به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۹ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۳۲۸۶۲۹

خسارت سنگین سرمازدگی به کشاورزی کوار

خسارت سنگین سرمازدگی به کشاورزی کوار
گروه جامعه: مدیر جهاد کشاورزی کوار از خسارت ۲۸٠٠ میلیارد ریالی سرمازدگی به کشاورزی این شهرستان خبر داد.جوکار سه‌شنبه ۹ فروردین در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: متاسفانه کاهش دما در چند روز اخیر سبب شد محصولات کشاورزی کوار به یکباره با سرمازدگی مواجه شوند و بسیاری از آن‌ها از بین بروند.
 
مدیر جهاد کشاورزی کوار با اشاره به میزان خسارات وارد شده به محصولات کشاورزی این شهرستان، اظهار کرد: تاکنون به حدود ۷۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان کوار شامل گندم، جو، کلزا، صیفی جات و بالغ بر ۶۰۰۰ هکتار از باغات شهرستان شامل انگور، هلو، زردالو و گردو خسارت وارد شده است.

او افزود: بر اساس بررسی اولیه توسط کارشناسان فنی افت دما بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان به کشاورزان و باغداران شهرستان خسارت وارد کرده است.جوکار همچنین اهمیت بیمه محصولات کشاورزی را متذکر شد و گفت: خسارت‌های وارده به سازمان منعکس شده و با هماهنگی فرمانداری شهرستان کوار پیگیر حق کشاورزان هستیم.
او خاطرنشان کرد: با توجه به خسارت سنگینی که به کشاورزان و باغداران شهرستان کوار وارد شد، مسئولان مربوطه شهرستان و استان باید به فکر جبران خسارت این کشاورزان باشند تا روزی آن‌ها که بر اثر سرما از بین رفته است را جبران کنند.
برچسب ها: خسارت سرمازدگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها