به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۷ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : ۳۳۷۸۴

رونمایی از تمبر محمد قاضی​و ابراهیم یونسی

گروه فرهنگ وهنر: در همایش ملی بررسی آثار مترجمان کُرد ایرانی، با محوریت «ابراهیم یونسی و محمد قاضی»، از تمبر یادبود این دو مترجم فقید رونمایی شد.
رونمایی از تمبر محمد قاضی​و ابراهیم یونسی
در این همایش علاوه بر رونمایی از تمبر یادبود این دو مترجم بنام کردستان، از تمبر یادبود پوستر همایش و همچنین تمبر این جمله مقام معظم رهبری، که کردستان یک استان فرهنگی است، رونمایی شد. فاتح احمدی، مدیرکل پست استان کردستان، در سخنانی در این مراسم اظهار کرد: مجموعه دست‌اندرکاران پست معتقدند تمبر یک قطعه و سفیر کوچک فرهنگی است که فرهنگ ملت ما را به داخل و خارج از کشور صادر می‌کند. او گفت: اداره کل پست کردستان به منظور تجلیل و شناساندن هر چه بیش‌تر دو نویسنده و مترجم بزرگ ایران‌زمین، مرحوم ابراهیم یونسی و محمد قاضی، اقدام به چاپ تمبر یادبود آن‌ها کرده است.

احمدی افزود: اداره کل پست استان کردستان در این راستا چهار قطعه تمبر را شامل تصاویری از مرحوم ابراهیم یونسی، مرحوم محمد قاضی، پوستر همایش و جمله گوهربار رهبر معظم انقلاب، با عنوان «کردستان استان فرهنگی است»، چاپ کرده است. این مجموعه تمبر توسط حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌ شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار کردستان، احمد قاضی (برادر محمد قاضی)، آزاد یونسی (پسر ابراهیم یونسی) و میرجلال‌الدین کزازی (استاد ادبیات و نویسنده) به عنوان مهمانان همایش، امضا شد. همایش ملی بررسی آثار مترجمان کُرد ایرانی با محوریت محمد قاضی و ابراهیم یونسی از امروز (چهارشنبه، هفتم اسفند) به مدت سه روز با حضور اندیشمندان، نویسندگان و مترجمان کردستان و سایر نقاط کشور و همچنین عده‌ای مهمان خارجی در سینما پردیس سنندج برگزار می‌شود.
مرجع : ايسنا