به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۳:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۳۳۰۹۵۳

مهدی طارمی جذاب‌ترین لژیونر ایرانی

مهدی طارمی جذاب‌ترین لژیونر ایرانی
گروه ورزشی: مهدی طارمی، مهاجم ایرانی باشگاه پورتو، همچنان جذاب‌ترین لژیونر ایرانی محسوب می‌شود. او که در کنار سردار آزمون در زمره برجسته‌ترین ایرانی‌های شاغل در فوتبال اروپا محسوب می‌شود، روند گل‌زنی‌اش را حفظ کرده و در تازه‌ترین اتفاق موفق شده دروازه ویتوریا گیمارش را باز کند. مهدی در بازی اخیر دو بار پشت ضربه پنالتی پورتو ایستاد، ولی فقط یک بار موفق به عبوردادن توپ از خط دروازه شد. پنالتی اول را گل کرد و پنالتی دوم را در اقدامی نادر هدر داد. او نیاز مبرمی به گل‌زنی در تقابل با ویتوریا گیمارش داشت و با فرصت‌سوزی روی صحنه دوم، بخت نزدیک‌شدن به صدر جدول گل‌زنان لیگ پرتغال را از دست داد.

طارمی که پیش از این بازی، ۱۴ بار گل‌زنی کرد بود، توانست برای پانزدهمین بار در لیگ پرتغال دروازه رقبا را بگشاید؛ اما او کار سختی برای عنوان آقای گلی دارد، چراکه داروین نونیز، مهاجم سرشناس و ۲۲ ساله بنفیکا با هت‌تریکی که در آخرین دیدار تیمش داشته، ۲۴ گله شده و فاصله‌اش با مهدی طارمی به ۹ گل رسیده است.
مهدی البته در بازی‌های اخیر اسیر بدشانسی هم بوده و کمتر از سوی سرجیو کونسیسائو مورد استفاده قرار گرفته است. در بازی‌هایی که به‌تازگی به میدان رفته هم بیش از آنکه مهاجم اصلی باشد، در نقش مهاجم مکمل ایفای نقش کرده و به همین دلیل فرصت گل‌زنی کمتری نصیبش شده است. هرچند این موارد هم باعث نشده تا از فروغ همیشگی‌اش فاصله بگیرد.

طارمی درحال‌حاضر با زدن ۱۵ گل و دادن ۱۲ پاس گل به هم‌تیمی‌هایش ارزشمندترین مهره پورتو محسوب می‌شود. او با همین عملکرد در ۳۶ درصد گل‌هایی که تیمش در این فصل زده به تنهایی ایفای نقش کرده است. مهدی از ابتدای فصل تاکنون در ۷۶ درصد بازی‌ها در ترکیب اصلی قرار گرفته و به‌طور میانگین ۷۷ دقیقه در هر دیدار بازی کرده است. ثبات او در امر گل‌زنی فرضیه‌ای جدی برای ادامه دوران حرفه‌ای‌اش به وجود آورده است.

سایت ترانسفرمارکت درباره لیگ پرتغال، مهم‌ترین شایعه نقل و انتقالاتی را به مهدی طارمی اختصاص داده و نوشته که او زیر ذره‌بین باشگاه میلان قرار دارد. این موضوع شایعه جدیدی نیست و پیش‌تر هم توسط رسانه‌های ایتالیایی مطرح شده است. مهدی طارمی در سایت مرجع ترانسفرمارکت ۱۷ میلیون یورو ارزش‌گذاری شده، ولی آن‌طورکه رسانه‌های ایتالیایی خبر داده‌اند پورتو برای فروش مهدی طارمی ۲۰ میلیون یورو طلب کرده است.

این رقم با توجه به اینکه مهدی طارمی در آستانه ۳۰ سالگی است رقم سنگینی محسوب می‌شود. هرچند میلان به نکته دیگری هم در این بین اشاره کرده و با پرده‌برداشتن از رقم ۴.۷ میلیون یورویی انتقال طارمی از ریوآوه به پورتو این موضوع را مطرح کرده که رشد ۱۶ میلیون یورویی او برای فروش چندان منطقی نیست.
البته آن‌هایی که رسانه‌های نزدیک به پورتو را دنبال می‌کنند می‌گویند مسئولان این باشگاه با توجه به اعتقادی که به طارمی دارند قصد فروش این بازیکن را ندارند و به همین دلیل است که به ارقامی پایین‌تر از ۲۰ میلیون یورو رضایت نمی‌دهند. طارمی که در لیگ قهرمانان اروپا هم موفق به گشودن دروازه تیم‌های سرشناسی مانند چلسی، لیورپول و یوونتوس شده مهاجم شناخته‌شده‌ای است و شناخت زیادی از او در تیم‌های مطرح‌تر اروپایی وجود دارد.

این‌ها همگی در حالی است که چیزی به شروع جام جهانی باقی نمانده و این بازیکن ۲۹ ساله بوشهری اصلی‌ترین ستاره تیم ملی در قطر محسوب می‌شود. درست است که قرعه تیم ملی در جام جهانی چندان ساده نیست، ولی با توجه به انگیزه ملی‌پوشان ایران از یک طرف و مهارت‌های مهدی طارمی از طرف دیگر، بسیاری اعتقاد دارند جام پیش‌رو می‌تواند سکوی پرتاب بلندتری برای طارمی باشد.
برچسب ها: مهدی طارمی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها