به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۳۲۹۷۶
براي امثال شما كه سفره همواره پهن است و مهمانی مهیا

شما روی كدام ميدان مين نشسته‌اید، آقای حاتمی‌کیا؟

از انتقاد به رييس‌جمهور تا كنايه زدن به کراوات يكي از داوران فيلم فجر!
گروه هنري: ابراهيم حاتمي كارگردان سينما و تلويزيون پس از 8 سال سكوت مطلق در دولت‌هاي نهم و دهم احمدي‌نژاد، در ششمين ماه دولت روحاني حملات و انتقادات تندي را به مسئولان ارشاد و جشنواره وارد كرد.
در
ابراهیم حاتمی‌کیا در مراسم تقدیر دانشجویان دانشگاه تهران از فیلم «چ» كه به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران (تشكل اصولگراي نزديك به گروه پايداري) با حضور مهدی چمران، و عوامل فیلم «چ» در سالن فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد در سخناني تند عليه دست‌اندركاران و داوران جشنواره فيلم فجر، حتي رييس‌جمهور را هم از انتقادات خود بي‌نصيب نگذارد و به کراوات زدن علي معلم يكي از منتقدان و كارشناسان سينما و از داوران اين دوره جشنواره فيلم فجر هم حمله كرد كه البته با استقبال خودجوش و پرشور رسانه‌هاي تندروي اصولگرايان هم مواجه شد! حاتمی‌کیا كه در طول فضاي تيره 8 ساله قبل در حوزه فرهنگ و هنر عملا با سكوت خود مهر تاييدي تلويحي بر مديريتهاي ارشاد دوره احمدي‌نژاد زده بود حالا و پس از چندماه كه از عمر دولت جديد مي‌گذرد، به خاطر آراي داوران جشنواره (درمورد فيلم خود) آنچنان برآشفته و اوضاع فرهنگي را نامناسب يافته كه بخش عمده‌اي از يك سخنراني‌ عمومي‌اش را به حمله و اتهام زني به دست‌اندركاران جشنواره فيلم فجر اختصاص داد و با وارد كردن اتهام به آنان گفت: ورود به مسائل پیچیده دفاع مقدس در «چ» لازم بود تا ببنیم چه چیزی به درد امروز من می‌خورد و کدام بخش از زندگی چمران به درد امروز من می‌خورد. اما وقتی می‌بینم که از طرف جریان خود جشنواره به این اعتنا نمی‌شود، چیزی که برمی‌گردد به شیوه مدیریت جشنواره فجر ترجیح می‌دهم گوشه‌ای بایستم. وقتی این دوستان الگوهایشان را از آن ور آب می‌گیرند، الگویشان را از نوع زمین می‌گیرند و از ردکارپت، دیگر چه کار می‌شود کرد.. من فکر می‌کنم به جای اینکه به زیر کفش‌ها و رنگی که زیر کفش‌ها قرار می‌گیرد، دقت شود باید به افکار و تفکر دنیای شرق توجه کنند. وي افزود: واقعیت این است که وقتی فیلم «چ» حتی در حوزه فیلمنامه به عنوان مضمون واجد شرایط هنری و فرهنگی هم انتخاب نمی‌شود، این معنی دارد و معنی‌اش این است که این مساله مساله دوستان ما نیست. اینجا همان پاشنه‌اشیلی است که من با آن مشکل دارم. ورود به دوران اول انقلاب که دورانی به شدت پیچیده است همانند ورود به میدان مین است... حاتمی‌کیا سپس تلويحا با بي‌ارزش شمردن جوايزه جشنواره فيلم فجر با اشاره به جوایز متعددی که از جشنواره‌هاي فجر گرفته است گفت من از این شیشه‌ها(!!) زیاد دارم و اصلا جایی هم ندارم که این شیشه‌ها را آنجا بگذارم. بحث من اصلا سیمرغ نیست. بسیار وسیع‌تر از این است. وی سپس و پس از هر آنچه كه مي‌خواست به هيات داوران جشنواره بار كرد، به يكباره گفت: من احترام خاصی به هیئت انتخاب قائل هستم! اما علي معلم که هر دولتی می‌آید سرجای خود هست و کارش را انجام می‌دهد در دوره‌ی آقای احمدی‌نژاد حضور دارد و در دوره آقای روحانی هم حضور دارد و به هر شکلی در همه محافل با پاپیون و با کراوات حضور دارد، من از ایشان می‌پرسم که من قیم‌مآب هستم یا ایشان. که مرا متهم به قیم‌مـآبی می کند. من فقط یک اعتراض کردم که ایهاالناس به داد این جریان فرهنگی برسید که در کشور می‌گذرد. وي اما توضيح نداد پاپيون و كراوات علي معلم چه ربطي به مشكلات سينما و جشنواره فيلم فجر دارد. حاتمی‌کیا سخنانش را این‌گونه پایان داد: جناب آقای روحانی جریان فرهنگی مردان بزرگ می‌طلبد نه کسانی که نمی‌توانند 24 ساعت پای حرف‌های خود بایستند. من بابت این نوع سخن گفتن هزینه دادم. وي البته توضيح نداد در اين سالها كدام هزينه را داده است در حاليكه به اقرار همه اهالي سينما، حاتمي كيا و فيلمهايش اصولا وامدار جنگ و رزمندگان و دفاع مقدس است.
همين زمينه خبرگزاري آنا نقدي بر اظهارات او داشته كه در زير مي‌خوانيد:
این روزها حاتمی کیا با فيلم «چ» (درباره شهيد چمران) بعد از مدت‌ها به خط نخست اخبار سینمایی و هنری بازگشته است. فیلمی که با هزینه‌ای حدود شش میلیارد تومان ساخته شده و قرار بوده مقطعی از تاریخ معاصر ایران را به بهانه حضور چریکی استثنایی به نام و یاد مصطفی چمران تصویر کند. اما از آنجا که حاتمی کیا گمان نمی کرد سیمرغ کارگردانی و بهترین فیلم مثل سال‌هاي قبل بر دوش مبارکش ننشیند و با بی مهری اهل رسانه و منتقدان حرفه‌اي مواجه شود، بازی تمیز و زیرکانه‌اي را آغاز کرد تا برای فیلم متکلف و پُرتصنع اش در محافل عمومی و مردمی اعتبار کسب کند. او متلک‌ها و زخم زبان هایش را در مراسم تقدیر از فیلم «چ » در شهرستان‌ها نسبت به سایر همکارانش در سینما در شمایل سربازی در مسیر گام زدن در میدان مین نه فرش قرمز اعلام کرده است اما این سوال مطرح مي‌شود که: «کدام میدان مین ، آقای حاتمی کیا شما که روی کیک خامه‌اي نشسته اید»؟

در زمانه‌اي که فیلمسازان جوان و نسل تازه از راه رسیده برای ساخت آثارشان ماهها پشت در مدیران ارشاد مي‌مانند و گاه با هزینه یک چهارم فیلم شما نخستین کارشان را به زحمت مي‌سازند و خوب و خوش استیل بدون ادعا کار مي‌کنند، ابراهیم حاتمی کیا تا لب تَر مي‌کند، تهیه کننده‌هاي بخش خصوصی و دولتی با افتخار در کنار او قرار مي‌گیرند. برادر بزرگوار! واقع بین باش، در هر دوره‌اي چه این طرفی و چه آن طرفی جنابعالی محبوب مدیران سینمایی بوده و اراده کرده اید هر فیلمی ساخته اید. آیا شما «مهدی نادری نجف آبادی» را مي‌شناسید؟ کسی که برای ساخت فیلم جنگی «بدرود بغداد» پشت در مدیران ارشاد موهایش را سپید کرد. آیا شما مجید قربانی آهودشتی فیلم ساز 47 ساله مازنی با دو دهه سابقه ساخت فیلم کوتاه و کسب جوایز گوناگون داخلی و خارجی مي‌شناسید؟ آیا شما نام شهید «محسن اسحاقی» را شنیده اید؟ جوانی فریدونکناری که در دهه 60 قایق تعمیر مي‌کرد و در زمان حضور در جبهه به فرماندهی دریایی لشکر 25 کربلا رسید و به شکل غریبی طعم شهادت را نوشید! حال همولایتی اش مي‌خواهد با زبان سینما زندگی او را تصویر کند اما 4 سال است که حتی همرزمان سابق شهید که اکنون به جایگاهی رسیده اند هم از او برای این کار فرهنگی حمایت نمی کنند.

حاتمی کیای عزیز! «چمران» نام بزرگی است اما شهید «هادی نیکزاد» همبازی زمان نوجوانی ما در زمین‌هاي خاکی، که در 15 سالگی به جبهه رفت و خوراک کوسه‌هاي اروند شد و نیم تنه اش به شهر ما بازگشت به بزرگی «چ» شما نباشد. ولی فیلم ساز یا فیلم سازان ناشناخته این دیار که دغدغه کاری برای این شهدای بی نام نشان دارند؛ باید 4 سال با وعده و عیدهای مسوولان مو سپید کنند. اما برای شما سفره پهن است و مهمانی مهیا!

فیلمساز گرامی! قاعده بازی را شما خوب فراگرفته اید و مي‌دانید چگونه از آن برای خودتان بهره برداری کنید! همین 2 سال پیش بود که بعد از مدت‌ها در رسانه ملی و برنامه پُرمدعا و فخر فروش «پارک ملت» ظاهر شدید. مجری زیرک برنامه مدام در جهت دیدگاه‌هاي شما سخن پراکنی مي‌کرد. همان موقع شاید هم از قبل ترها بود که مدام در محافل اعلام مي‌کردید که به خانواده شهدا مدیون هستید و دینی دارید. چند قطره اشکی هم پدیدار شد، بغضی هم چاشنی آن! اما برادر بزرگوار چرا از خودتان خرج نمی کنید؟ مي‌خواهم بدانم برای خانواده شهدای مظلوم هوانیروز و نیروی زمینی ارتش که عزیزانشان در ماجرای پاوه حضور داشتند و در فیلم «چ» شما به عمد محو شدند چه پاسخی دارید؟ فیلم ساز محترم! امیدوارم شما یادداشت‌هاي زنده یاد «صیاد شیرازی» در ارتباط با ماجرای پاوه را خوانده باشید! فیلم شما با عرض معذرت بخشی از واقعیت را تحریف کرده و نسخه‌اي نیمه کاره را به سمت مخاطب شلیک کرده است!

شما درباره این قضیه مسئولید و باید پاسخگو باشید! فیلمی که تصنع از آن مي‌بارد و اگر ضرب شصت تکنیکی مد نظرتان است که یک دهه قبل شما اثبات کردید که این کاره اید؟ و ما هم در این مورد شما را قبول داریم! متاسفانه یا خوشبختانه هنگام نمایش فیلم «عصبانی نیستم» (ساخته درميشيان) در برج میلاد پشت سر شما نشسته بودم. شما آمده بودید که فیلم همکار و هم نسل خودتان - کمال تبریزی - را ببینید. برنامه نمایش «طبقه حساس» بنابه دلایلی تغییر کرد. همانطور که کمال تبریزی هنوز از زیر سایه «لیلی با من است» بیرون نیامده شما هم هنوز نمی خواهید یا نمی خواهند که از شمایل حاج کاظم «آژانس شیشه ای» جدا شوید. دوستان و علاقمندان شما بخاطر ساخت 2 فیلم «دعوت و گزارش یک جشن» به چهارمیخ تان کشیدند و برای فیلم متوسط «چ» کلی تعریف و تمجید نثارتان کردند. برخلاف هواداران شما معتقدم بخشی از حاتمی کیای خالص و بی غل و غش در همان 2 فیلم مغضوب طرفداران شما ملموس بود.

فیلم ساز کهنه کاری چون کیمیایی نیز سالهاست توسط حواریون و مریدانش احاطه شده و برای هر اثر بی روحش کف و حورا مي‌کشند. امسال برای «متروپل» حواریون وی نه تنها به وجد نیامدند بلکه کلی حال استاد را هم گرفتند. برادر بزرگوار! مراقب باش به سرنوشت کیمیایی و فیلم هایش دچار نشوید.

اما مطلب اصلی که مي‌خواهم بدان اشاره کنم به زمان پایان نمایش «عصبانی نیستم» مرتبط است. وقتی چراغ‌هاي سالن روشن شد، دیدم که از دستپخت تازه فیلم ساز جوان برافروخته اید، صورت شما سرخ شده بود. «عصبانی نیستم» به نظر نگارنده یک فیلم شعاری و پروگاندابود اما ساختار بصری و ضرباهنگش حرف نداشت. نمی دانم شاید از حضور نسل تازه نفس و شتاب فزاینده آنها احساس خطر کردید. نسلی که فیلم زیاد مي‌بیند، ساختار شکن است، از جیب خودش خرج مي‌کند و با کمترین امکانات و بدون سر و صدا فیلم هایش را پیش مي‌برد.

برادر بزرگوار! به نسل تازه کار و برخی از همکاران با سابقه تان برچسب زده اید که از سفارت هلند و سوئیس پول مي‌گیرند. شما هم با میلیاردها پول بیت المال اثری به زعم حامیان تان فاخر ساخته اید که از ابتدای ساخت تا اولین نمایش آن در برج میلاد با حاشیه و جیغ و فریاد همراه بود و هنوز هم زیرکانه توسط خود شما در محافل با مظلوم نمایی ادامه دارد!

شنیده ام برای این که به «چینی نازک تنهایی شما» خدشه‌اي وارد نشود و با طیب خاطر پروژه میلیاردی «چ» را پیش ببرید، فیلم توقیفی «گزارش یک جشن» شما را مدیران سازمان سینمایی پیشین خریدند و به قول امروزی‌ها کلی به شما حال دادند. کدام یک از فیلم هایی که این سالها پشت حصار توقیف خاک مي‌خوردند از این بذل و بخشش و موهبت‌ها برخوردار بودند؟!

سین شین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۰:۴۲
آقای حاتمی کیا درست گفته نیازی به این سیمرغ ندارد (208233)
امير اسكندر يكه تاز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۱:۳۶
ابراهيم
تو رو هر كي مي پرستي به خاطرات ما رحم كن
به خودت رحم كن
به ما رحم كن
من كاري با علي معلم و جشنواره و جايزه و ... ندارم
ولي اينايي كه برات كف ميزنن نه به تو علاقه دارن ، نه به چمران ، نه به امام . . . اينا هر كسي را كه بخوان نابود كنن ازش تعريف مي كنن
حواست باشه تو رو خدا . تو از جنس جبهه پايداري نيستي فدات شم (208253)
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۱۳
وقتی نظراتو می خونم و منفی و مثبتا رو می بینم می فهمم چرا این ملت یهو همه به خاتمی رای می دن و دوره بعد همون آدما به احمدی نژاد . گویا کمی اندیشیدن برای ما سخت شده. نصف کسایی که دارن اینجا مطلب می نویسن و رای می دن هنوز چ رو ندیدن. اما چون تو بهار این مطلبو خوندن و همه چی رو از فیلتر سیاسی عبور می دن فوری شروع می کنن به شعار دادن و بیانیه صادر کردن. حاتمی کیا کارگردانیه که کنار مردمه.کسی که در دولت قبل فیلمشو با حضور خاتمی و در این دوره با سید حسن خمینی افتتاح کرد. (208267)
يكه تاز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۲۶
آقاي محترم چرا انگ ميزني ؟! من حاتمي كيا رو بيشتر از شما ميشناسم و قبول دارم ولي نمي تونم ببينم رسايي و شريعتمداري كه تا ديروز بهش فحش ميدادن امروز حلوا حلواش كنن و او متوجه نباشه . (208279)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۲۱:۱۵
زبون هنر مند تیزه و هر جا که ببینه اجحاف شده به سخن میادو میبره.در ضمن لازم نیست بگیم که این دوره جشنواره علنا سر دو تا فیلمو بریدن...
یه کمی انتقاد پذیر بودن خوبه... (208422)
علی
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۱:۱۶
ایول ولی هر چی به نفع خودشون بود را رای دادند به جا 2تا فیلم 200 تا را سر بریدند (208547)
علی
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۱:۱۵
کار حاتمی کیا درست بود چرا تحمل انتقاد نداری (208546)
ناشناس
Romania
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۷:۵۷
بحث فیلتر سیاسی نیست ضمن اینکه اگه اینجوری بود اتفاقا نباید رای مردم اینقدر عوض می شد. برای من چند تا سوال پیش اومده:1-چرا با اون وضعیت اسفناک 8 سال قبل که خیلی از همکارهای ایشون که ظاهرا خیلی هم براشون مهم هستند انتقاد کردند ایشون کوچکترین انتقادی نکرد؟ 2-آیا هرکی به حاتمی کیا جایزه نده بزرگ مرد نیست؟ 3-اگه نیازی به جایزه نداره می تونه مثل فرمان آرا جوایزش رو پس بده. (208386)
علی
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۱:۱۷
ایشون با این صحبتهای عادلانه حقیقت را گفت شما تحمل انتقاد را ندارید بهتره از سیاست برید بیرون (208548)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۹:۱۵
انگار لیست سینما گران حامی موسوی رو نخوندی که این اتهاماتو میزنی...
بازم میگم خوبه که انتقاد پذیر باشیم... (208622)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۸:۴۳
اگه كنار مردمه پس چرا توي اين ٤ سال صداش درنيمد؟ (208398)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۲۱:۵۰
انتقاد ما به فیلم حاتمی کیا نیست که دیده باشیم یا ندیده باشیم. انتقاد به اینه که یه سیمرغ اینقدر ارزش نداره که بخاطرش همه داوران جشنواره رو به باد تهمت بگیرید. مطمئنا هر کارگردانی فیلم خودش رو بهترین میدونه، اما بزرگی در اینه که اگه بهت جایزه نرسید، نیای و دیگران رو تخریب نکنی. برای سالها عاشق حانمی کیا بودم، اما با خوندن این تهمت هاش....................آقای حاتمی کیا، این همه سیمرغ تو این جشنواره گرفتی، حالا بخاطر به سیمرغ بیشتر داری اینارو میگی برادر؟ اینقدر خودخواه بودی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (208439)
بشقاشي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۱:۵۹
این ملت یهو همه به خاتمی رای می دن و دوره بعد همون آدما به احمدی نژاد؟؟؟؟؟ (208586)
فراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۰۱:۵۵
سلام - همانطور میرحسین دلیل سکوت 20 ساله اش را به مردم توضیح نداده (البته نداشت که بده)، آقای حاتمی کیا هم به قول شما 8 سال سکوتش به چه علت بوده را باید توضیح بده. بهار جان به حرفها به آقای حاتمی کیا نمی چسبه- ایشان صداقت خود را در فیلم هایش نشان داده است. شما اون موقع کجا بودید؟ بهاری در کار نبوده است. (لطفا درج کنید) (208649)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۳:۳۰
جناب حاتمی کیا شما اگه نیازی به این سیمرغ نداری خوب توی جشنواره شرکت نکن.مثل بهمن فرمان آرا که شرکت نمیکنه و سیمرغ های قبلیشم پس داد. به حرف نیست که.آقای حاتمی کیا اگه راست میگی در عمل نشون بده که نیازی به این سیمرغ ها نداری.شما با این حرفا میخای بگی خیلی کارگردان بزرگی هستی؟ کارگردانهای از شما بزرگتر توی این مملکت خیلی زیاده که حالا حالا مونده کارهای شما در حد اونا بشه.همه سیمرغهای شما روی هم ،به اندازه یه جایزه کن طعم گیلاس کیارستمی هم نمیشه (208305)
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۳:۵۵
من با حرفاي اخير حاتمي كيا مخالفم ولي با حرفاي شما هم صد در صد مخالفم
كيارستمي كه براي مردم خودش فيلم نميسازه .
خود من تا حالا ٢٠ بار آژانس شيشه اي رو ديدم ولي طعم گيلاس رو بيش از يه بار نتونستم تماشا كنم (208313)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۸:۴۵
طبيعيه.محسن چاووشي هم مردم بيشتر گوش ميدن تا شجريان يا بتهوون (208399)
1359
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۴:۲۶
یک جو از اون حسی که تماشای آزانس شیشه ای به من داد یا ارتفاع پست یا کرخه و یا صحنه ی صحبت کردن دایی سر مزار یوسفش در بوی پیراهن یوسف یا... هزار هزارتا جایزه ی کن به من ایرانی نمیده. من سعید کرخه دایی بوی پیراهن مینوی برج مینو حاج کاظم آژانس ... رو بیشتر از همه ی اون نخل ها حس می کنم و اینا بخشی از هویت و خاطره ی جمعی ما هستن. برای کیارستمی هم ارزش و احترام قائلم. قرار نیست اگه کیارستمی خوب باشه باید حاتمی کیا بد باشه. خسته شدم از این قضاوتای عجیب. (208325)
000
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۴:۳۸
فارغ از بحث حاتمی کیا جشنواره دولت تدبیر و امید نه بویی از تدبیر داشت و نه امیدی باقی گذاشت. جشنواره ای که در اون هیچ کدوم از دوستان دست خالی بیرون نرفتند و هر صدای مخالف یا حتی موافقی که کوچکترین دردسری برای دوستان ایجاد می کرد در آن خفه شد. جشنواره ای که در اون هنرمندان در کلیپ جشنواره به جای دم زدن از هنر فقط از دولت جدید حرف زدند.
روحانی عزیز ما به شما رای ندادیم که دوباره به دوره مجیزگویی برگردیم.ما به تغییر رای دادیم. ما رای ندادیم مدیران برای خودشون تقدیر و تشکر برگزار کنن. (208332)
فروید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۲۱:۱۹
از اون حرفا زدی ها...
شک نکن حاتمی کیا جزو کارگردانان بزرگ ماست.
تعریف همون کارگردانای به قول خودت بزرگتر از ایشون رو در موردش بخون بعدا قضاوت کن...
چون یه حرف مخالف نظرت زده قرار نیست اعدام بشه. (208424)
علی
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۱:۱۹
بله که بزرگ هستند عزیز هم هستند (208551)
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۴:۲۵
دوستان یعنی میفرمایید صحبت آقای حاتمی کیا اشتباه است که شخصی ۲۴ ساعت هم پای حرفش نایستاد؟ سانسور داریم یا نداریم؟ به فاصله چند روز ازداریم شد نداریم. نویسندگان نامداری طرح شکایات از اوضاع میکنند. چه عصبانی نیستم با اعمال فشار حذف شد. فیلم اشغال های دوست داشتنی بودند از این دست فیلم ها. دوستان متاسفانه حوزه فرهنگ عملگرایی را با کوتاه آمدن صرف اشتباه گرفته است. انتقادات در جلسه ی تهیه شده توسط هر گروه اما مقبول به نظر می اید (208324)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۲۱:۵۶
نیاز نداره که این همه صغری و کبری چیده (208446)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۲۱:۵۸
همین قدر که حرفهاش باب دل 20:30 بوده که ازش سوء استفاده کنه باید حساب کار دستش بیاد (208450)
علی
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۱:۲۱
پس میخوای بی بی سی راضی بشه اگه نمیدونی بدون که 30/20 از خودمونه (208554)
گالیله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۲۲:۰۶
میگه 24 ساعت روی حرفش نمود.اون رو حرفش مونده ولی وقتی امثال شما بهش فشار میارین که باید در عرصه فرهنگی و اجتماعی به جوانان سخت بگیرید وقتی تهدیدش میکنید .... (208458)
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۰:۴۶
براش متاسفم.وعلیرغم اینکه دلم میخواست"چ"را ببینم.اما ترجیح میدهم پای کار کسی نشینم که درهرصحنه ازکارش پول بیت المال مصرف شده امابه مردم وانتخاب مردم کوچکترین بهایی نمیدهد. (208235)
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۱:۴۸
چرا اینقدر شعاری و بدون فکر بیانیه صادر می کنید. ای کاش پول بیت المالو همیشه بدن دست آدمای کاردرست نه کسانی مثل دخترخانمی که در مورد امام رضا مستند ساخته بود یا سلحشور و ... . حاتمی کیا کاربلدیشو ثابت کرده و همه می دونن به هیچ دولتی باج نداده و اگر دولت قبل امتیازی به ایشون داده می خواسته از قبل محبوبیت ایشون برای خودش طرفداری درست کنه. (208254)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۵۳
اولا باید گفت در تاسف داشتن ویا نداشتن عجله نکنید.فیلم را ندیده به استناد یک متن رایتان عوض شده.من خودم دیروز تو دانشگاه فیلم رو دیدم.در متن نوشته شده به کارهای هوانیروز وارتش تحریف شده حال انکه فیلم تا لحضه ی صدور فرمان امام ساخته شده وموارد دیگر.لطفا، خواهشا ،اصلا نمیدانم به چه زبانی بگویم اینقدر سیاست زده نباشید تا به راحتی فریب بخورید.آیا واقعا سینما غرب زده نیست ؟مصداق حرف شهید آوینی است که می گوید این جایزه ها مهم نیست ولی وقتی معیار و ملاک قضاوت است باید در اهدای آن ها دقت شود. (208290)
علی
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۱:۲۲
چرا بها میده خوبم بها میده حرفشم از طرف مردم بود (208556)
0000000000
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۰:۴۸
رویه بهار اخیرا به شدت توام با تنگ نظری شده اگر شعار و ایدئولوژی ما برای دستیابی به اعتدال حفظ عقلانیت است پس یک سویه نگری و انتشار اخبار و مطالب توام با قضاوت های یکسو تنها یک نتیجه خواهد داشت و انهم دفاع غلط از ایده ی اعتدال و تفاهم دیالوگ جالبی در فیلم " مردی برای تمام فصول " توی خاطرم مونده : " من برای اثبات حقانیت خودم اجازه می دم شیطان از قانون بهره مند شود " و این همون فرمان مهم امام حسین است که " .......دست کم آزاده باشید " اگر فقط به این شیوه زندگی کنیم دنیامون چه بهشتی میشه (208236)
Mhsen90
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۵:۱۹
من نمیفهمم چطور افتخاری رو به خاطر بغل کردن احمدی نژاد اینقدر مورد هجمه قرار دادید، حال افرادی مثل هومن سیدی که جایزه خودش رو به روحانی اهدا کرد چابلوسی نیست!!!
اینقدر تحمل ندارید که یک کارگردان درجه یک کشور بهتون انتقاد کنه...
یعنی همه ملت بی سوادن فقط شماها می فهمید!
خدایا به تو پناهم می برم از استبداد رای و بستن دهان یاوه گویان و منتقدان...
چی شد پس؟؟؟؟ (208349)
به
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۲۰:۳۵
احمدینژاد رو با روحانی مقایسه میکنی؟؟!!!الان چند در صد از طرفداش باقی موندند؟ (208631)
فهيم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۰:۵۵
آقاي حاتمي كيا
من به عنوان يك طرفدار عرض مي كنم : مواظب پوست موزهايي كه جلوي پايت مي اندازند باش . كساني كه امروز تشويقت مي كنن همان هايي هستن كه از كرخه تا راين را تكه پاره كردن، جلوي اكران موج مرده را گرفتن ، كلي براي آژانس و ارتفاع پست حاشيه درست كردن ، براي به نام پدر برچسب سينماي ضد مقاومت بهت چسبوندن ، گزارش يك جشن را توقيف كردن ..،
ابراهيم عزيز نذار ازت سواستفاده كنن
براي من ، ابراهيم بمون تو رو خدا (208237)
م . ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۱:۵۹
حاتمی کیا زیرک تر از این حرفاست. اون فرزند زمانه خودشه و می دونه چه فیلمی بسازه. در دولت احمدی نژاد گزارش یک جشنو ساخت در حمایت از مردمش. در دولت خاتمی موج مرده رو ساخت. وقتی کسی جرئت صحبت در مورد نیروهای اطلاعاتو نداشت به رنگ ارغوانو ساخت. حاتمی کیا همیشه در مقابل قدرت و در کنار مردم بوده. اما گویا از نظر شما هنرمند خوب کسیه که میتینگ سیاسی راه بندازه و یه مشت شعار بی سر وته بده که عملی شدنش در شرایط موجود غیر ممکنه . هنر مند کسیه که حرفشو در هنرش مسستتر باشه. (208259)
فهيم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۱۶
داداش منظور من را نگرفتي
منظور من اين بود كه حاتمي كيا ميتينگ بذاره ؟ (208271)
فهيم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۱۲
من هنوز طرفدارتم و دوستت دارم
فقط يه خورده بيشتر مواظب باش
بيشتر خودتو بپا
خالق آژانس ! خالق بهترين لحظه هاي سينمارفتن در عمرم، تو سينما جمهوري تابستون ٧٧ ، شش بار آژانس رو تو سينما جمهوري ديدم و كيف كردم
ابراهيم ! سينما جمهوري سوخت ، تو خودت رو نسوزون .
خودت باش
ابراهيم ! خودت باش
تو نه شمقدري و شورجه و سلحشوري ، نه جعفر پناهي و بهمن قبادي
تو ابراهيم خودتي . خودت باش (208266)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۰:۵۸
شما اتفاقات وصحبت های 8 سال پیش این عزیز رو که حتی تو برنامه 7 امده بود رو گوش می کردی بعدا این مطلبو می نوشتی/ (208238)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۰:۵۹
همیشه ودر هر دولتی فیلم های توقیفی داشته
به رنگ ارغوان=خاتمی
گزارش یک جشن=احمدی نژاد (208239)
فهيم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۲۳
نميداني بدان
دولت خاتمي به رنگ ارغوان را توقيف نكرد.اين فيلم در جشنواره ٨٣ ( آخرين جشنواره زمان خاتمي ) قرار بود رونمايي بشه كه نشد و بعد از آن هم دولت خاتمي پنج ماه روي كار بود.اين اسمش توقيف نيست . اما از ٨٤ تا ٨٨ چهارسال دولت نهم اين فيلم را نمايش نداد تا در كوران حوادث ٨٨ شمقدري و سجادپور كه تازه رئيس شده بودن براي اينكه از منفوريت دولت كم كنن و خودشون را هم توي دلها جا بندازن . بعد از پنج سال به رنگ ارغوان را نمايش دادن
بنابراين : خاتمي پنج ماه و احمدي نژاد چهارسال و هفت ماه. اگه بفهمي (208277)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۳:۱۰
به رنگ ارغوان به درخواست وزیر اطلاعات دولت خاتمی به نمایش درنیامد نامه هایش هم در دوره اکرانش منتشر شد (208297)
فهيم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۳:۵۶
مطلب را نگرفتي
كامنت من را دوباره بخوان (208315)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۹:۱۴
اشتباه مثبت دادم (208406)
م.ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۲۳:۰۸
بله اسمش تکمیله!!!!! (208482)
ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۱:۰۲
ابراهيم مواظب باش ! (208241)
آناهید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۰:۵۶
آقای حاتمی کیا انسان بزرگی است! (208542)
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۱:۰۶
اگر ما رزمنده و جانبازیم که تا حالا یک فیلم نزدیک به واقعیت جبهه ها را ندیدیم و همه چیز مانند بازی است حتی انفجارهایش.مثلا من با انفجاری زخمی شدم که گلوله حدود 20 متری ام منفجر شد ولی در فیلمها انفجارها چند سانتی متری هنر پیشه است ولی جیمز باندی عمل میکنند. (208243)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۱:۲۵
جناب اقای حاتمی کیا من برای شما و اثارتان احترام قائلم و بی اقرار تمام اثار سینمائی شما را تحسین میکنم . ولی یک نکته را فراموش نکنید . و آن اینکه شما برای کسانی پرچم تکان میدهید و در مقابل افرادی سخنانتان را ابراز کردید که متفکرانشان و لیدر هایشان همچون لیدر های تیم های معروف مانع از موفقیت این جشنواره شدند . اشتباه شما اینست که میگوئید ان ورآب دارند نسخه میپیچند در حالی که اگر انصاف داشته باشیددقیقا متوجه میشوید که گروه فشاری که شما برایشان پرچم تکان دادید نسخه پیچ هستند. (208250)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۱:۵۴
آقای حاتمی کیا به قول شهید آوینی جز برای شقایق ها فیلم نساز (208256)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۱:۲۶
نوميدم كردي آقاي حاتمي كيا؛ واقعا چكار داشتي به كراوات زدن آقاي علي معلم؟ فكر نمي‌كردم اينقدر سطحي‌نگر باشي واقعا فكر نمي كردم. البته برخي فيلم هايت را دوست داشته و دارم اما اين سخنانت اصلا سخنان هميشگي‌ات نبود و بوي انحصار، اقتدار از نوع جبهه پايداري مي دهد، باور كن ابراهيم خان! (208251)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۱:۵۵
عشق است جبهه پایداری (208257)
ي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۲۷
عشق است وجدان كه تو نداري (208280)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۵:۲۳
متاسفانه ایشون همیشه طلبکاره از همه.و اصلا هم چشم دیدن کسایی را که جوایز بزرگ جهانیبشدند نداره (208353)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۵:۲۶
مطلب سایت عصر ایران را در مورد این آقای واقعا قیم ماب رابخونید خیلی جالبه (208355)
پرنیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۱:۵۹
آقای حاتمی کیا حرف های صحیحی زدند. شما دارید الکی سو گیری سیاسی انجام می دید. (208258)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۰۰:۱۸
دوستانی که میگن حاتمی کیا تو این 8 سال چرا سکوت کرد برین برنامه راز سال 90 رو نگاه کنید تا باورتون بشه گه هر وقت حس کرد باید حرفی بزنه بدون ترس گفت (208500)
محمد باقری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۰۰:۵۹
اقای حاتمی کیا کارگردانی با سواد و محترم هستند اما متاسفانه ایشان و برخی دیگر از کارگردان های سینمای ایران دوست ندارند کسی را بالاتر از خود ببینند و از پیشرفت کارگردان های جوان هراسانند. متاسفانه صحبت های دیروز ایشان و نیز مدیر تولید فیلم چ پر بود از کنایه به سایر افراد از فیلم رد کارپت و رستاخیز بگیرید تا اقای علی معلم و مدیران ارشاد. اصلا فکر نمی کردم اقای حاتمی کیا تا این اندازه تنگ نظر باشند. فیلم چ هم در مجموع فیلم بدی نیست اما نمی توان انرا اثری ماندگار نامید. (208509)
رضا.
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۰۳
آخه الآن حمایت از روحانی و... توش پول نیست ولی سکوت در دوره احمدی نژاد توش پول بود واسه همینه که چهچه می زنند چون الآن واسه چهچه زنان علیه دولت خوب پول خرج میکنند.......... (208261)
1360
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۱۹
این ادبیات واقعا زشت و زننده است. حاتمی کیا که جوون جویای نام نیست اینقدر وجهه و وزن داره تو این مملکت که برای ادامه نیازی به مجیز این و اون نداشته باشه. نمی دونم چطور دم از سکوت می زنید وقتی حاتمی کیا در دوران احمدی نژاد گزارش یک جشنو ساخت. هرچند اوضاع لااقل در زمینه فرهنگی هیچ فرقی با گذشته نداره و در بر همون پاشنه می چرخه. (208273)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۱۰
اصلا نام چ که حاتمی کیا برای فیلمش انتخاب کرده مسخره است و یاداور چه گوارای کمونیسته که یه تندرو بود که کم ادمکشی نکرد (208265)
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۷:۲۴
حیف چ نیست که حاتمی کیا رامی چسبانی به او (208608)
محمد از اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۱۳
متاسفانه هنر این جماعت پایداری اینست که ورزشکاران ,هنرمندان و کسانی که مورد احترام مردم هستند را خراب کنند.مثل رضازاده ,شریفی نیا .......و امروز هم حاتمی کیا .چرا همه چیز را فدای سیاست میکنید آقایان .البته امثال استاد حاتمی کیا باید مواظب این پوست خربزه ها باشند. (208268)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۶:۰۳
ببخشید عذر میخوام جبهه پایداری کی تشکیل شده که اینهمه فعالیت داشته؟؟ موقعی که شریفی نیا بدنام شده بود اصلا جبهه پایداری وجود نداشت. (208365)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۱۴
این حاتمی کیا از وقتی فرهادی اسکار گرفت خیلی حسودی اش شد......... (208270)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۲:۲۴
اسكاري كه تنها مبنايش تحقير ملي باشد مگر حسودي دارد؟ (208588)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۱۹
قبلا بدون تصیحیح برگه به ایشان نمره 20 میدادند حالا که برگه را تصحیح کردند ونمره خوب نگرفته میگه داوران اون طرفی غش کردن . اقای حاتمی کیا قدیمیه. (208272)
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۲۲
امسال هم اولش میکردین تا از شما تعریف کند۰۰ (208275)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۳۲
بابا نظرشو گفته بنده خدا این همه که جار و جنجال نداره
از شما بعیده اینجور برخورد کنید (208282)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۳۴
آقاي حاتمي كيا حرفاش امروز تيتر روزنامه كيهان و جوان شده
.
از سايت بهر نيوز خواهش ميكنم صفحه اول كيهان .جوان .جام جم ...رو قرار بدن
تا ببينن امروز حاتمي كيائي كه در دوره بزرگمرداني مثل خاتمي پرورش پيدا كرد امروز بازيچه دست چه كساني شده. (208283)
000000000000000000
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۴۴
شرط اول نقد منصفانه نوشتن نام نویسنده است یعنی با اطمینان حاضر به پاسخگویی است و چه بهتر کسی که نقد می کنه تخصص اش رو بنویسه زاویه دیدش معلوم بشه .......
نویسنده ی عزیز چرا اینقدر عصبانی من خواننده ی مطلب شما متوجه نشدم شخیت حاتمی کیا رو نقد می کنی ؟ فیلمشو نقد می کنی ؟ باورها و عقایدی که به زبون میار و نقد می کنی ؟ و یا .......... چرا از هر دری سخن گفتی تا ثابت کنی این بنده ی خدا چه خط فکری داره و وابسته هست و نیست و ...... این که نشد انتقاد به خودمون بیایم تا ما اینجوری هستیم به جایی نمی رسیم (208286)
محمد
United States
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۲:۴۷
راستش ما که شخصیت همه رو خوب نمی شناسیم ولی خوب به هر حال گذشته از حرفای سیاسی و موضع گیری ها خیلی از جوونا حاتمی کیا رو به خاطره فیلمای قشنگی که ساخته دوست دارن .به نظرم اگه کسی انتقاد کرد و منطقی بود با فرافکنی بهش گیر ندیم و ما هم جوابش رو منطقی بدیم که اگه اینجوری نباشه میشیم همون پایداری ها و دوستاشون. (208289)
ایران 88
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۳:۰۱
من فیلم چ را ندیدم ولی نه حرف های استاد حاتمی کیا رو کلا قبول دارم و نه کل حرف های خبرگزاری انا رو...
نمیدونم امسال چی داره به سر سینمای ایران میاد
جشنواره فجر امسال با کلی امیدواری اومد با نا امیدی کامل بدرقه شد
امیدوارم تو سال جدید رویکرد این دولت اعتدال گرا و با تدبیر و امید عوض بشه (208295)
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۳:۴۲
حاتمی کیا توی این هشت سال خواب بود؟
تازه یادش افتاده که انتقاد کنه؟
علی معلم چه گناهی کرده؟
دیگه دوست ندارم (چ) رو ببینم (208311)
000
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۴:۴۴
نه خواب نبود داشت گزارش یک جشنو می ساخت. علی معلم گناهی نداره ولی نمی دونم چرا هر دولتی میاد ایشون به راحتی کاراشو می کنه.خط بسته ای که دور همه وجود داره و روز به روز داره تنگ تر هم میشه نمی دونم چه سریه که برای جناب معلم همیشه فراخه.آره شما بهتره چ رو بینید بهتره برید ازدواج به سبک ایرانی و آل رو ببینید که دستپخت همین علی معلمه. بدجوری هم به استعدادای نوظهری مثل یه زمانی آنا نعمتی و حالا هم سحر قریشی بها می ده.کلا سحر قریشی تیتر یک سایت علی معلمه. (208335)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۴:۴۷
چ رو نباید دید (208337)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۵:۳۲
جانا سخن از حرف دل ما گفتی بهار (208356)
درد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۵:۳۳
دمت گرم آقای حاتمی کیا بالاخره شخصیت واقعی ات برای دوستام رو شد.
من همیشه سر اینکه شما آدم مستقل نیستی و دنبال منافع شخصی خودتی و برای خوشایند اونوریا فیلم میسازی با دوستام بحث داشتم و دوستام باورشون نمیشد. اما امروز دیگه تسلیم شدن و حرفی برای گفتن ندارند. مرسی :-) (208357)
قرباني جنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۵:۵۲
بيشترفيلمهاي سينمايي كه پيرامون جنگ تحميلي ساخته شده است انتظارات قهرمانان اصلي دفاع مقدس را برآورده نكرده است ! آخر لات و اوباش در ايران كجاي نوك پيكان جنگ بودند كه بايد برايشان فيلم سينمايي آنهم سريالي ساخت !؟ اينهمه بودجه را نمي شد براي ساخت يك فيلم سينمايي از تاريخچه اسارت تا آزادي خرمشهر مصرف كرد؟ براي نمايش مقاومت آزادگان در زندانهاي بعث فقط نمايش تو سري خوردنشان از دژخيمان بعث مي بايست چاشني اكشنهاي فيلمهاي سينمايي باشد!؟ تطهير مهره اي مشكوك هم با نام نفوذي و رانت از بيت المال !؟ (208363)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۵:۵۷
حرفهای حاتمی کیا خیلی شبیه دکتر محمود خودمونه قطعنامه رو کاغذ پاره میدونست ایشون هم سیمرغ بلورینو شیشه فرض میکنه اگه فیلمهات خوب بود فستیوال جهانی هم ازین شیشها میگرفتین (208364)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۶:۰۹
من خیلی از ریز مسائل فرهنگی خبر ندارم ولی چندتا نکته رو متذکر میشوم
1=حاتمی کیا جزو کارگردانهای کاربلد وباشخصیته و شخصا دوستشان دارم
2=جناب حاتمی کیا تو هشت سال گذشته خیلی فجایع فرهنگی رخ داد وکسی هم جرات اعتراض نداشت میدونین چندتا بازیگر و کارگردان بی کار و خونه نشین شدن که اکثرا غیر منصفانه بود.تو اون هشت سال چرا اعتراضی نکردین؟
3=البته دیگه مثه هشت سال قبل نیست و هر کسی میتونه اعتراض داشته باشه بدونه اینکه محرومیت و توهین وافترا و خونه نشینی سراغش بیاد (208367)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۸:۰۲
ایشون(ابراهیم حاتمی کیاه) خودشم نمیدونه چند چنده..
یا اینطوری بگم بهتره نون به نرخ روز خور شده
جناب حاتمی کیا شما به جای پست رفت بهتره پیشرفت کنید ..نگاهی به آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری بی اندازید..حالا که همه دارن از افراطی گری مینالن شما دارید روغنشونو زیاد میکنید (208387)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۸:۰۴
بهار ديگه گندش رو درآورده
با هرچيزي سياسي برخورد مي كنه... اين عوام فريبي نيست كه فيلم حاتمي كيا فلان قدر خرج داشته؟ فيلم رستاخيز(كه اون هم عزيزه) كم تر از خرج داشته؟؟

عزيز من حاتمي كيا حتي اگر مخالف صد درصد سياسي من باشه.. حتي اگه احمدي نژادي هم بود اگر از هركسي انتقاد بكنه ... گذشته اش، فيلم هاش و مرامش ارزشمندتر از اين حرفاس كه مقاله نويس شما بخواد خرابش كنه (208388)
سش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۱۹:۱۵
حرف های بدی نزده دوستانی که تا دیروز می گفتند لابی بده فیلم سفارشی بده سینما در خدمت سیاست بده حالا که اومدن روی کار خودشون دارن همین کار ها رو می کنند بعدشم حاتمی کیا موضع بی طرفی داره توی هشت سال گذشته هم خواب نبوده فیلم گزارش یک جشن رو ساخت من نمی دونم تا کی می خواید به همه چیز سیاسی نگاه کنید مطمئنم الان حاتمی کیا می گفت من عاشق اصلاحاتم نویسنده ی متن فوق فیلم چ رو فیلمی بی رقیب که در تاریخ سینما نظیرش نبوده می نامید (208407)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۲۰:۱۹
حرف آقای حاتمی کیا دلیل خودشو داره و درست نیست به خاطر سکوت هشت ساله اش یا حمایت برخی جریانها، حرف درستشو ذبح کنیم. امیدوارم منتقدین محترم به خودشون اجازه بدن که یک بار متن کامل صحبتهای ایشون رو بخونن. (208415)
سید صلاح الدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۲۲:۱۹
بهار جان دلبندم!!!!!!!عیبی نداره که!!!!!!!هرکسی میتونه انتقاد کنه ما که سینه زن اقای روحانی نیستیم باید از اول ایشون نقد بشه که حواسش باشه،،،ایشون(اقا ابراهیم) حرفش اینه که به دفاع مقدس کمتر بها میدن و...
بهار جان دلبندم!!!!!!!مگه خود اقای روحانی این هشت سال کجا بود؟چرا صدایش نمی امد؟ها؟که حالا به استادها میگوید بیایید میدان که بی سوادها نیایند! اقا ابراهیم هم مثل ایشون ساکت بوده چون فکر میکنه الان میشه انتقاد کرد(ینی قبلا نمیشد)
بهارجان دلبندم تو هم شدی مثل برادر حسین کیهان اصلاح کن خودتو (208463)
غلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۲۳:۳۴
صلاح الدين اين چه تحليلي هست ميكني آقاي روحاني كه خوبه يادت رفته با.......چه كردند.با سيد مظلوم چه كردند. حالا مدعي ميشي كه تو اين چند سال همه خاموش بون... (208488)
سیدصلاح الدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۴:۰۱
عیبی نداره غلام جان باشه برخورد کردن با سید؟قبول...براهمین اقای روحانی خودش خبری ازش نبود؟قبول....ولی دیگه نگه چرا استادهای دانشگاه ساکتند!!!!!اقا اراهیم هم ساکت بود شاید شاید شاید به همین دلایل که روحانی...احساس میشه گویا خبرگذاری بهار نیوز و عده ای از اصلاح طلبها به داغ احمدی نژاد هرکی رو که حرف بزنه میخوان جوابشو بدن ، این با رویکرد جبهه پایداری تفاوتی نداره!!!!!!! (208592)
علی
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۲۲:۲۱
از متن بی نام و سراسر توهینتان معلوم است که چه کسی مغرض و سوخته است!!
اگر جرات داشتید نام نگارنده را ذکر میکردید بدانیم با چه کسی طرف هستیم!
حاتمی کیا با این ادبیات و عقده گشاییها کوچک نمیشود او برای مردم همان حاتمی کیای (ازکرخه تا راین) و (آژانس شیشه ایست) . . .
حاتمی کیا اگر چشم دیدن فیلمسازان جوان را نداشت برای (شیار 143) از حیثیتش مایه نمیگذاشت ، حاتمی کیا اگر نیازی به جایزه داشت برای خوش آمد داوران (چگوارا) میساخت نه چمران (208464)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۰۰:۵۸
اگه اينطوره كه ميگي چرا از دو كارگردان مظلوم (اميريوسفي- آشغالهاي‌ دوست داشتني) و (درميشيان- قصه آخر) دفاع نكرد؟ خصوصا اين دومي كه 5 جايزه هيات داوران را هم برده بود اما در دقليق آخر لباس شخصي ها پيام دادند اگه اين فيلم حذف نشه با اتوبوس به مراسم حمله مي‌كنيم (208508)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۲۳:۱۶
اقای حاتمی کیا بد جور رفتی تو دامن افراطی ها با این کارات مثل هنرمندای
میشه که قبل راه تو را رفتن و در بیین مردم منفورتر شدن (208483)
ratin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۲۳:۱۹
فقط می تونم بگم آقای حاتمی کیا براتون متاسفم. (208484)
6 میلیاردی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۱ ۲۳:۳۲
من هم 6 میلیارد تومان از بیت المال برای ساخت فقط 1 فیلم(چ) میگرفتم حالی به حالی میشدم (208487)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۰۲:۴۳
یادم می آید چند سال پیش مادونا خواننده آمریکایی در رومانی کنسرتی برگزار کرده بود در طی این کنسرت خانم خواننده به ظلمی که در رومانی بر کولیان می رود اعتراض کرده بود و در پاسخ خویش تنها خنده شدید تماشاچیان که همه هم از علاقه مندانش بودند گرفته بود. به قول قدیمی ها هر کسی را بهر کاری ساختند. هنرمندان معمولا طبعی حساس دارند و رفتارهایشان بر اساس روحیه شان شکل می گیرد. بنابراین بهتر است آنان را داخل سیاست نکنیم و گفته های سیاسیشان را هم زیاد جدی نگیریم (208527)
مقدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۰۸:۳۲
حاتمی کیا ادم بزرگیه شکی توش نیست این این حرفها خودتونو ضایع میکنید با دم شیر بازی نکونید (208535)
sina
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۰۸:۵۶
متاسفم واستون اقای حاتمی کیا.تنگ نظری تا چه حد!!!!خدا به هممون رحم کنه با این الگوهای تاسف بارمون (208536)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۱:۲۳
بابا شما چقدر انتقادپذیرید تحمل یه هنرمند رو هم ندارید همه باید ازتون تعریف کنند احمدی نژاد هر بدی داشت لااقل اینقدر تنگ نظر نبود (208557)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۳:۵۶
متاسفم براتون، آخه این جشنواره که هیچیش حساب کتاب نداره قابل دفاعه؟! حاتمی کیا مستقله چون از هر دو طرف میکشه اون خودش میدونه کی دوستشه و کی دشمنش شما به جای دلسوزی برای اون برید به حال خودتون فکر کنید که از فرط سیاست زدگی این هنرمند و سرمایه ی فرهنگی رو خیلی راحت تخریب میکنید! (208591)
دوست
France
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۴:۵۲
آقای حاتمی کیا یکی از سرمایه های سینمای ایران است که آثار با ارزشی در سینما دارد و متاسفانه برای قیلمهای گزارش یک جشن و به رنگ ارغوان هم به ناحق مشکلاتی بوجود آوردند متاسفانه یا خوشبختانه مردم آقای حاتمی کیا را اسطوره میدانند و از او میخواهند برای حق و حقیقت لحظه ای درنگ نکند ولی واقعیت آنست که حاتمی کیا هنور در بین اسطوره بودن و عافیت طلبی گرفتار است از چنین فردی نمیشود توقع داشت که چرا در قبال اتفاقات هشت سال گذشته سکوت کرده و عافیت طلبی پیشه کرده.انتقادات امروز ایشان برای مردم قابل هضم نیست (208594)
مرتضی کریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۵:۳۹

. . .
اونهایی که قبلا برات دست می زدن و پشت سرت راه می رفتن و ازت تعریف و تمجید می کردن حالا دارن به صورت تو رنگ می پاشن. خود شهداء نظاره گر کارهای شما هستن. (208597)
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۶:۳۹
آقای حاتمی کیا خیلی بده که آدمی مثل شما در مورد کراوات زدن حرف بزنه......... (208602)
کریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۷:۱۵
متنی که در باره آقای حاتمی کیا نوشتید یه احساس کینه عمیق توش نمایان بود معلومه که هزینه ای که به حاتمی کیا برای ساخت فیلم میدن بیشتر از یه فیلم ساز تازه کاره یه جوری کلماتو کنار هم چیدید که انگار خودتون با وجدان ترین ادم روزگارید (208606)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۷:۱۷
شما ها حتي طاقت يك انتقاد كوچيك رو هم ندارين و هميشه هم دم از ازادي بيان و منتقديت مي زنيد ما هركي تو خط اسلام و ولايت باشه دوسش داريو (208607)
محمدولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۸:۴۴
با حرفها و موضع گیری های اقای حاتمی کیابه یاد دیالوگ پایانی سلطان کیمیایی افتادم که خطاب به ادم منفی فیلم می گوید چرا تو همیشه اونوری و ما اینور؟ (208615)
یار خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۹:۱۷
شما اصلاح طلبان هر هنرمندی که به نظام و رهبری اعتقاد داشته باشه را می کوبین ولی خانم معتمد اریا که عکس های خیلی فرهنگی اونطرف اب تو ویترین گذاشته یک شخص ازاد و فرهنگی میدانید متاسفم برای شما ها که منطق ندارین ولی این را بدانید بنابر ایه قران حزب الله پیروز است (208623)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۲۰:۰۸
آقای حاتمی کیا واقعا متاسفم برات که با این قوم نون به نرخ روز خور همصدا شدی. با این کینه ای که به دل گرفتی و این حرفایی که زدی نشون دادی که واقعا بیشتر از همه به این شیشه ها نیاز داری. واقعا از شما این انتظار نمیرفت!!!!!!!!! (208626)
دوست
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۲۰:۳۹
با این نگاه سیاست زده به هیچ جا نمیرسیم، (208632)