به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۳۳۳۲۷۲

کالایی که بعد از ماه رمضان گران خواهد شد

کالایی که بعد از ماه رمضان گران خواهد شد
گروه اقتصادی: رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی از افزایش قیمت مواد شوینده بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.به گزارش ایلنا، بختیار علم‌بیگی گفت: در حال حاضر افزایش قیمت مواد شوینده را نداریم چون همیشه تا پایان ماه مبارک رمضان صبر می‌کردیم تا بعد از ماه مبارک با بررسی قیمت‌ و کالاها، افزایش قیمت‌ها را اعمال کنیم.

رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده درباره دلیل افزایش قیمت این محصولات خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه این محصولات است که اکثرا هم دولتی هستند.وی افزود: همچنین حقوق و دستمزد هم 65 درصد افزایش داشته و سایر هزینه‌ها هم با افزایش مواجه بوده‌است. گازی که تولیدکنندگان، مصرف می‌کردند از 50 تومان به 500 تومان در مترمکعب رسیده است. همچنین مواد اولیه که از خارج وارد می‌شود با افزایش قیمت مواجه بوده است.

علم‌بیگی با بیان اینکه مواد اولیه داخلی هم افزایش یافته است، درباره راهکار کنترل قیمت‌های مواد شوینده و بهداشتی گفت: دولت باید فکری در این مورد بکند. حداقل پتروشیمی‌هایی که در داخل تولید مواد اولیه دارند و سود آنها هم کم نیست، می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. در واقع می‌توان از سود آنها کم کرد؛ چرا بعضی از پتروشیمی‌ها باید اعلام کنند که 150 درصد سود داشته‌اند؟

رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده در ادامه افزود: همکاران ما فعلا تحمل می‌کنند تا بعد از ماه مبارک رمضان افزایش قیمت‌های مواد شوینده را اعمال کنند. تمام کشورهای اسلامی در این ماه حتی سعی می‌کنند تخفیف هم بدهند، به همین دلیل ما هم قیمت‌ها را فعلا تا پایان این ماه مبارک حفظ کرده‌ایم.علم‌بیگی در پاسخ به اینکه مواد شوینده از ماه مبارک رمضان با چند درصد افزایش قیمت مواجه خواهند شد، گفت: بستگی دارد به آخرین قیمت که می‌خواهند افزایش داشته باشند که بعد از آن درصد افزایش قیمت‌ها را محاسبه می‌کنیم. اکنون نمی‌توان به صورت دقیق آن را مشخص کرد.

رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده درباره افزایش کیفیت مواد شوینده داخلی تصریح کرد: در حال حاضر، برای افزایش کیفیت باید جنس‌های جدید تولید شود ولی افزایش قیمت شامل همین محصولاتی می‌شود که فعلا در بازار وجود دارد که به دنبال افزایش قیمت نهاده‌ها و سایر عوامل به آن افزوده می‌شود.
برچسب ها: مواد شوینده
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها