به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۳۳۷۷۸۵

میانگین قیمت به حدود ۵۰ تا ۷۵ هزار تومان رسید

میانگین قیمت به حدود ۵۰ تا ۷۵ هزار تومان رسید
گروه اقتصادی: دبیر انجمن حبوبات ایران گفت: افزایش نرخ مرغ و گوشت قرمز باعث می‌شود تقاضا برای خرید حبوبات تصاعدی شود؛ در حال حاضر میانگین قیمت حبوبات حدود 50 تا 75 هزار تومان است.به گزارش ایلنا، داود فکوری رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران با بیان اینکه عطشی برای خرید حبوبات در بازار ایجاد نشده است، گفت: در حال حاضر تقاضا برای خرید روغن در بازار رو افزایش است و مصرف‌کنندگان چندان برای خرید حبوبات از خود تمایل نشان نمی‌دهند.

وی با اشاره به فروش حبوبات به صورت بسته‌بندی شده در سوپرمارکت داران، تصریح کرد: واحدهای صنفی موظف هستند که تمام محصولات را به‌صورت بسته بندی شده عرضه کنند و تعداد محدودی از سوپرمارکت‌داران اقدام به فروش حبوبات به‌صورت فله می‌کنند.این فعال صنفی با اشاره به نرخ انواع حبوبات بسته بندی شده با وزن 900  گرم در واحدهای صنفی، بیان کرد: لوبیا چیتی 63 هزار و 900 تومان، عدس 66 هزار و 500 هزار تومان، لپه 56 هزار و 900 تومان، لوبیا قرمز 45 هزار و 700، لوبیا سفید 39 هزار تومان عرضه می‌شود.

فکوری ادامه داد: برندها در نرخ حبوبات بسته‌بندی شده تاثیرگذار هستند قیمت حبوبات در برندهای شناخته شده حدود 2 تا 3 درصد با برندهای ناشناخته متفاوت است.رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران در پاسخ به این پرسش که آیا با افزایش نرخ مرغ و گوشت قرمز تقاضا برای خرید حبوبات تصاعدی می‌شود و تمایل مردم برای خرید حبوبات باعث خواهد شد که نرخ آن در بازار افزایشی شود؟ گفت: قیمت حبوبات نسبت به هفته گذشته افزایش نداشت در حال حاضر فاصله معناداری بین نرخ مرغ و حبوبات وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مردم در ماه چند مرتبه می‌توانند در وعده‌های غذایی خود حبوبات را بگنجانند؟ در نهایت برای ایجاد تنوع  در برنامه غذایی ناچار می‌شود که برنج و گوشت را خریداری کند.به گفته این فعال صنفی؛ نرخ حبوبات در بنکداری که به‌صورت فله عرضه می‌شود حدود 5 تا 10 درصد نسبت به نرخ حبوبات بسته‌بندی شده کمتر است.

عبدی افتخاری  با اشاره به ثابت ماندن نرخ حبوبات نسبت به هفته گذشته، گفت: تصویب قانون اخذ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از حبوبات، بار مضاعفی را بر سبد غذایی خانوارها اضافه می‌کرد از این‌رو رایزنی‌هایی با وزارت کشاورزی و شورای عالی اقتصاد داشتیم و بناست که ارزش افزوده حبوبات مانند کالاهای اساسی باشد.
به گفته وی؛ قیمت حبوبات روند افزایشی به خود نگرفته است.این فعال اقتصادی تاکید کرد: افزایش نرخ مرغ و گوشت قرمز باعث می‌شود تقاضا برای خرید حبوبات تصاعدی شود؛ در حال حاضر میانگین قیمت حبوبات حدود 50 تا 75 هزار تومان است.
برچسب ها: حبوبات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها