به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۳۳۸۰۸۷

لهستان به توافق خط لوله گازی با روسیه پایان داد

لهستان به توافق خط لوله گازی با روسیه پایان داد
گروه اقتصادی: لهستان درپی متوقف شدن صادرات گاز روسیه به این کشور، تصمیم گرفت به توافق بین دولتی با مسکو در خصوص خط لوله گازی یامال، پایان دهد.به گزارش ایسنا، آنا موسکووا، وزیر اقلیم لهستان در توییتر با اعلام این خبر، نوشت: حمله روسیه به اوکراین، درستی تصمیم دولت لهستان برای خودکفایی کامل از گاز روسیه را تایید کرد. ما همواره می‌دانستیم که گازپروم، تامین کننده قابل اطمینانی نیست.
 
وزیر اقلیم لهستان گفت: پس از متوقف شدن عرضه گاز روسیه به لهستان در ماه گذشته که نقض قرارداد بود، خاتمه بخشیدن به این قرارداد، اقدامی طبیعی بود. این اقدام روی جریان گاز از آلمان به لهستان از طریق خط لوله‌ای که توسط یک نهاد لهستانی اداره می شود، تاثیر نخواهد گذاشت.ورشو حاضر نشد درخواست روسیه برای پرداخت پول واردات گاز به روبل را قبول کند.

لهستان مکررا اعلام کرده که قصد تمدید قرارداد بلندمدتی که آخر سال ۲۰۲۲ منقضی می‌شود را ندارد. شرکت گازی PGNiG لهستان سال ۲۰۱۹ به گازپروم اطلاع داد که قصد دارد به این قرارداد پس از اتمام مدت آن، خاتمه دهد.پیوتر نیامسکی، مسئول امنیت انرژی لهستان به رادیو دولتی گفت: دولت قطعنامه‌ای را برای خاتمه دادن به قراردادی که از سال ۱۹۹۳ برای دریافت گاز از روسیه وجود داشته است، تصویب کرده است. اطلاعیه رسمی قرار است روز جاری ارسال شود.

در حالی که بخش لهستانی خط لوله یامال که روسیه را به غرب اروپا وصل می کند، متعلق به جوینت ونچری میان گازپروم و PGNiG است، اداره آن تحت کنترل شرکت انتقال گاز دولتی گاز-سیستم لهستان قرار دارد.موسکووا گفت: توافقهای بین دولتی با روسیه که قانون اروپایی را نقض کرده اند دیگر نباید برقرار بمانند. خط لوله یامال مطابق با قانون اروپایی فعالیت می کند که اجازه می دهد برای عرضه گاز از آلمان به لهستان، جریان آن معکوس شود.بر اساس گزارش بلومبرگ، لهستان در پی متوقف شدن صادرات گاز روسیه، از جریان گاز از آلمان به عنوان منبع جایگزین استفاده می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها