به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۳۳۷۸۲۲

گسترش سریع كرونا در کره شمالی

گسترش سریع كرونا در  کره شمالی
گروه بین الملل:  کره شمالی که بعد از تاخیری حدودا ۲ ساله ورود ویروس کرونا  را اعلام کرده حالا می‌گوید که دست‌کم ۲۱۹ هزار  نفر علائم تب را تجربه کرده‌اند و با این حساب تعداد کل بیماران در این کشور به ۲۴۶ هزار و ۶۴۰ نفر افزایش یافته است. خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین می‌گوید تاکنون تعداد قربانیان به ۶۶ نفر رسیده است. با این حال این خبرگزاری نگفته جواب تست کرونای چه تعداد از این افراد مثبت بوده است.
مقام‌های کره شمالی هفته گذشته تایید کردند که ویروس کرونا وارد این کشور شده و حالا با توجه به نبود واکسن‌ها و ضعف زیرساخت‌های پزشکی، نگرانی‌ها در خصوص وضعیت بغرنج مردم این کشور در برخورد با ویروس کرونا افزایش یافته است. کره شمالی از زمان آغاز همه‌گیری مرزهای خود را بست و اعلام کرده بود که هیچ موردی از ویروس کرونا در این کشور مشاهده نشده است. خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داده که کیم جونگ اون، رهبر این کشور  در جلسه‌ای با اعضای سیاسی حزب کارگر وضعیت بیماری کووید-۱۹ را بررسی کرده واکنش‌های صورت گرفته در مقابل این بیماری را طی ۹ روز اخیر مورد ارزیابی قرار داده است. کیم از مقام‌های دولتی به دلیل پیشرفت مثبت در کمپین ضد ویروس تقدیر کرده اما در عین حال خواستار تعدیل و بهینه‌سازی مداوم سیاست‌ها برای بالاتر بردن درصد پیروزی  در نبرد علیه همه‌گیری شده است.
مشخص نیست با توجه به کمبود امکانات بهداشتی و نبود واکسن، مقام‌های کره‌ای چطور می‌خواهند با این بیماری که با سرعت بسیار بالایی در کشور در حال رشد است مقابله کنند. کارشناسان مستقل می‌گوید بدون کمپین ملی واکسیناسیون و همچنین انجام آزمایش‌های روزانه و گسترده امکان تخمین آمار واقعی افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند وجود ندارد. همچنین با توجه به فضای سیاسی کره شمالی بسیاری بر این باورند که مقام‌های دولتی این کشور احتمالا از بیان آمار واقعی افراد مبتلا خودداری کنند. آژانس حقوق بشر سازمان ملل درباره عواقب ویرانگر موج ورود ویروس کرونا برای این کشور ۲۵ میلیونی کره شمالی هشدار داده است. در همین حال سازمان جهانی بهداشت هم گفته است گسترش کنترل نشده کووید می‌تواند به ظهور سویه‌های جدید و مرگبارتر ویروس کرونا منجر شود.

 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها