به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۳۳۶۲۵۱

روایت یک فعال مدنی خوزستان از اعتراضات در شهرهای استان

روایت یک فعال مدنی خوزستان از اعتراضات در شهرهای استان
گروه جامعه: تداوم قطعی اینترنت در روزهای اخیر در استان خوزستان در پی اعتراضات مردم در برخی از شهرستان‌های این استان، بی‌خبری تقریبا کاملی از ماوقع این اعتراضات را به دنبال داشته و باعث نگرانی افکار عمومی در این خصوص شده است. 
در همین رابطه، یکی از فعالین مدنی خوزستانی در گفتگویی با سایت امتداد، ضمن اشاره به اعتراضات اخیر در این استان، اظهار داشت: جمعه شب، اولین جرقه اعتراضات در سوسنگرد زده شد و بر اساس اخبار رسیده، جمعیت گسترده‌ای از مردم معترض به آنچه، گرانی و تنگناهای معیشتی در شعارها عنوان شده در خیابان‌های این شهرستان حاضر شدند. 
پس از این به عنوان نمونه در شهرستان اهواز در دو شب پیاپی در برخی از مناطق شاهد اعتراضات خیابانی و اقداماتی نظیر به آتش کشیدن لاستیک خودرو بودیم. 
همچنین سوسنگرد و ایذه نیز شب‌های پر التهابی را تجربه کرده و شاهد حضور گسترده مردم معترض در خیابان بودند. 
البته در این بین، گستردگی تجمعات در شهرستان ایذه، خیلی پر تراکم‌تر از دیگر نقاط استان بود و تعداد کثیری از مردم در اعتراض به گرانی‌ها و مشکلات معیشتی در خیابان حاضر شدند. کما اینکه در اعتراضات سال‌های 96 و 98 نیز ما گسترده‌ترین اعتراضات را در شهرستان‌های ایذه و بهبهان شاهد بودیم. 
ضمن اینکه از آن جا که شهرستان ایذه به لحاظ بافت جمعیتی نیز، محل سکونت هموطنان عرب‌زبان نیست، هیچ احدی نمی‌تواند اعتراضات مردم در این مناطق را به دیگر انگیزه‌ها نسبت داده و از آب گل‌آلود آن برای خود ماهی بگیرد. ضمن اینکه بر این اساس، می‌توان گفت که تمامی اعتراضات در این شهرستان، کاملا سیاسی و معیشتی بوده و به دلیل فقر و تنگناهای اقتصادی صورت گرفته است. 
در شهرستان سوسنگرد همچنین، آتش زدن لاستیک خودرو به عنوان یک حرکت اعتراضی از سوی معترضین صورت گرفته است. نکته قابل توجه و ذکر در این باره، شلیک گسترده تیرهای هوایی برای پراکنده کردن معترضین، بخصوص در ایذه و سوسنگرد بوده که به صورت پراکنده در نقاط مختلف ایذه، سوسنگرد و دیگر نقاط محل اعتراض صورت گرفته و البته تا این لحظه، هیچ آماری از جراحت احتمالی معترضین در دست نیست. 
طی روزهای اخیر، اینترنت از روز اول اعتراضات در خوزستان قطع شده و هیچ دسترسی به اینترنت ایرانسل، همراه اول و رایتل در خطوط تلفن همراه نداریم. تنها در شبکه اینترنت خانگی، آن هم در برخی از دقایق شبانه روز و به صورت کاملا کند و محدود شاهد وصل شدن مقطعی اینترنت هستیم. مسئله‌ای که حتی سبب کند شدن شبکه اینترنت نهادهای اداری و دستگاه‌های دولتی در استان نیز شده و ما در این ارگان‌ها نیز با کندی و قطعی اینترنت مواجه هستیم.
در اهواز، اعتراضات به صورت پراکنده صورت گرفته و به سرعت نیز به اصطلاح آقایان، جمع شد. اما در ایذه، شکل اعتراضات، کاملا سیاسی و دامنه‌دار بوده و در سوسنگرد نیز تداوم داشته است. ضمن اینکه احتمال بروز اعتراضات در شهرستان‌هایی نظیر رامهرمز و بهبهان نیز بر اساس تجارب اعتراضات گذشته، منتفی نیست. گرچه ما به دلیل قطعی اینترنت، اطلاعی از جزئیات اعتراضات در دست نداریم. 

بهار نیوز مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ۲۳:۴۰
درود بر بهار نیوز رسانه ی محبوب و مردمی که همیشه مردمی بودن خودش رو نشون داده (387437)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۰۷:۰۱
.......
ایا کار مردم عادی هستش؟ (387443)
ایوب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۲۰:۱۴
بدبخت اینترنت
چپ راست قطعش میکنن
فقط دیکتاتورها از آزادی میترسن (387460)
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۲۲:۵۵
دیگه دیره......... (387474)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها