به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۳۲۷۶۴۲

چگونه می‌توان زبان برنامه واتساپ را تغییر داد؟

چگونه می‌توان زبان برنامه واتساپ را تغییر داد؟
گروه فناوری:اگر شما هم از علاقمندان به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باشید قطعاً با نرم افزار واتساپ آشنا هستید که یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در سطح جهان و البته کشور ما ایران است. این شبکه اجتماعی محبوب علی رغم مزیت‌هایی همچون سرعت و امنیت بالا، نوز با برخی از معایب خود بسیاری از کاربران را درگیر کرده است. از جمله معایب این شبکه اجتماعی به خصوص برای کاربران ایرانی موضوع زبان آن در نسخه‌های اندرویدی است که البته در نسخه‌های قدیمی‌تر این شبکه اجتماعی وجود نداشت. به عبارت بهتر در نسخه‌های قدیمی اندروید واتساپ امکان تغییر زبان نرم افزار از انگلیسی به فارسی وجود داشت، اما در نسخه‌های جدید‌تر گزینه زبان فارسی وجود ندارد. حال در چنین وضعیتی چگونه می‌توان زبان واتساپ را در نسخه اندروید به فارسی تغییر داد؟ به طور کلی چگونه می‌توان در نسخه‌های متفاوت واتساپ برای سیستم‌های ندروید و آیفون می‌توان زبان نرم افزار را تغییر داد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید تا به شیوه‌ای ساده چگونگی تغییر زبان در نرم افزار واتساپ را به شما آموزش دهیم.

تغییر زبان برنامه واتساپ در اندروید
قدم اول: وارد منوی موبایل خود شده و برنامه واتساپ را اجرا کنید.
قدم دوم: پس از باز شدن برنامه، بر روی علامت سه نقطه در قسمت بالا سمت راست برنامه کلیک کرده و بر روی Setting ضربه بزنید و سپس در صفحه جدید باز شده بر روی گزینه Chats کلیک کنید.
قدم سوم: در صفحه باز شده گزینه Language را انتخاب کنید و سپس بعد از ورود به این صفحه بر روی App Language کلیک کنید تا منوی زبان‌های موجود در برنامه برای شما باز شود. در این منوی زبان فارسی که با نام Persian وجود دارد را انتخاب کنید. سپس مشاهده خواهید کرد که زبان برنامه فارسی شده است. (البته توجه داشته باشید که در صورتی می توانید این کارها را انجام دهید که واتساپ شما نسخه قدیمی باشد. در نسخه های جدید برنامه واتساپ گزینه زبان فارسی وجود ندارد.


حال اگر زبان برنامه واتساپ شما فارسی است و قصد دارید تا آن را به زبان انگلیسی تغییر دهید، فرآیند تغییر زبان به همان سادگی فرآیند قبلی است که برای شما توضیح دادیم. برای این کار کافی است مانند آموزش بالا بر روی سه نقطه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید. در صفحه بازشده گفتگو‌ها را انتخاب کنید و بعد از آن بر روی زبان‌ها را بزنید و در فهرست باز شده گزینه انگلیسی را انتخاب کنید. همان طور که مشاهده کردید نحوه تغییر زبان واتساپ در اندروید یکسان بوده و می‌توانید به راحتی این کار را انجام بدهید.

توجه داشته باشید که ممکن است در برخی نسخه‌های برنامه واتساپ با وجود انجام فرآیند بالا و وارد شدن به بخش App Language نتوانید گزینه زبان فارسی را پیدا کنید. در واقع در این نسخه‌های واتساپ گزینه زبان فارسی وجود ندارد و شما برای تغییر زبان واتساپ خود به فارسی باید روش دیگری را در پیش بگیرید. بهتر است بدانید که تنها روش موجود برای این کار تغییر زبان خود گوشی است. درواقع اگر زبان گوشی شما انگلیسی باشد، زبان برنامه واتساپ هم انگلیسی خواهد بود. اما اگر می‌خواهید زبان برنامه واتساپ شما فارسی باشد، باید زبان گوشی را به فارسی تغییر دهید. برای تغییر زبان گوشی اندرویدی خود طبق مراحل ذیل پیش بروید.

قدم اول: از منو کاربری Home وارد تنظیمات یا Settings شوید و از منو تنظیمات گزینه General management را انتخاب کنید.
قدم دوم: پنجره جدیدی برای شما باز خواهد شد که برای تغییر زبان گوشی باید بر روی گزینه اول یعنی Language and input کلیک کنید.
قدم سوم: در این مرحله بر روی گزینه اول یعنی Language کلیک کنید.
قدم چهارم: از قسمت Add language می‌توانید زبان جدیدی که مدنظرتان است را انتخاب کنید. بعد از انتخاب زبان، زبان جدید در منو ذیل اضافه خواهد شد. در این قسمت همان گونه که مشاهده می‌کنید، زبان انگلیسی در بالای زبان فارسی قرار دارد. یعنی اینکه زبان گوشی شما انگلیسی است. اگر شما می‌خواهید زبان گوشی شما فارسی شود، باید دستتان در فضای مشخص شده نگه دارید و سپس به سمت بالا بکشید و رها کنید. در این صورت زبان گوشی شما به فارسی تغییر خواهد کرد.بعد از فارسی کردن گوشی، مشاهده خواهید کرد که زبان واتساپ هم فارسی شده است.

تغییر زبان برنامه واتساپ در آیفون
برای تنظیم زبان واتساپ و استفاده از واتساپ زبان فارسی در آیفون لازم است مراحل تغییر زبان واتساپ به فارسی را به شکل زیر طی کنید.

قدم اول: پس از باز کردن گوشی آیفون خود به به بخش Settings خود بروید.
قدم دوم: بعد از وارد شدن به بخش Settings گوشی خود، گزینه General را انتخاب کنید.
قدم سوم: برای تغییر زبان سیستم و تغییر زبان واتساپ بر روی گزینه Language & Region بزنید.
قدم چهارم: در لیست به نمایش درآمده زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و در گوشه راست سمت بالا بر روی گزینه Done ضربه بزنید تا شاهد واتساپ فارسی برای آیفون باشید.
مرجع : فرارو
برچسب ها: واتس اپ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها