به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۹ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۳۳۹۲۱۵

الیگارش‌های روس هم فریب كار شدند

الیگارش‌های روس هم فریب كار شدند
گروه بین الملل: از آغاز حمله روسیه به اوکراین مقامات غربی در تلاش بوده‌اند که قایق‌های تفریحی دوستان ثروتمند پوتین را مصادره کنند. اکنون روزنامه "آبزرور" فاش کرده است که چگونه برخی از آنان بازرسان غربی را در این زمینه فریب داده‌اند.
بسیاری از اموال ثروتمندان روس نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پس از گذشت چندماه از جنگ روسیه و اوکراین از طرف کشورهای عضو اتحادیه اروپا مصادره شده‌اند. حال مشخص شده که تعدادی از این افراد روش جدیدی برای نجات قایق‌های تفریحی خود یافته‌اند.
از آغاز جنگ روسیه و اوکراین میلیاردهای روسی نزدیک به ۱۰ میلیارد یورو از اموال خود شامل قایق‌های تفریحی لوکس، املاک و مستغلات را از دست داده‌اند. کمیسیون اتحادیه اروپا چند روز پیش با اشاره به این مطلب عنوان کرده است که ۲.۳ میلیارد یورو از این اموال توقیف شده کشتی‌های متعلق به الیگارش‌های روس نزدیک به پوتین هستند.اکنون روزنامه بریتانیایی "آبزرور" در یک تحقیق جامع دریافته است که چطور ابرثروتمندان روس توانسته‌‌اند دارایی‌های شناور خود را از مصادره شدن توسط دولت‌های غربی نجات دهند. این کشتی‌ها به راحتی "سیستم شناسایی خودکار" خود را خاموش می‌کنند.از طریق این سیستم شناسایی که به AIS موسوم است هر کشتی که از یک اندازه معین بزرگ‌تر باشد در هرکجای دنیای آبی قابل شناسایی است. تمام کشتی‌های بیش از ۳۰۰ تن باید به چنین ردیابی مجهز باشند.بر اساس این تحقیق مشخص شده به افرادی که مسئول نگهداری این کشتی‌ها هستند گفته شده که این سیستم را در گذرگاه‌های آبی و بندرگاه‌ها خاموش کنند. یکی از خدمه‌های یک کشتی تفریحی روسی به "آبزرور" گفته است: «به ما گفته شده که سیستم ردیابی را خاموش کنیم و ما هم این کار را انجام دادیم.»
 در این گزارش آمده است که سه کشتی تفریحی زیر با این شیوه از رادار مقامات ردیابی دریایی محو شده‌اند:
کشتی بادبانی ۷۲ متری "Clio" متعلق به اولگ دریپاسگا، سهامدار اصلی گروه آلومینیوم "Rusal". پس از حمله روسیه به اوکراین این کشتی مسیر خود را از اقیانوس هند به سمت ترکیه تغییر داد و آخرین سیگنال دریافتی از آن در ۱۸ آوریل (۹ اردیبهشت) از دریای سیاه دریافت شده است.
کشتی بادبانی ۷۰ متری " Galactica Super Nova" متعلق به رئیس سابق شرکت نفتی "Lukoil". این کشتی آخرین بار در ۲ مارس (۱۱ اسفند) در نزدیکی سواحل کرواسی ردیابی شده است.کشتی بادبانی ۱۴۰ متری "Ocean Victory" که مالک آن ویکتور راشنیکوف، صاحب شرکت تولید فولاد "Magnitogorsk Iron and Steel Works" است. آخرین سیگنال رادیویی از یک لنگرگاه در مالدیو در اول ماه مارس (۱۰ اسفند) دریافت شده است.


 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها