به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۹:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۳۳۲۴۲۶

تاثیرات تراشه‌های مضر برای برد مدار سیستم‌ها

تاثیرات تراشه‌های مضر برای برد مدار سیستم‌ها
گروه علمی:تراشه‌های مضر پنهان شده بر روی برد مدار می‌توانند به اطلاعات سیستم شما دسترسی پیدا کنند.تراشه‌های مضری که بر روی مدار برد سیستم‌ها  نصب شده اند، خبر از فاش شدن اطلاعات می‌دهند. این درحالی است که تعدادی از مهاجمان اقدام به دست کاری مدار بردها کرده اند تا به اطلاعات دلخواه خود دسترسی پیدا کنند.

به گزارش newscientist، محققان می‌گویند مشاهده دقیق مصرف برق یک برد مدار چاپی می‌تواند نشانه‌هایی از خرابی آن‌ها را نمایان کند. خرابی‌های برد مدار که توسط مهاجم دستکاری شده منجر به نصب دستگاه مخرب بر روی آن‌ها شده است.

مهاجم با برد مدار چاپی دستکاری شده قصد دارد اطلاعات حساس کاربر را به سرقت ببرد یا خرابی‌هایی برای آن ایجاد کند. تولیدکنندگان تراشه‌ها اغلب برای محصولات خود برد‌های مدار چاپی طراحی می‌کنند، اما به دلیل امنیتی قابلیت تولید نیستند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که کارخانه‌های تولیدی مکانی برای آسیب‌پذیری هستند که در آن مهاجم می‌تواند ویژگی‌های مخرب، معروف به حملات تروجان را وارد برد مدار کند. حملات تروجان  یک برنامه‌ کامپیوتری تهاجمی یا همان بدافزار است که  به شکل های مختلف و  با فریب کاربر وارد سیستم آن‌ها می‌شوند. مهاجم با این اقدام می‌تواند به قسمت‌هایی از کامپیوتر کاربر که برای آن برنامه ریزی شده است حمله کند.

 حملات تروجان که  توسط تراشه‌های مضر صورت می‌گیرند، می‌توانند داده‌های حساس را به سرقت ببرند یا در صورت فعال شدن، دستگاه را خراب کنند. تا کنون تنها یک حمله از این دست گزارش شده است که در مقاله بلومبرگ در سال ۲۰۱۸ به تفصیل شرح داده شد، اما بعداً توسط همه شرکت‌های ذکر شده رد شد.
برچسب ها: تراشه هوشمند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها