به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۴۶۸۵۲۸

بهترین کتاب های روانشناسی دنیا برای مخاطبان ایرانی

گروه دانش: این روزها مطالعه کتب روانشناسی در ایران به یکی از عادت‌های روزمره تبدیل شده است. با توجه به شرایط اقتصادی مردم، بسیاری از افراد هنگام خرید کتاب، به سوی غرفه‌های مرتبط با روانشناسی متمایل می‌شوند. هدف اصلی این افراد از مطالعه کتاب‌های روانشناسی، ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود و پیشرفت به سوی رفاه، ثروت، و موفقیت است.
بهترین کتاب های روانشناسی دنیا برای مخاطبان ایرانی
با توجه به تنوع گستردگی کتب روانشناسی، تصمیم گرفتیم بهترین و پرطرفدارترین آثار این حوزه را برگزیده و معرفی کنیم، تا اگر شما نیز به خرید و مطالعه کتب روانشناسی علاقه‌مند هستید، بهترین انتخاب را داشته باشید.
در این انتخاب، رضایت مخاطبان و حجم فروش کتب مورد توجه قرار گرفته است. این کتب در زمینه‌های مختلفی از جمله خودشناسی، مدیریت زمان، رشد فردی، کنترل ذهن، انگیزشی و موفقیت نوشته شده‌اند.
با معرفی هر کتاب، سعی می‌کنیم دلیل ارزش مطالعه آن را برای شما توضیح دهیم، به طوری که مشخص شود چرا این کتاب‌ها از اهمیت بالایی برخوردارند و شایسته است که در لیست ما قرار گیرند.

بر اساس میزان فروش و نظرات سایت کتاب‌فروشی سراج ، بهترین کتاب های روانشناسی شامل موارد زیر است:
•    انسان در جستجوی معنا
•    قانون 5 ثانیه
•    ثروتمندترین مرد بابل
•    48 قانون قدرت
•    عادت های اتمی
•    زبان بدن
•    محدودیت صفر
•    بی حد و مرز
•    کلماتی که ذهن را تغییر می‌دهند
•    رازهای روانشناسی تاریک
کتاب انسان در جستجوی معنا اثر دکتر ویکتور فرانکل
کتاب انسان در جستجوی معنا اثر دکتر فرانکل روانشناس معروفی است که بازمانده جنگ جهانی دوم بوده و وقایع تلخی را در اردوگاه کار اجباری نازی‌ها تجربه کرده است.
او در اردوگاه و در شرایط سخت، انسان‌ها را در دو دسته جای داده است. افرادی که ناامید می‌شوند و سر تسلیم فرود آورده‌اند و دیگر افراد که با در نظر داشتن هدف و معنا در زندگیشان، در شرایط سخت و طاقت‌‌‌فرسا امید خود را از دست ندادنده بودند.
او سپس نظریه معنا درمانی خود را مطرح می‌کند و اثبات می‌کند که انسان بهبودیافته در واقع همان انسانی است که هدف و معنایی در زندگی‌اش داشته باشد.

کتاب قانون 5 ثانیه اثر مل رابینز
کتاب قانون 5 ثانیه نوشته مل رابینز کتابی بی نظیر در زمینه روانشناسی خودیاری است. این کتاب حول محور اصلی تکنیک شمارش معکوس 5 به 1 می‌باشد. تکنیکی که رابینز در آن سعی دارد به شما کمک کند که در کمترین زمان ممکن بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.
به عقیده او در دو راهی تصمیم گرفتن، بهترین زمان برای اقدام همان 5 ثانیه اول است. رابینز به خوبی این تکنیک را شرح می‌دهد و شما را از دوراهی‌ها و تردید در انتخاب‌هایتان سر بلند بیرون می‌آورد.

کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج کلاسون
کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج کلاسون از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی مالی است. نویسنده این کتاب با بهره‌گیری از مثال‌های دوران بابل باستان، اصول مالی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
یکی از اصول این کتاب اشاره به مدیریت مالی کمتر از حد نیاز است. طوری که میزانی از سرمایه مالی را جمع‌آوری کرده و با ازدیاد آن، برای سرمایه‌گذاری در کاری دیگر از آن استفاده کنید.

کتاب 48 قانون قدرت اثر رابرت گرین
کتاب 48 قانون قدرت قطعا از بهترین کتاب‌های روانشناسی دنیا محسوب می‌شود. رابرت گرین نویسنده این کتاب قدرت را به عنوان یکی از جنبه‌های رفتاری انسان بررسی می‌کند و قوانین آن را در 48 فصل از این کتاب توضیح می‌دهد.
او با تحقیق در زندگی افراد قدرتمند دنیا در طول تاریخ و الگوبرداری از رفتار آن‌ها، قوانینی را استخراج کرده و با مثال‌ها و تکنیک‌هایی آن‌ها را به خواننده القا می‌کند.

کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلییر
کتاب عادت‌های اتمی نوشته جیمز کلییر است که هدف اصلی آن ایجاد عادان مثبت در زندگی و حذف عادت‌های بد است. کلییر عقیده دارد که اگر شما یک کار خوب مثبت را به صورت روزانه انجام دهید، آن کار مثبت کوچک تبدیل به عادت می‌شود.
عادت مثبت شما در طول زمان باعث ایجاد تغییرات مثبت بزرگی خواهد شد. چیزی که اهمیت دارد تسلیم نشدن در ابتدای راه است. چرا که مشاهده تغییرات در ابتدای مسیر دور از چشم است.

کتاب زبان بدن | بر اساس آموزه‌های FBI
کتاب زبان بدن نوشته جو ناوارو بازنشسته و افسر سابق اف‌بی‌آی است. او در این کتاب حرکات و زبان بدن را به خوبی تفسیر می‌کند و به شما می‌فهماند که گاهی صدای زبان بدن از صدای زبان سخنوری بیشتر است.
ناوارو در کتاب زبان بدن ابتدا به حرکات عمومی بدن می‌پردازد و سپس خالت‌ها و احساسات چهره را بررسی می‌کند. در نهایت او به تفسیر هر یک از این حالات می‌پردازد.

کتاب محدودیت صفر اثر جو ویتالی
کتاب محدودیت صفر به نویسندگی جو ویتالی از بهترین کتاب‌های روانشناسی دنیا به حساب می‌آید. این کتاب شامل آموزه‌های شخصی خود نویسنده در سفر به هاوایی است.
او در این سفر با دکتری آشنا می‌شود که بدون دیدار مریض‌ها، آن‌ها را شفا می‌دهد. در نهایت او از آموزه‌ها و گفته‌های دکتر و همچنین با بهره‌گیری از تکنیک باستانی هاوایی، به خواننده آموزش می‌دهد که چگونه از محدودیت ذهنی بیرون بیاید و به دریای بی نهایت هستی منصل شود.

کتاب بی حد و مرز اثر جیم کوئیک
کتاب بی حد و مرز اثر بی نظیر جیم کوییک نویسنده و مربی پرورش ذهن است. او در این کتاب اصول پرورش ذهنی را بررسی می‌کند و به ما کمک می‌کند که چگونه از قدرت مغزمان حداکثر استفاده را ببریم. به عقیده او همه انسان‌ها این توانایی را نهفته در مغزشان دارند. تفاوت در این است که یاد بگیرند چگونه از آن استفاده کنند.
جالب است بدانید که جیم کوییک در کودکی بر اثر یک سانحه دچار آسیب مغزی می‌شود و یک سری از توانایی‌های مغزش را از دست می‌دهد. توصیه‌های این مربی که با تجربه‌ای شخصی خودش را احیا کرده، قطعا برای خواننده تاثیرگذار خواهد بود.

کتاب کلماتی که ذهن را تغیر می دهند اثر شلی رز
کتاب کلماتی که ذهن را تغییر می‌دهند جزو بهترین کتاب‌های روانشناسی ارتباطات محسوب می‌شود. شلی رز در این کتاب اصول استفاده و به کارگیری کلمات را مورد بررسی قرار می‌دهد تا ارتباطی موثر و بیانی تاثیرگذار را برای خواننده به ارمغان بیاورد.
شما در هر زمینه و حیطه شغلی که باشید با خواندن این کتاب گام بلندی در ارتباط با اطرافیان برمی‌دارید. اینکه بدانید چه جا و چگونه از اصول سخنوری و کلمات استفاده کنید و به راحتی دیگر افراد را با توجه به خواسته‌تان متقاعد کنید.

کتاب رازهای روانشناسی تاریک اثر ویلیام کوپر
کتاب رازهای روانشناسی تاریک به بررسی نوعی رواشناسی مدرن و تاریک می‌پردازد. تکنیکی که در آن فرد یا افرادی تصمیم دارند که شما را بی آنکه متوجه باشید، وادار به انجام کاری کنند که در حالت عادی تمایلی به انجام آن ندارید.
ویلیام کوپر نویسنده این کتاب سعی دارد که ویژگی‌های مشترک این افراد را بیان کنند و کمکتان کند که آن‌ها را شناسایی کرده و در دامشان گرفتار نشوید.
منبع خبر: متاراز - بهترین کتاب های روانشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها