به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۳۲۹۲۶۴

وضعیت درختان، بحرانی است

وضعیت درختان، بحرانی است
گروه جامعه: عضو شورای شهر تهران درباره قطع غیرقانونی درختان در مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران تذکر داد.
به گزارش  ایلنا، ناصر امانی در ابتدای جلسه امروز شورای شهر در تذکری گفت: متاسفم که اولین تذکر سال نو خبری بد است. اما برای اینکه جلوی قانون شکنی‌ها گرفته شود می‌گویم.

امانی توضیح داد: روز چهارشنبه دهم فروردین‌ماه در بخش خبری ۱۸:۳۰ شبکه تهران گزارشی پخش شد که از قطع ۲۰۰ اصله درخت توسط یک دستگاه رسمی دولتی در خیابان خوارزمی در مرکز لرزه‌نگاری وابسته به دانشگاه تهران حکایت داشت.او تاکید کرد: این اتفاق در آستانه روز طبیعت یک دهن کجی آشکار به قوانین و مقررات و تخریب محیط زیست توسط مرکزی بود که آرم علم و پژوهش بر سردر آن مزین است.

امانی اضافه کرد: پس از انتشار این گزارش هیچ واکنشی از طرف این مرکز مشاهده نکردیم. این اقدام در آستانه روز طبیعت و توسط یک نهاد رسمی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و از شهردار تهران درخواست می‌کنم به صورت ویژه به این هنجارشکنی را رسیدگی کند و از طریق راهکارهای قانونی عوامل این اقدام مشخص و ضمن معرفی در مراجع قضایی به افکار عمومی هم گزارش کنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه وضعیت درختان در تهران بحرانی است. هر روز شاهد چنین اقداماتی در سطح شهر هستیم که از بسیاری از آنها مطلع نمی‌شویم یا پس از قطع و خشک کردن در جریان قرار می‌گیریم. پیشنهاد می‌کنم با استفاده از سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸، مردم تهران شهرداری را در جریان بگذارند و شهرداری نیز ساز و کاری را برای واکنش سریع به پیام های مردمی پیش بینی و اجرا کند.

امانی اضافه کرد: در گزارشی که منتشر شد چیزی که مایه تاسف بود این بود کسانی نسبت به قطع این ۲۰۰ اصله درخت اقدام کردند که خودشان مسئول حفظ و حراست از مجموعه هایی بودند که این درختان در آن قطع شده است.  شهردار ناحیه منطقه ۳ صحبت کرد و مایه تاسف است. وقتی مردمی که در جریان نیستند و اطلاع ندارند این کارها را می‌کنند بحث دیگری است ولی وقتی یک نهاد رسمی آن هم در روز تعطیل و در شب دست به این کار می‌زنند مایه تاسف است و باید به جد با آن برخورد کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها