به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۹:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۳۳۲۷۷۱

بیت‌کوین صعود می‌کند یا سقوط؟

بیت‌کوین صعود می‌کند یا سقوط؟
گروه اقتصادی:پیش‌بینی‌ها از بیت‌کوین چندان یکدست نیست و برخی سناریو صعودی را محتمل می‌دانند و برخی دیگر معتقد به نزول بیت‌کوین هستند.بیت‌کوین در محدوده ۴۱ هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شود و مقاومت‌های زیادی پیش‌رو دارد. پیش‌بینی‌ها از بیت‌کوین چندان یکدست نیست و برخی سناریو صعودی را محتمل می‌دانند و برخی دیگر معتقد به نزول بیت‌کوین هستند.
 
یک تحلیلگر محبوب رمزارزها که با نام مستعادر altcoin sherpa شناخته می‌شود عقیده دارد که بیت‌کوین بعد از ریزش به زیر ۴۰ هزار دلار پتانسیل رشد تا ۵۵ هزار دلار را دارد. البته این تحلیلگر فکر می‌کند اگر بیت‌کوین به زیر ۳۷ هزار دلار ریزش کند سناریو صعودی بازار باطل می‌شود.این تحلیلگر عقیده دارد که تثبیت قیمت بیت‌کوین بالای محدوده ۴۶ هزار دلار می‌تواند یک رالی صعودی قوی ایجاد کند. او در رابطه با ریزش بیت‌کوین به زیر ۴۰ هزار دلار گفت: «من شخصا عقیده دارم که ریزش بیت‌کوین به زیر ۴۰ هزار دلار یک انحراف بود نه شکست قیمت. البته اگر بیت‌کوین ۳۷ هزار دلار را از دست بدهد سناریوهای صعودی باطل است. اما بالای مقاومت انفجاری قوی در انتظار است.»Sherpa مهم‌ترین مقاومت بیت‌کوین برای شروع روند صعودی گسترده را محدوده ۵۵ تا ۶۰ هزار دلار می‌داند.
همچنین این تحلیلگر عقیده دارد که اگر بیت‌کوین ۵۵ هزار دلاری شود احتمالا اتریوم هم ۴ هزار دلاری می‌شود.

یک اصلاح دیگر…؟
بیت‌کوین به زیر ۴۰ هزار دلار ریزش کرد و دوباره بازگشت. در زمان نوشتن این گزارش در محدوده ۴۱ هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شود. اگرچه برخی عقیده دارند که بعد از ریزش به زیر ۴۰ هزار دلار، بازار پتانسیل رشد دارد اما سناریوهای نزولی هم محتمل است.یک تحلیلگر که با نام مستعار kaleo هم مانند altcoin sherpa عقیده دارد محدوده ۳۷ هزار دلار مهم‌ترین حمایت بیت‌کوین است. البته او بر خلاف sherpa عقیده دارد که احساسات بازار نزولی است.

«به نظرم محتمل‌ترین سناریو برای بیت‌کوین در ابتدا ریزش تا ۳۷ هزار دلار است. احتمالا بیت‌کوین بعد از یک حمایت ضعیف تا ۳۰ هزار دلار ریزش می‌کند.»این تحلیلگر عقیده دارد که محدوده ۴۱ تا ۴۲ هزار هم اولین مقاومت بیت‌کوین است. او می‌گوید: در صورتی که سناریو نزولی باطل شود بیت‌کوین فعلا در محدوده ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار نوسان خواهد داشت. البته این تحلیلگر با وجود پیش‌بینی روند نزولی بیت‌کوین گفت:«احتمالا بعد از این پیش‌بینی بابت این حرفم تعجب می‌کنید. اما من همچنان نسبت به بیت‌کوین در تایم فریم بالا صعودی هستم. فقط گاهی باید صبور باشیم.»
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: بیت کوین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها