به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۹:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۳۲۶۸۸۷

ایران طلبش از انگلیس را چند روز پیش دریافت کرد

ایران طلبش از انگلیس را چند روز پیش دریافت کرد
گروه سیاسی: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت ایران چند روز پیش بدهی که دولت انگلیس به ایران داشته را دریافت کرده است.
 حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی در مورد آزادی دو فرد آزاده شده «نازنین زاغری و انوشه آشوری » هم تاکید کرد: آزادی این دو فرد با نگاه انسانی انجام شده است .
وی ادامه داد: ارتباط دادن دریافت طلب ایران از انگلیس و آزاد شدن این افراد نادرست است.وی در همین ارتباط تاکید کرد: به صراحت اعلام می کنم که هیچ ارتباطی بین آزادی این مبلغ و آزادی افرادی که به جرم جاسوسی و اتهامات امنیتی در ایران بازداشت و محاکمه شدند و جرائم و مسائل مرتبط با آنها در قوه قضاییه بررسی شده و در مورد آنها تصمیم گیری شده، وجود ندارد.وی تصریح کرد: ما چند روز پیش مبلغ را دریافت کرده بودیم.
امیر عبداللهیان همچنین  تصریح کرد: اکنون به مراحل پایانی مذاکرات وین خیلی نزدیک شده‌ایم.
انگلیس: بدهی تاریخی خود به ایران را تسویه کردیم
نخست‌وزیر انگلیس در توییتی از آزادی دو زندانی دوتابعیتی از ایران خبر داد.
 بوریس جانسون،در توییتی نوشت که بسیار خرسندم که تایید کنم که امروز آن چه حبس ناعادلانه نازنین زاغری رتکلیف و انوشه آشوری در ایران می خواند به پایان رسیده است و حالا به انگلیس بازخواهند گشت.وی در توئیت دیگری نوشت: انگلیس سخت برای آزادی آن‌ها تلاش کرده بود و از اینکه می‌توانند به خانواده و عزیزانشان بپیوندند، خوشحالم.
وزیر خارجه انگلیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور "بدهی‌ تاریخی‌" خود به ایران را تسویه و آزادی دو زندانی دوتابعیتی در ایران را تایید کرد.
 لیز تراس، با تایید آزادی دو زندانی دوتابعیتی از ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما همچنین همانطور که وعده داده بودیم، بدهی سرویس نظامی بین‌المللی را تسویه کردیم.
وی در ادامه گفت: بدهی سرویس نظامی بین‌المللی در پایبندی کامل با تحریم‌های انگلیس و تحریم‌های بین‌المللی و تعهدات حقوقی، تسویه شده است. از این اموال تنها برای خرید کالاهای بشردوستانه استفاده خواهد شد. بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس به ایران مربوط به یک قرارداد خرید تانک‌های چیفتن، پیش از انقلاب اسلامی است که دولت انگلیس در مراجع قضایی محکوم به پرداخت آن شده بود.
ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه امروز درخصوص آزادی زاغری و آشوری زندانیان دوتابیعی گفته بود: خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس امنیتی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسید و بر همین اساس ممنوع الخروجی وی لغو شد و از زندان آزاد شد. وی پرونده‌ دیگری نیز دارد که در آن محکوم به یک سال حبس شده بود ولی این پرونده تاکنون به اجرا گذاشته نشده است.
وی گفت:  انوشه آشوری، به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی کشورهای بیگانه و به جرم جاسوسی  به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود و حدود ۴ سال و ۷ ماه از مدت محکومیتش سپری شده بود که تقاضای آزادی مشروط کرد و  به عنوان دست مزد مبالغی را از سرویس‌های جاسوسی بیگانه اخذ کرده بود که این مبالغ نیز از وی دریافت شد، لذا  دادگاه با آزادی مشروط ایشان موافقت و مورد رأفت حکومت اسلامی قرار گرفت و از زندان آزاد شد.


 
برچسب ها: نازنین زاغری
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها