به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۳۳۳۵۰۹

بیت‌کوین دوباره روی لبه تیغ

بیت‌کوین دوباره روی لبه تیغ
گروه اقتصادی: بیت‌کوین که چند روزی بود که زیر محدوده ۴۰ هزار دلار معامله می‌شد دوباره محدوده ۴۰ هزار دلار را پس گرفت. چند وقتی می‌شود که محدوده نوسان بیت‌کوین بین ۳۸ تا ۴۲ هزار دلار است و کارشناسان عقیده دارند این دو عدد برای آینده بازار اهمیت بسیاری دارند.

اولین محدوده مقاومت برای بیت‌کوین محدوده ۴۲ هزار دلار است و کارشناسان عقیده دارند که اگر این محدوده به بالا شکسته شود احتمالا بیت‌کوین تا ۴۶ هزار دلار رشد می‌کند. مقاومت بعدی ۴۶ هزار دلار و بعد از آن ۵۰ هزار دلار یک مقاومت جدی است. البته به نظر می‌رسد فعلا امیدی به رشد بیت‌کوین نیست. کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین فعلا در کانال ۴۰ هزار دلار نوسان می‌کند.

از طرفی سناریو ریزشی بازار محتمل‌تر از رشد آن است. اکثر رسانه‌ها از احتمال ریزش بیت‌کوین تا ۲۷ هزار دلار خبر دادند و احتمال این موضوع هم کم نیست. اولین محدوده حمایت بیت‌کوین محدوده ۳۷ هزار دلار است که اگر این محدوده از دست برود احتمال ریزش تا ۳۴ هزار دلار وجود دارد. اگر محدوده ۳۴ هزار دلار هم از دست برود اجتمالا تا ۳۲ هزار دلار ریزش می‌کنیم.یکی از متغییرهای مهم برای قیمت بیت‌کوین، حجم معاملات است. سونسون، معامله‌گر بازار رمزارزها عقیده دارد احتمالا بیت‌کوین تا ۳۰ هزار دلار اصلاح می‌کند چون حجم معاملات آن کاهش یافته. برای رشد دوباره باید حجم معاملات دوباره برگردد. البته او بعید می‌داند که حجم معاملات سریع افزایش پیدا کند. چون ایجاد روند صعودی همیشه زمان‌بر است.

پیتر برانت، تحلیلگر و معامله‌گر بازار رمزارزها شهرت خود را از پیش‌بینی درست سقوط بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ بدست آورد عقیده دارد که احتمال سقوط بیت‌کوین زیاد است. او می‌گوید بیت‌کوین تا ۲۷ هزار دلار ریزش می‌کند.
پیش‌بینی‌ها از ریزیش بازار زیاد است اما جای نگرانی نیست. تا زمانی که بیت‌کوین محدوده ۳۷ هزار دلار را حفظ کند می‌توانیم به بازگشت بازار امید داشته باشیم.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: بیت کوین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها