به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۵ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۳۳۴۹۶۱

هشدار به رئیسی درباره شورش گرسنگان

هشدار به رئیسی درباره شورش گرسنگان
گروه سیاسی: محمد تقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به گرانی های پی در پی اخیر و خطاب به رئیس جمهور نوشت:آقای رئیسی! تا کنون هیچ دولتی در این کشور در سال نخست حکمرانی نان مردم را با این شیب تند گران نکرده بود. پایه ای ترین خوراک مردم نان و گوشت و برنج است. به قول مولوی: آدمی اول حریص نان بود/ زانک قوت و نان ستون جان بود/

گرانی نامعقول این سه کالای اساسی درهمه کالاها تورم بی سابقه ایجاد کرده. کاش این نوع مدیریت را در تبلیغات انتخاباتی بیان می کردی. این چه استدلالی از سوی وزیر شماست که از دلائل گرانی آرد و ماکارونی برای جلوگیری از قاچاق می باشد!؟ آقای رئیس جمهور! این شیوه حکمرانی قابل دوام نیست. در این هشت ماه گذشته از گرانی دارو تا نان طاقت برخی شهروندان را طاق کرده است. تا کنون عامل گرانیها را یا دولت گذشته دانسته،یا بدحجابی گفته و یا شبکه دلالی ذکر کرده اند.خب! این دولت و مجلس قول داد که اینها را حل می کند. چرا بدتر شد؟

در کجای دنیا صنعت خود رو چنین به هم ریخته است؟! بی کیفیت ترین ماشین یعنی پراید از مرز دویست میلیون بگذرد! چرا از کارشناسان و مدیران کاردان استفاده نمی کنی. مگر رسول خدا نفرمودند: اگر کسی کاری را که نمی داند، قبول کند، لعنت خدا و رسول بر او باد. مگر امام صادق نفرمود: ما ابالی من ائتمنت خائنا او مضیعا،یعنی فرقی میان خیانت کننده و ضایع کننده کار نیست.

آقای رئیس جمهور، اگر اقتصاد کشور سامان نیابد، و گرانیها مهار نگردد،انقلاب نمی شود، خدا نکرده باید منتظر شورش گرسنگان بود، شورش از انقلاب خطرناکتر است. بیایید تا دیر نشده چاره ای بیاندیشید. همه می دانیم که اقتصاد کشور با تحریمها گره خورده. تا کی می توان مردم را با خطبه و سخنرانی و وعده وعید امیدوار کرد؟
به قول نظامی: دولت طلبی سبب نگهدار/با خلق خدا ادب نگهدار/ ادب سیاسی یعنی عدالت اجتماعی. که چهل سال است قولش را داده ایم.
ای عجب آن عهد و آن سوگندکو/ وعده های آن لب چون قندکو؟
مرجع : اصلاحات نیوز

۱۴۰۱/۰۲/۱۵ ۱۹:۴۱
دکتر قالیباف عزیز باید قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1402 برای جذب حداکثری رسما اعلام کند که نواصولگرایی, اصولگرایی دستاوردساز و اصلاح طلبی بومی سازی شده است و کسانی که به امید تحقق شعارهای اصلاح طلبانه نشسته اند راه حل عملی جز نواصولگرایی و اصلاح طلبی وطنی شده ندارند. اجرای شعارهای اصلاح طلبانه ای مانند دموکراسی راهی جز بومی سازی شدن دموکراسی مانند مردمسالاری دینی ندارد و این بومی سازی شدن یعنی سازگاری دستاوردهای روز با دین مبین اسلام. (386801)
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۲۳:۵۳
بشین بینیم بابا (386860)
دغدغه مند
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۰۱:۲۹
راست میگه.... (387040)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ۱۲:۴۶
دکتر قالیباف عزیز به عنوان آخرین نمایتده به مجلس راه یافته اون هم دقیقه نود و ناگهانی و ...
آمار رای هایی که داده شده رو میتونید تو نت پیدا کنید. دکتری که لحظه آخری و با عجایب وارد مجلس میشه رو میکنن رییس مجلس. شما امید به آبادی دارید؟؟؟
آقای قالیباف در مورد ناپدید و حیف میل شدن بودجه شهرداری و قرارداد های عجیب لحظه آخری وقتی شهردار بودن بیان توضیح بدن اول (386980)
مشهدی
United Arab Emirates
۱۴۰۱/۰۲/۱۵ ۲۰:۳۹
از این انقلابی های با بصیرت کاری ساخته نیست... اونها فقط بلد رگ گردن کلفت کننده و بقیه فحش و ناسزا بگن. به نظر من همشون در خدمت روسیه و چین هستن....البته بعضی حقوق میگرن بابت نوکریشون و بعضی هم بی مزد ومنت خدمتگذاری میکنن (386805)
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۲۱:۳۶
تف به شرافت تمام طرفداران رابطه با چین و روسیه (386851)
۱۴۰۱/۰۲/۱۵ ۲۳:۱۰
.....سوپاپ اطمینا............... (386810)
داروس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۰۰:۴۰
مشگل از ادمهایی است که فکر میکردند ۶ کلاس سواد میتونه برای اقتصاد و زندگی ۸۵ میلیون راه گشا باشه (386813)
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۲:۲۵
........ همین میشه آخه دشمنی با دنیا چه مفهومی داره باید با دنیا تعامل کرد نه دشمنی با تعامل عزت و شرف ایجاد میشه دولتمردان ما با کشورهای قدرتمند دنیا دشمنی میکنن و با کشورهای ضعیف مثل افغانستان و یمن و فلسطین و سوریه و کشورهای بد بخت افریقا دوستی کدام عقل سلیمی این حماقت و بی عقلی را میپذیره؟ (386826)
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۰۵:۲۶
شمارش معکوس...... (386819)
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۵:۱۴
جناب میبدی اصلاح طلب،لطفا ادب داشته باشید مردم شورش گر یاغی نیستند. (386834)
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۲۱:۳۷
کدام بی ادبی ابله (386852)
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۲۲:۱۹
هر کس تو این مملکت حرف حق بزنه به بعضی افراد هم مرام متحجرانه مثل علم الهدیی بر میخوره (386942)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۴:۲۹
رییسی: ....... (386903)
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ۱۵:۵۶
بابا دیگه همه ی مردم مدونن اینها شعاره !!! (386997)
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۰۶:۴۱
کسی که گرسنه باشه حال نداره شورش کنه
نگران نباش درست میشه
خداوند با صابران است
چیزی از حکومت رییسی نگذشته
اختلاف ایجاد نکنید (387045)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها