به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۳۳۸۰۰۱

حجاب طالبان بر دهان مجریان زن افغانستان!

حجاب طالبان بر دهان مجریان زن افغانستان!
گروه فیلم: سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفته مقام‌های امارت اسلامی، قصد ندارند مجریان زن را مجبور به تغییر شغل کنند، اگر کانال‌های تلویزیونی به مسئولیت خود به درستی عمل کنند، ما واقعا خرسند خواهیم شد.روز یکشنبه مجریان طلوع نیوز، تلویزیون آریانا، شمشاد تی‌وی و تلویزیون یک افغانستان صورت خود را در برابر دوربین پوشاندند. خبرنگاران زن، البته بدون برقع به استودیو رفتند و چشمان و پیشانی آن‌ها در زمان اجرای برنامه همچنان قابل رویت بود.

سونیا نیازی، یکی از مجریان طلوع نیوز به خبرگزاری فرانسه گفت: ما در برابر برقع مقاومت و مخالفت کردیم. با این حال طالبان به طلوع‌نیوز فشار آورد و به آن‌ها گفت مجریان زنی که بدون پوشاندن صورت برنامه اجرا کنند، باید شغلشان را تغییر دهند.اعمال فزاینده محدویت‌های طالبان بر زنان و رسانه‌ها که از روز یکشنبه به طور رسمی درمورد پوشش مجریان زن در تلویزیون‌های این کشور به اجرا درآمده، با واکنش‌های گسترده مواجه شده است.

نمایندگان ویژه آمریکا برای افغانستان گفته‌اند که مخالفت یکپارچه بین‌المللی با محدودیت‌های فعلی و در حال گسترش بر حقوق و نقش زنان و دختران در جامعه را به وزیر خارجه طالبان، منتقل کرده اند.وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفته است که از روز یکشنبه در جریان برنامه‌های تلویزیونی مجریان زن از ماسک استفاده کنند، و افزوده که این تصمیم قطعی است و در این‌باره جایی برای بحث و مخالفت وجود ندارد.

پس از روی کار آمدن طالبان، حضور انگشت‌شمار مجریان زن در تلویزیون‌های افغانستان با اعمال محدودیت‌های روزافزون اکنون بیش از پیش کاهش یافته است.براساس گزارش‌ها در روز‌های اخیر برخی از مجریان شبکه‌های اصلی تلویزیون یک، شمشاد و طلوع از دستور پوشیدن روبنده و ماسک امتناع کرده بودند، اما سرانجام روز یکشنبه تسلیم فرمان طالبان شدند.
....
مرجع : فرارو
برچسب ها: طالبان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها