به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۳۳۷۸۶۵

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران
گروه جامعه: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و همراه با وزش باد و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.به گزارش ایسنا،بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گاهی همراه با خیزش موقت گردوخاک به‌ویژه در نیمه‌جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.
 
از دوشنبه تا چهارشنبه (۲ تا ۴ خرداد) در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید تا خیلی شدید و گاهی نفوذ و گسترش گرد وغبار انتقالی از مناطق غربی و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.فردا (۲ خرداد) افزایش محسوس دما و از ظهر تا شب آسمانی نیمه‌ابری تا ابری با احتمال رگبار پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود و پس فردا سه‌شنبه(۳ خرداد)، کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.آسمان تهران فردا (۲ خرداد) کمی ابری و از بعد ازظهر  وزش باد شدید و نیمه‌ابری گاهی باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۳ خرداد) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و گرد و خاک  با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از  افزایش گرد و خاک و وزش باد شدید گاهی خیلی شدید از دوشنبه تا سه‌شنبه (۲ و ۳ خرداد) خبر داد.در این شرایط جوی نفوذ و گسترش گرد وغبار انتقالی از مناطق غربی، کاهش کیفیت هوا، خیزش گرد وخاک محلی و احتمال توفان موقت، امکان شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سقوط اشیاء از ارتفاع، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک وخسارت به بخش‌های کشاورزی وجود دارد.

ادراه کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های احتمالی اجتناب از قرار گرفتن تمام افراد در فضای باز به‌ویژه کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری تنفسی، مدیریت در نگهداری تاسیسات حساس به گرد و خاک، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، مستحکم کردن پوشش گلخانه‌ها و سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، عدم تردد در کنار سازه‌های نیمه تمام، پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک و پرهیز از کوهنوردی را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
برچسب ها: هواشناسی تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها