به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۳۳۰۷۱۹

روند پرریسک طلا؛مرزشکنی قیمت سکه

روند پرریسک طلا؛مرزشکنی قیمت سکه
گروه اقتصادی: قیمت طلا در بازار جهانی که در هفته گذشته عملکرد چندان خوبی از خود به نمایش نگذاشته بود، روز جمعه توانست رشد قابل ملاحظه‌‌‌ای را از خود نشان دهد که در نتیجه این خوش‌بینی نسبت به معاملات طلا در بازار جهانی افزایش پیدا کرد. به طوری که طلای جهانی در آخرین روز معاملاتی با رشد ۷۵/ ۰‌درصدی به قیمت ۱۹۴۸ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس رسید.

 بر این اساس فلز یاد شده عملکرد هفتگی مثبت ۲۸/ ۱‌درصد را به ثبت رساند. عده‌‌‌ای از تحلیلگران این حوزه بر این باور هستند که در روزهای آتی روند منفی برای طلای جهانی قابل پیش‌بینی نیست از این رو انتظار دارند که تمایلات فروش معامله‌‌‌گران کاهش یابد. علاوه بر این لازم به ذکر است که اکثریت قابل‌توجهی از آنان انتظار دارند که طلای جهانی قیمت‌های بالاتری را در هفته جاری شاهد باشد.بازار طلا و سکه روز شنبه به دلیل رشد مجدد نرخ دلار در بازار داخلی توانست کانال قیمتی خود را ارتقا دهد. به طوری که سکه امامی روز گذشته با افزایش قیمت به بالای سطح ۱۳‌میلیون تومان صعود کرد و در قیمت ۱۳‌میلیون و ۷۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

همین امر باعث شد تا حباب سکه رشد کرده و بیش از ۲۰۰‌هزار تومان افزایش پیدا کند. بر این اساس برخی از کارشناسان معتقد هستند در صورتی که نرخ دلار در بازار آزاد در بالای سطح ۲۸‌هزار تومان تثبیت شود و علاوه بر این تمایلات صعودی در بازار جهانی طلا افزایش یابد، در این صورت انتظار می‌رود که بهای فلز گرانبهای یاد شده رشد سریع‌‌‌تری را تجربه کند و جایگاه خود را تا سطح ۱۳‌میلیون و ۲۵۰‌هزار تومان ارتقا دهد.
مرجع : دنیای اقتصاد
برچسب ها: قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها