به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۲ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۳۲۷۶۴۰

راز خرمدین‌ها چگونه برملا شد

راز خرمدین‌ها چگونه برملا شد
گروه حوادث:جنجالی‌ترین جنایت سال به آخر سال نرسید و با مرگ اکبر خرمدین، این پرونده در نیمه‌های راه قبل از برگزاری دادگاه بسته شد. اگرچه مادر خرمدین‌ها باید محاکمه شود اما این پرونده مخوف، دیگر قاتلی ندارد.
 

 جنجالی‌ترین جنایت ۱۴۰۰ بود که تمام ایران را تکان داد. کسی فکرش را نمی‌کرد پیرمرد بازنشسته با چنان قساوتی مرتکب جنجالی‌ترین جنایت سال شده که در تاریخ کم سابقه بوده است.اکبر خرمدین پیرمرد ۸۱ ساله در ۲۶ اردیبهشت ماه گذشته با همدستی همسرش مرتکب یکی از هولناک‌ترین جنایت‌ها شدند که به همان دلیل راز دو قتل دیگر آن‌ها برملا شد. اکبر خرمدین سرهنگ بازنشسته در روز حادثه پسرش بابک را با همدستی مادرش با ریختن دارو در غذا و آبمیوه بیهوش کرده و سپس پسرش را خفه می‌کند.

این پیرمرد پرحاشیه بعد از قتل پسرش که از کارگردانان سینما بود، جسد او را مثله کرده و در سطل زباله‌های فاز ۴ اکباتان رها کردند. ساعتی بعد قطعات جسد بابک در سطل زیاله پیدا شد و با انجام آزمایش دی‌ان‌ای خیلی زود هویت او معلوم و ماموران سراغ پدر و مادرش رفتند. با ضد و نقیض گویی‌های اکبر و همسرش، آن‌ها بازداشت شدند.

دو روز بعد از دستگیری، آن‌ها به قتل بابک اعتراف کردند. پیرمرد ۸۱ ساله در بازجویی‌ها علت قتل را فساد اخلاقی پسرش عنوان کرد و گفت: او هیچ قید و بندی نداشت و به همین خاطر او را کشتم. اکبر خرمدین در مورد قتل بابک گفت: وقتی تصمیم به قتل پسرم گرفتم، همسرم را در جریان قرار دادم. او آن روز خورشت مورد علاقه بابک را درست کرد و در درون غذا و آبمیوه او مواد خواب آور ریختیم. وقتی بابک غذا را خورد و بیهوش شد من او را خفه کردم و جسدش را به حمام بردم و مثله کردم.

اعترافات شوک آور خرمدین 
در حالیکه جامعه از شنیدن این خبر در بهت و شوک بود، اما شوک اصلی ۴۸ ساعت بعد از اعترافات او به قتل بابک رخ داد و اکبر و همسرش به قتل دخترشان آرزو و دامادشان فرامرز اعتراف کردند. با مشخص شدن اینکه این دو، دو قتل دیگر را هم در سال‌های قبل انجام داده اند، یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های جنایی دهه ۹۰ وارد مرحله تازه ای شد.

اکبر خرمدین اعتراف کرد در سال ۹۰ فرامرز خواهر زده و داماد خود را به قتل رسانده است و با ادعای اینکه با قاچاقچیان به ترکیه رفته و دیگر خبری از او نیست بر روی این قتل حدود ۱۰ سال سرپوش گذاشته بود. او، اما هفت سال بعد و در اواسط سال ۹۷ دخترش آرزو و همسرش فرامرز را هم به قتل رسانده و جسدش را در نقاط مختلف شهر رها کرده بود.

اکبر با این اعترافات به مخوف‌ترین و منفورترین چهره کشور تبدیل شد. او در بخشی دیگر از اعترافاتش مدعی شد، چون بابک در حال متوجه شدن قتل خواهرش و فرامرز بود، او را کشتم. با این اعترافات او به زندان رفت تا به زودی محاکمه شود، اما توانست از خانواده خواهرش به خاطر قتل فرامرز رضایت بگیرد تا با وجود ارتکاب سه قتل از قصاص رهایی یابد. البته این پایان کار اکبر خرمدین نبود و او در آخرین روز آبان در زندان به علت سرطان جانش را از دست داد.

بعد از مرگ اکبر خرمدین همسر او در زندان لب به سخن گشود و درخواست بخشش کرد. او مدعی بود من از ترس همسرم نمی‌توانستم چیزی بگویم و اگر با اکبر همکاری نمی‌کردم ممکن بود من را هم بکشد.در حال حاضر از خانواده خرمدین تنها یک دختر و یک پسر باقی مانده است.
مرجع : جامعه 24
برچسب ها: بابک خرمدین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها