به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۱ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۳۳۲۶۹۳

انفجار در مسجد مزار شریف با ده‌ها کشته

انفجار در مسجد مزار شریف با ده‌ها کشته
گروه بین الملل: انفجار در مسجد شیعیان در مزار شریف افغانستان دست‌کم ۲۵ کشته و زخمی برجای گذاشت. انفجار در داخل مسجد «سه دکان» روی داده است.
ذبیح الله نورانی، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ که مزارشریف مرکز آن است، گفت: «اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که دست کم ۲۵ قربانی وجود دارد.»
روزنامه هشت صبح افغانستان از قول منابع خود، شمار کشته‌شدگان را بیش از ۳۰ تن نوشته و افزوده است که  بیش از ۸۰ نفر به شفاخانه (بیمارستان) منتقل شده‌اند.  پیش از حمله مزار شریف دو انفجار نیز در کابل روی داد که در نتیجه آن دو کودک زخمی شدند.ویدیوهایی که از این انفجار در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود نشان می‌دهد که کف مسجد پر از تکه‌های شیشه شکسته است و قربانیان به بیمارستان منتقل می‌شوند.یک شاهد عینی  گفته است که شدت انفجار به‌حدی بوده که شیشه‌های مغازه‌های اطراف شکسته‌‌اند و دود غلیظ ناشی از انفجار در آسمان مشاهده می‌شود.
اقلیت شیعه افغانستان همواره هدف حملات گروه های تندرو بوده‌اند. دو روز پیش، سه انفجار در برابر مدرسه‌ای در محله شیعیان واقع در غرب کابل دست‌کم 30 کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشت.
با اینکه از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان تعداد حملات در این کشور کاهش پیدا کرده، اما گروه داعش خراسان چندین حمله انجام داده است.

 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها