به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۳:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۵ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۳۳۶۶۴۶

بررسی ابزار‌های جیمز وب برای شروع عملیات تابستانی

بررسی ابزار‌های جیمز وب برای شروع عملیات تابستانی
گروه علمی:دانشمندان، ۱۷ حالت‌ ابزار تلسکوپ فضایی جیمز وب را برای شروع عملیات تابستانی بررسی می‌کنند.توسعه دهندگان جیمز وب بر روی کالیبره شدن ۱۷ ابزار این تلسکوپ فضایی کار می‌کنند تا مطمعن شوند، برای شروع عملیات علمی در تابستان امسال آماده است.

 این ابزار برای عکسبرداری از کهکشان‌ها و میدان‌های عمیق در طول موج مادون قرمز استفاده می‌شوند. طیف‌سنج مادون قرمز  ابتدا فقط برای تراز کردن تلسکوپ در نظر گرفته شده بود، اما دانشمندان پس از بررسی متوجه شدند که می‌توانند از آن برای کار‌های مرتبط با علم مانند رصد فضا نیز استفاده کنند.حالت‌های طیف نگار مادون قرمز نزدیک (NIRSpec):

طیف سنجی چند جسمی
طیف سنج چند جسمی ابزار جیمز وب به یک آرایه میکرو شاتر مخصوص مجهز شده که  می‌توانند به صورت جداگانه باز یا بسته شوند. این به ابزار به جیمز وب امکان می‌دهد تا حداکثر ۱۰۰ شی را به طور همزمان مشاهده و داده‌ها را بسیار سریع جمع آوری کند.

طیف سنجی ثابت
در طیف سنجی شکاف ثابت  جیمز وب به جای نگاه کردن همزمان به چندین هدف، از خوانش‌های بسیار حساس برای اهداف منفرد همچون نگاه کردن به نور از منابع امواج گرانشی به نام کیلونووا استفاده می‌کند.

طیف سنجی واحد میدان انتگرال
در حالت طیف سنجی واحد میدان انتگرال، ابزار جیمز وب به‌جای یک نقطه، به نوری که از ناحیه کوچک می‌آید نگاه می‌کند، این کار به محققان اجازه می‌دهد تا نگاهی کلی به اجرام فضایی مانند کهکشان‌های دوردست داشته باشند. همچنین این حالت به محققان اجازه می‌دهد تا به اجسامی که در طول زمان به سرعت تغییر می‌کنند، مانند یک سیاره فراخورشیدی در مدار کامل ستاره خود، نگاه کنند.حالت‌های تصویرگر مادون قرمز نزدیک و طیف‌نگار بدون شکاف (NIRISS):

طیف‌سنجی بدون شکاف تک شی
گفته شده، این حالت نور اجسام بسیار روشن را محو می‌کند تا محققان بتوانند به اجسام کوچکتر مانند گیاهان سنگی نگاه کنند.

طیف‌سنجی بدون شکاف میدان وسیع
محققان از طیف‌سنجی بدون شکاف میدان وسیع برای کشف دورترین کهکشان‌ها که هنوز درباره آن‌ها اطلاعاتی ندارند استفاده می‌کنند.

تداخل سنجی پوشش دیافراگم
براساس گزارش‌ها، تداخل دیافراگم‌ها باعث مسدود شدن ۱۸ بخشی از آینه جیمز وب می‌شود تا امکان تصویربرداری با کنتراست بالا را فراهم کند. این حالت یک نسخه پشتیبان برای تصویربرداری NIRCam است که می‌تواند زمانی که ابزار‌های دیگر در حال انجام عملیات هستند استفاده شود.
حالت‌های ابزار مادون قرمز میانی (MIRI):

طیف سنجی با وضوح پایین
گفته شده، جیمز وب در این حالت به منابع ضعیف نگاه کرده و برخی از اجرام سیارات دیگر همچون قمر کوچک پلوتون به نام شارون را مشاهده می‌کند.
برچسب ها: تلسکوپ جیمز وب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها