به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۳۰ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۳۲۸۷۸
میلان - اتلتیکو؛ نبرد هم نسل های تازه کار

امشب آرسنال - بایرن؛ در انتظار فوتبال مدرن

گروه ورزشی: آرسنال منتقدان اخیرش را به مبارزه طلبیده تا از فصل مقتدرانه اش به بهترین شکل ممکن لذت ببرد، اما امشب بزرگترین چالش آنها در لندن برابر بایرن مونیخ رقم می خورد.
امشب آرسنال - بایرن؛ در انتظار فوتبال مدرن
پسران آرسن ونگر در حال حاضر در جایگاه دوم جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس به سر مي‌برند و یکشنبه شب گذشته موفق شدند با برد 2-1 برابر لیورپول به مرحله یک چهارم نهایی اف ای کاپ صعود کنند. اما شانس پیشروی آنها در لیگ قهرمانان بسیار سخت و دشوار است؛ جایی که بایرن مدافع عنوان قهرمانی از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به شهر لندن سفر مي‌کند. توپچی‌ها با وجود برد 2-0 در مونیخ که یکی از سه شکست باوارایی‌ها در سال 2013 بود، فصل گذشته در همین مرحله از رقابت‌ها در نهایت برابر بایرن مونیخ حذف شدند.

با تمام این اوصاف آرسنال که در مرحله گروهی این رقابت‌ها با پیروزی در چهار بازی به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم صعود کرده، در 13 بازی اخیرش هنوز طعم شکست را در خانه تجربه نکرده است. لوکاس پودولسکی یکشنبه شب در دیدار برابر لیورپول دوباره پایش به گلزنی باز شد و عملکرد خوب الکس اوکسلاده چمبرلین که ضمن فراهم کردن گل دوم بازی برابر پودولسکی، گل نخست بازی را هم زد. درخشش این دو بازیکن، قطعا در غیبت تئو والکات مصدوم، باعث خوشحالی و دلگرمی ونگر خواهد بود.

انتظار مي‌رود تا هافبک هایی چون جک ویلشر، توماس روسیچکی، سانتی کاسورلا برای این بازی به ترکیب اصلی برگردند، در حالی که کایئران گیبس، باکاری سانیا و اولیور ژیرود که همگی برابر لیورپول از روی نیمکت ذخیره‌ها تیم شان را همراهی کردند ظاهرا در ترکیب اصلی به میدان مي‌روند. میکل آرتتا محروم است و توماس ورمالن، آرون رمزی، ابو دیابی و کیم کالستروم از جمله بازیکنان مصدوم دیگر آرسنال برای دیدار حساس سه شنبه شب هستند. در سوی دیگر، بایرن مونیخ در آستانه ی این دیدار، با برد 4-0 شنبه شب برابر فرایبورگ به نظر نمی رسد مشکل خاصی برای قهرمانی در بوندس لیگا داشته باشند. بایرن با برد شنبه شبش باعث شد تا اختلاف امتیازهایشان با تیم دوم جدول یعنی بایرلورکوزن به 16 امتیاز برسد.

پسران پپ گواردیولا از 21 بازی این فصل بوندس لیگا با متحمل شدن تنها دو تساوی، 19 بار به پیروزی رسیدند و آنها از شش بازی رقابتی اخیرشان فقط یک گل خورده دارند. خط حمله ی آتشین و خط دفاعی سرسخت بایرن که پنج برد از شش بازی در مرحله گروهی این رقابت‌ها در گروه دی کسب کرده به نظر مي‌رسد برای پایان دادن رکورد فوق العاده ی خانگی آرسنالی‌ها کافی باشد.

ژردان شکیری به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه همسترینگ در دیدار شنبه شب به بازی برابر آرسنال نمی رسد، در حالی که فرانک ریبری به دنبال عمل جراحی که بر روی باسنش داشته در دسترس نیست. باستیان شواینشتایگر کاملا مصدومیتش از ناحیه قوزک پا را پشت سر گذاشته و احتمالا برای این بازی به ترکیب اصلی بازمی گردد.

غول سفید یا هیولای سبزه؟
میلان و اتلتیکو مادرید هم امشب در سن سیرو از سری رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به جدال هم مي‌روند؛ شبی که کلارنس سیدورف و دیگو سیمئونه باز هم برابر هم قرار مي‌گیرند. این دو هافبک سابق بارها در طول دوران حرفه ای شان بارها برابر هم قرار گرفتند، اما چهارشنبه شب بار دیگر از مرحله ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، این بار به عنوان مربی دو باشگاه مختلف به مصاف هم مي‌روند. اتلتیکو در حالی راهی ایتالیا شده که، یکی از سه تیمی محسوب مي‌شود که در مرحله ی گروهی این رقابت‌ها بدون متحمل شدن حتی یک شکست به این مرحله رسیده. آنها برای قرار گرفتن در جمع شانزده تیم برتر پایانی این رقابت ها، از شش بازی در مرحله گروهی پنج برد گرفتند

آنها برابر میلانی قرار مي‌گیرند که این فصل از رقابت‌ها عملکرد ضعیف و بی ثباتی داشته؛ همچنین آنها در چند سال اخیر در برابر حریفان اسپانیایی در سن سیرو متحمل سختی های زیادی شدند. در هشت بازی اخیر برابر تیم های لالیگا، میلان فقط یک برد 2-0 در این مرحله از رقابت‌ها در فصل گذشته برابر بارسلونا کسب کرده و در هر چهار دیدار حذفی اخیرش برابر تیم های اسپانیایی مغلوب شده.

در عین حال، اتلتیکو مادرید از هشت بازی اخیرش در خاک ایتالیا، سابقه ی کسب سه پیروزی داشته و دیدار چهارشنبه شب نخستین مصاف این باشگاه با میلان در طول تاریخ این رقابت‌ها است. هر دو تیم در ترکیب خود مهاجم های آماده ای دارند و دیدار رفت این دو تیم از مرحله یک هشتم مي‌تواند به نوعی تقابل ماریو بالوتلی و دیگو کاستا هم باشد.

کاستا این فصل 26 گل در مجموع رقابت‌ها زده که چهار تای آن در سه بازی اخیرش در اروپا بوده. اما بالوتلی در شش بازی اخیرش پنج بار گلزنی کرده - از جمله سوپر گل پیروزی بخش و تماشایی اش برابر بولونیا در جمعه گذشته. سیدورف برای این بازی مجبور است بدون دو هافبک کلیدی اش یعنی ریکاردو مونتولیوو و سولی مونتاری که محروم هستند به میزبانی پسران دیگو سیئونه برود. با توجه به شرایط مصدومیتی که کاکا ( قوزک پا ) و زاپاتا ( ران ) دارند حضور این دو بازیکن هم برای دیدار امشب هنوز مشخص نیست. اتلتیکو هم برای این بازی، بدون تیاگو، فیلیپه لوئیس و خاوی مانکیو که همگی مصدوم هستند به میهمانی میلان مي‌رود.
مرجع : گل

مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۳۰ ۱۳:۴۱
امیدوارم آرسنال برنده بشه
واقعا حقشونه این جوونا ونگر بعد از چند سال به جام برسن با تلاش خودشون
انصافا هم هجومی و قشنگ بازی میکنند.
امیدوارم شانس به آرسنال بالاخره این فصل رو کنه. (207972)
فرکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۳۰ ۱۴:۳۸
فقط آرسنال (208003)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۳۰ ۱۴:۴۲
فرق آرسنال با بایرن اینه که،آرسنال 4 5 تا تیم هم سطح خودش تو لیگ جزیره داره،اما بایرن تو بوندس لیگا یکه تازه،از همه تیمهای لیگ بازیکنای بهتری داره،ثروتش قابل مقایسه نیست با سایر آلمانیها.آرسنال تو لیگ انگلیس خیلی بیشتر انرژی خرج میکنه،طبیعیه که بایرن برای بازی امشب انرژی بیشتری داشته باشه.اما آرسنال هم این بازی میاد تا جواب منتقداشو که میگن نمیتونه جلوی تیمای بزرگ پیروز بشه بده. (208008)