ای، كارشناسان سازمان ملل تایید كردند همه حملات شیمیایی كار نیروهای ارتش بشار اسد و روسیه بوده است. با مقدمه چینی روزهای اخیر، هم بسیاری از تحلیلگران معتقدند روس‌ها (به دلیل مقاومت شدید مردم و نیروهای مسلح اوكراین در مقابل تجاوز به كشورشان) خود را آماده استفاده از سلاح‌ شیمیایی می‌كنند تا بلافاصله آن را به ارتش و نیروهای مقاومت مردمی اوكراین منتسب كنند.
 

۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۲۲:۱۳
روس بیشرف (384573)
ارتش سرخ پلید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۲۳:۰۳
اگه توی سوریه اوبامای بی عرضه جلوی پوتین و بشار اسد آدم کش و دیکتاتور می ایستاد الان این اتفاقات نمی افتاد . با اینکه از روز اول گفتن خط قرمز ما سلاح شیمیایی هست و مطمئن هم شدن کار اسده ولی باز هم سکوت کرد مردک بی خاصیت و بی خااااایه (384575)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها