به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۳۳۰۳۷۹

مصاف با الدحیل مهم‌ترین بازی سپاهان است

مصاف با الدحیل مهم‌ترین بازی سپاهان است
گروه ورزشی: کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است تیم الدحیل قطر تیم بسیار خوبی است که از بازیکنان خارجی و با کیفیتی سود می‌برد و مهم‌ترین بازی سپاهان در این مرحله جدال با تیم الدحیل است که در صورت برد، شاگردان نویدکیا در این بازی و با توجه به برد خوبی که در مقابل پاختاکور داشتند، نیمی از راه صعود خود را خواهند رفت.
 
به گزارش ایسنا، مجتبی توتونی در خصوص اولین بازی انجام شده تیم فوتبال سپاهان در مقابل پاختاکور ازبکستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گروه D رقابت‌ها که در شهر بُرَیده عربستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: در چنین رقابت‌هایی، اولین بازی مهم‌ترین بازی است تا تیم یک شروع خوب و حیاتی داشته باشد، سپاهان خوشبختانه توانست اولین بازی خود را به خوبی پشت سر بگذارد، هر چند در نیمه اول فوتبال سپاهان کیفیت خوبی نداشت، اما در نیمه دوم با دو گلی که زد، بازگشت خوبی داشت و در ادامه با گل سوم توانست یک پیروزی ارزشمند در مقابل تیم پاختاکور به دست آورد. من نگران این بازی بودم که خوشبختانه سپاهان توانست به سلامت این بازی را پشت سر بگذارد.

وی در خصوص نقاط ضعف در نیمه اول گفت: برخی از بازیکنان ما مقداری اضافه‌کاری‌هایی انجام می‌دهند که متأسفانه گاهی کار دست تیم می‌دهد، در فوتبال ما متأسفانه مهارت‌های فردی چون کیفیت بالایی ندارد در برخی مواقع به ضرر تیم تمام می‌شود، مهارت‌های مثل به موقع پاس دادن، دریافت مناسب در جهت بردن تیم به سمت حمله و ...  و البته در نیمه اول، گلی  که تیم سپاهان دریافت کرد، ذهن و تمرکز تیم را برهم ریخت و علت بزرگ دیگر این بهم ریختگی، اخطارهایی بود که در نیمه اول به بازیکنان سپاهان داده شد، اما در نیمه دوم این مشکل ذهنی برطرف شد و به ویژه با گل زودهنگام نیمه دوم که  توانست تیم را از نظر روحی و روانی بالا ببرد و در واقع گل به موقعی برای بازگشت سپاهان به بازی بود.

وی افزود: نیمه دوم فکر می‌کنم سپاهان به چیزی که نیاز داشت، رسید و تیم از نظر ذهنی در شرایط خوبی قرار گرفت و بعد از آن بود که تیم پاختاکور فضای زیادی به تیم سپاهان داد و به خصوص بعد از گل دوم که برای جبران آمدند، این فضا بیشتر شد، شاید اگر بازیکنان سپاهان از فرصت‌های ایجاد شده به خوبی استفاده می‌کردند، نتیجه بهتری می‌گرفتند و نکته دیگر به اعتقاد من زمان تعویض‌ها بود که می‌توانست زودتر انجام شود.

وی در خصوص تأثیر تجربه خوب سپاهان در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: در چنین تورنمنت‌های مهمی، فاکتور تجربه عامل مهم و مؤثری است، تیمی که تازه به چنین مسابقاتی پا می‌گذارد با تیمی که سال‌های سال است در این مسابقات حضور و عملکرد خوبی هم داشته، متفاوت است. سپاهان جزو تیم‌های ایرانی است که بیشترین سابقه حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و بیشترین برد را نیز در اختیار دارد و این عامل مهمی است که به سپاهان کمک می‌کند.

توتونی در خصوص تأثیر اضافه شدن ماتینز پرتغالی به کادر فنی سپاهان و اینکه آیا زمان خوبی برای قضاوت در مورد وی است یا خیر؟ گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان در حال حاضر ایشان را آنالیز کرد و نظر داد، چرا که چند روز قبل از مسابقات لیگ قهرمان به تیم اضافه شده و نیاز به زمان بیشتری دارد و باید برای قضاوت وی صبر کرد.

وی با مهم خواندن بازی سپاهان در برابر الدحیل قطر خاطرنشان کرد: سپاهان انصافاً در گروه سختی قرار گرفته، پاختاکور تیم قابل احترامی است و سپاهان به خوبی توانست از سد اول خود در این مرحله عبور کند، اما مشکل‌ترین بازی تیم سپاهان بازی در مقابل الدحیل است. تیمی که بازیکنان خوبی دارد و البته از بازیکنان خارجی با کیفیتی سود می‌برد. شاید کسی روی تیم التعاون حساب زیادی باز نمی‌کرد، اما باید توجه داشته باشیم که آن‌ها در خاک خود بازی می‌کنند و با نتیجه‌ای که مقابل الدحیل گرفتند برای سایر تیم‌های گروه خود، خط و نشان کشیدند. البته نمی‌توان به نتایج روز اول دلخوش بود، اما بازی با الدحیل یک بازی مهم برای سپاهان است که اگر بتواند این بازی را هم با پیروزی سپری کند، نصف راه برای صعود به مرحله بعدی را با موفقیت گذرانده است، هرچند ۶ بازی رفت و برگشت در این مرحله وجود دارد که و ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد.

مربی سابق سپاهان اضافه کرد: الدحیل خیلی هوشیارانه بازی می‌کنند و آنالیزهای خوبی از رقبای خود به دست می‌آورند و با توجه به زمان‌بندی مسابقات که فاصله سه روزه بین آن است، سپاهان نیاز به ریکاوری خوب دارد، ریکاوری خوب، آنالیز و کار روی نقاط ضعف و قوت و تمرکز برای اجرایی کردن آن‌ها در زمین می‌تواند به سپاهان کمک زیادی کند تا مسیر خود را به سلامت ادامه دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بهتر نیست سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو در خط حمله سپاهان در کنار هم بازی کنند یا وینگر بودن شهباززاده به نفع سپاهان است؟ تأکید کرد: این موضوعی است که در مدت زمان همکاری که با سپاهان داشتم، مرتب با محرم نویدکیا در مورد آن صحبت می‌کردم. معتقدم سجادشهباززاده بازیکنی است که اگر وینگر باشد، قابلیت‌هایش محو می‌شود و یک بازیکن تمام‌کننده بسیار خوبی است که باید در کنار و نزدیک به شهریارمغانلو بازی کند. سیستم تیم می‌تواند با تغییرات بسیار کوچکی که دارد از هر دو به خوبی در کنار هم استفاده کند، نباید شهباززاده را در پست وینگری در کنار خط و دور از دروازه قرار دهیم و این به سود سپاهان نیست، اما این ایده سرمربی است که باید به آن احترام گذاشت.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص شرایط و امکانات عربستان  و فیلمی که از جاده منتهی به ورزشگاه در فضای مجازی پخش شده و امکانات سپاهان و ایران برای میزبانی گفت: نمی‌توان با چند دقیقه فیلم ویدئویی قضاوت کرد، ولی آنچه که تاکنون در مورد کشورهای حوزه خلیج فارس دیدیم این است که نمی‌توان امکانات و شرایط سخت افزاری کشورهای عربی را با کشورمان مقایسه کرد و ما در این زمینه ضعیف هستیم.

وی ادامه داد: من موافق این قضیه هستم که میزبانی مسابقات باید به‌صورت گروهی داده می‌شد، اما این ایده AFC است. می‌شد بازی گروه سپاهان را در ایران برگزار کرد. سال گذشته با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا مسابقات به‌صورت متمرکز در قطر بود و همه در هتل قرنطینه بودیم، اما امسال شرایط متفاوت است و به سختی سال‌های گذشته نیست. دو سال پیش جام باشگاه‌های اروپا به‌صورت متمرکز در پرتغال برگزار شد، اما بعد از آن روال جام باشگاه‌های اروپا به گذشته برگشت. ما برای میزبانی یک گروه شرایط خوبی داشتیم، همیشه تصمیمات AFC با تأخیر در مقابل کشورهای اروپایی انجام می‌شود.توتونی گفت: در هر صورت امیدوارم نمایندگان کشورمان بتوانند از این بازی‌ها با دست پر برگردند، چرا که بحث حیثیت فوتبال کشورمان در میان است.
برچسب ها: سپاهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها