به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۳۳۲۳۵۳

حرفهای مهم میثاقی و ماجدی درباره آینده تیم ملی

گروه ورزشی: میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال برای اولین بار در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و به سوالات مهم پیرامون تیم ملی و مسائل جاری حوزه کاری خود پاسخ داد .
حرفهای مهم میثاقی و ماجدی درباره آینده تیم ملی
دیشب میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال در برنامه فوتبال برتر حاضر شد و به سوالات میثاقی پاسخ داد. او که در این برنامه در مورد آینده اسکوچیچ هم مورد سوال قرار گرفت، از حضور او روی نیمکت تیم ملی تا پایان جام ملت‌های آسیا خبر داد. البته شاید لحن میرشاد طوری نبود که بشود روی قطعیت این موضوع شرط بست اما به هرحال او فعلا نظر به ابقای اسکو داده است؛ به قول خودش مگر آنکه هیئت رییسه ... 
این بخشی از صحبت بین میرشاد و محمدحسین میثاقی است :
میثاقی - می‌خواهم نظر شما را به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا اسکوچیچ در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی ایران خواهد نشست یا نه، بپرسم؟
ماجدی - آقای اسکوچیچ تا پایان جام ملت‌ها قرارداد دارد. صد درصد مربی‌ای که قرارداد دارد را که نمی‌شود به او دست بزنیم. باید با ایشان ادامه بدهیم و قطعا تا پایان قراردادش سرمربی تیم ملی خواهد بود.
میثاقی - شما خودتان در رده‌های مختلف تیم ملی و باشگاه‌های بزرگ کشور بازی کردید. می‌دانید مربی وقتی حس حمایت‌شدن را داشته باشد چگونه عمل می‌کند در مقایسه با وقتی نیمکتش لرزان باشد. حتی نوع رفتارش با بازیکنان نیز متفاوت می‌شود. در حالت دوم مربی تصمیم می‌گیرد با کسی وارد چالش نشود و با چندتا از بزرگ‌ترهای تیم رفیق شود. ولی در حالت اول هر تصمیمی دلش بخواهد می‌گیرد و قاطعیت دارد. یک زمان شما صد درصد حمایت می‌کنید و می‌گویید با وجود حرف و حدیثی که در انتخابش بوده، بهترین نتایج را در مقدماتی گرفته و من کامل از او حمایت می‌کنم. یک موقع هم هست بین خودتان با اعضای هیات رییسه می‌گویید بهتر از اسکوچیچ الان نمی‌توانیم بیاوریم. الان کدام حالت است؟
 

ماجدی - صادقانه باهم صحبت کنیم. ایشان تا ۲۰۲۳ یک قراردادی با فدراسیون دارند. من اگر بخواهم در این زمان یک مربی دیگر بیاورم، در این زمان از لحاظ فنی یک ۱۵ روز داریم، یک هفت روز داریم و یک ۵ روز آخر (منظور ماجدی فیفادی پیش روی تیم ملی است). یعنی یک سرمربی باید فقط در همین ۲۰ یا ۲۵ روز برای ما کار کند. مربی‌ای که تیم را آورده بالا و با آن صعود کرده به جام جهانی، به نظر من عقل سلیم می‌گوید باید با او ادامه داد. مگر اینکه اعضای هیات رییسه یک دلیلی بیاورد که این اتفاق نیفتد. ولی از نظر من ما باید با همین سرمربی ادامه دهیم و تیم و کادرش را قوی‌تر کنیم و اجازه بدهیم با هیم فراغ بال برود داخل مسابقات. به هرحال زمانی که با یک مساوی از ۴ بازی حذف می‌شدیم، این مربی تیم را آورده است بالا. در این مرحله نیز اگر به نتیجه نگاه کنیم هم در گروه A هم در گروه B اول شده است. 
با مربی در چه زمانی برخورد می‌کنند یا قراردادش را تمدید نمی‌کنند؟ یا باید نتیجه نگرفته باشد، یا قراردادش تمام شده باشد.  خب اسکوچیچ که هر دوتا آپشن را دارد. هم نتیجه گرفته هم قرارداد دارد.
میثاقی - حالا من خودم نظرات و نگاه‌های فضای‌ مجازی را می‌بینم تعجب می‌کنم. می‌گویم مگر باید چه کار می‌کرد؟ چرا باید همچین برخوردی بشود؟ شاید بعضی از مردم فکر می‌کنند یک مربی با رزومه قوی در جام جهانی می‌تواند باعث موفقیت آن تیم شود که البته مثال نقض‌هایی زیادی دارد. کره که در جام جهانی آلمان را زد. ژاپن که درخشید و بازی‌های درخشان داشت. یا اصلا اگر به جام جهانی ۹۰ هم نگاه کنیم، کامرون یکی از بهترین تیم ‌های آفریقایی مربی معروفی در اختیار نداشتند ولی این صحبت‌ها جایگاه سرمربی را خراب می‌کند. من جمع‌بندی کنم صحبت‌هایتان را:" یک نتیجه می‌خواستیم که گرفتیم،، دوم اینکه کلن یه ۱۳ یا ۱۴ روز داریم، یک هفت روز و یک پنج روز.
ماجدی - کل حرف‌های ما می‌شود این. یعنی نه تمرین آماده‌سازی داریم، نه تمرین ریکاوری جسمی و روحی داریم. کلن چند بازی دوستانه بکنیم در اردوی اول، یه هفت روز داریم که نهایت در ماکزیمم فقط می‌توانیم ۲ بازی کنیم با توجه به محدودیت زمانی و آن پنج روز آخر را هم که صحبت‌اش را کردیم بازیکنان را باید در فویل نگه داریم! فقط نباید بگذاریم بازیکن مصدوم شود. شما حساب کنید بازیکنی که از کشور دیگری به قطر آمده است....
میثاقی - البته بار دیگر تاکید کنیم صحبت‌ها در همین‌محور است. بازیکن شنبه باید در انگلیس بازی کند، ناگاه در پیراهن تیم ملی‌اش جمعه در جام جهانی باید بازی کند. پس اصلا وقت نمی‌شود.

 

ماجدی - اگر بازی بگذاریم یک بازیکن ما مصدوم شود چه اتفاقی می‌تواند بیفتد!
میثاقی - پس مطلقا، اصلا نمی‌شود به تغییر فکر کرد.
حالا در فضای مجازی خیلی ها با ما موافق و خیلی ها هم با ما مخالف خواهند بود. 
"در این لحظه میثاقی و ماجدی هر دو به اتفاق نظر رسیدند که با تغییر هم موجی از مخالفان و منتقدات به راه می‌افتد." در ادامه سرپرست فدراسیون :
ماجدی - ما فکر کنیم ببینیم منطق چه می‌گوید. وقتی شما می‌خواهید در این مقطع مربی عوض کنید، باید ببینید قانون چه می‌گوید. این فرصت و  این زمان برای آنکه مربی جدید تیم را بشناسد، تیم را آماده کند، خلق و خوی تیم را بشناسد کافی نیست.
میثاقی - در مورد دستیاران اسکو تکلیف چه شد؟ کریم باقری الان می‌ماند، می‌رود؟ وحید هاشمیان و دستیاران خارج اسکو نیز همین‌طور؟
ماجدی - تمان دستیاران ایشان در تاریخ ۱۰ فروردین امسال قراردشان تمام شده است. باید با ایشان بنشینیم و صحبت کنیم ببینیم چه کسانی می‌خواهند  تا قراردشان را تمدید کنیم یا قرارداد جدید بدهیم.
میثاقی - الان که همه ایرانن. چرا سعی نمی‌کنید مذاکره کنید؟
ماجدی - خارجی‌ها که فکر نمی‌کنم ایران باشند!
میثاقی - نه با خود اقای اسکوچیچ صحبت کردید و لیستشان را دادند؟
ماجدی - نه ایشان یک برنامه‌ای به ما دادند‌ که در آن گفته است چند دستیار می‌خواهند و نامی نبرده‌‌اند. ایشان یک هفته برود یک هوایی بخورد، چون دو هفته است اینجا بدون اینکه کاری داشته باشد به خاطر بحث مجوز کار مانده است. ولی برنامه‌اش را به ما داده است.
این بسته شدن کادر تیم ملی می‌تواند به ما انرژی مثبت بدهد. ولی با همدیگر صحبت می‌کنیم بلکه زودتر دستیارانش را هم انتخاب کند چون صد درصد کادر تیم ملی باعث اتفاق‌های بهتر می‌شود و در بازی‌های پیش رو می‌تواند به ما کمک بیشتری بکند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها