به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۳۳۸۰۸۵

خودروهای زیر ۲۵ هزار دلار وارد کشور شود

خودروهای زیر ۲۵ هزار دلار وارد کشور شود
گروه اقتصادی: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ضرورت واردات خودرو متناسب با قیمت خودروهای داخلی و پیشگیری از واردات خودرو لوکس گفت: مجلس سقف ۲۵ هزار دلاری برای خودرو را در نظر گرفته است.. بازه ۱۰ تا ۲۵ هزار دلار از نظر ما منطقی است. خودروی لوکس تقاضای ایرانی‌ها نیست.به گزارش ایسنا، لطف الله سیاهکلی  درباره ضرورت واردات خودروی هم قیمت با خودروی ایرانی گفت: تصمیم واردات خودرو توسط تنظیم بازار گرفته شده است؛ بنابراین هدف اصلی واردات خودرو سامان‌دهی بازارهاست. عرضه و تقاضا در کشور ما فاصله زیادی با هم دارد. تولید یا عرضه ما بسیار کمتر از تقاضا است. به همین خاطر مجلس کمک کرد تا دولت بتواند واردات را انجام دهد.
 
خودروی لوکس تقاضای ایرانی‌ها نیست
خودروهای وارداتی نباید بیشتر از ۲۵ هزار دلار باشد

نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: با این اوصاف عرضه خودرو باید بر اساس تقاضا صورت بگیرد. خودروی لوکس تقاضای ایرانی‌ها نیست. عامه مردم نیاز به خودرو دارند؛ چرا که خودرو در این جهان بدل به یک کالای اساسی و ضروری شده است. اینکه چه خودرویی وارد می‌شود باید بر اساس نیاز جامعه باشد. مجلس سقف ۲۵ هزار دلاری برای خودرو را در نظر گرفته است. خودروهایی که وارد می‌شوند نباید بیشتر ۲۵ هزار دلار باشد. بازه ۱۰ تا ۲۵ هزار دلار از نظر ما منطقی است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس واردات خودرو در بازه ۱۰ تا ۲۵ هزار دلار را موثر بر بازار داخل دانست و گفت: اگر قرار باشد خودروی وارداتی حدود ۹۰ یا ۱۰۰ هزار دلار باشد، تقاضا عده خاص و معدودی را تأمین می‌کند؛ بنابراین نمی‌تواند تأثیر بر بازار داخلی داشته باشد. امیدواریم کنترل بازار از طریق واردات به خوبی صورت گیرد. 
سیاهکلی درباره اهرم های نظارتی پیش از واردات خودرو گفت: ما در جلسات مشترک کمیسوین با دولت  این بحث را کرده‌ایم. هشدارهای لازم را به دولت داده‌ایم تا شیطنت‌ها صورت نگیرد. مجلس به دقت و با جدیت پیگیر واردات خودرو در بازه قیمت نامبرده است.
برچسب ها: واردات خودرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها