به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۳۳۷۹۹۹

چند میلیون جوان مجرد در کشور داریم؟

چند میلیون جوان مجرد در کشور داریم؟
گروه جامعه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از سال ۹۵ تا ۹۹ کم‌ترین نرخ موالید را شاهد بوده و این موضوع ضربه بدی به ساختار جمعیت کشور می‌زند.علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از سال ۹۵ تا ۹۹ کم‌ترین نرخ موالید را شاهد بوده این موضوع ضربه بدی به ساختار جمعیت کشور می‌زند. از سال ۸۶ تا به امروز در یک مسیر کاهش نرخ موالید حرکت می‌کنیم.او اعلام کرد که بحث جمعیت و حرکت به سمت سالمندی یک سونامی و بحران جدی است و اختلال در تعادل جمعیت ایرانی به چشم می‌خورد.

زالی افزود: باید ساختار جمعیتی کشور را باز سازی کنیم. کشور در میانه پنجره جمعیتی برای افزایش جمعیت قرار داربم و فرصت زیادی برای استفاده از این پنجره جمعیتی نداریم. رشد سالمندی دارای نرخ بالایی است و هم اکنون در فاز دوم سالمندیرقرار گرفته ایم. کشورهای اروپایی در زمان طولانی تری در این فاز قرار گرفته اند.

زالی گفت: ۱۳ میلیون جوان مجرد در کشور داریم و یک سوم بانوان ایرانی یا ازدواج نکرده یا بدون فرزند و یا صاحب تنها یک فرزند هستند. ۲/۴ تا ۲/۵ سال سن ازدواج افزایش پیدا کرده است و متوسط فاصله بین ازدواج تا تولد فرزند اول در حدود پنج سال است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگر خانمی تا سن ۴۵ سالگی ازدواج نکند دچار تجرد قطعی شده است و این آمار در حال افزایش است. امید به زندگی در بین بانوان ۲/۵ سال بیشتر از آقایان است و سالمندی بانوان موضوع مهمی است.او می‌گوید که از ۱۳ میلیون مجرد در حدود پنج میلیون نفر از این افراد بانوان هستند. ۵۵درصد از بانوان مطلقه ازدواج نمی‌کنند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: ازدواج مجرد
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها