به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۹ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۳۳۹۳۲۲

لوازم خانگی توسط برخی تولیدکنندگان گران شد

لوازم خانگی توسط برخی تولیدکنندگان گران شد
گروه اقتصادی:مشاهدات بازار نشان می‌دهد برخی از تولیدکنندگان به‌صورت خودسرانه نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده‌اند، این درحالی است که هنوز مجوزی مبنی بر افزایش قیمتها صادر نشده است و این اقدام غیرقانونی است.
 
اخیراً عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی اعلام کرده است "با گذشت ۷۰ روز از سال جدید هنوز سیاست‌های قیمتی دولت در مورد قیمت لوازم خانگی مشخص نشده است، این درحالی است که نرخ مواد اولیه به‌صورت میانگین حداقل ۵۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافته و از سوی دیگر نیز با افزایش دستمزد، افزایش هزینه حمل‌ونقل، تغییر مبنای نرخ ارز در گمرک مواجه هستیم".

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه قیمت ۵ قلم کالا از گروه لوازم خانگی در ستاد تنظیم بازار تعیین می‌شود این نهاد در مورد درخواست تولیدکنندگان برای تعدیل قیمت‌ها متناسب با قیمت مواد اولیه و نهاده‌های تولید پاسخی نداده است.

اظهارات دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی درحالی مطرح می‌شود که مشاهدات بازار نشان می‌دهد برخی از تولیدکنندگان به‌صورت خودسرانه نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده‌اند، این درحالی است که هنوز مجوزی مبنی بر افزایش قیمتها صادر نشده است و این اقدام غیرقانونی است.

فروشندگان لوازم خانگی نیز اعلام می‌کنند لیست قیمت‌های جدید از سوی برخی از تولیدکنندگان ارسال شده است و آنها باید براساس قیمت‌های جدید محصولات را به فروش برسانند. اقدام خودسرانه تولیدکنندگان در افزایش قیمت لوازم خانگی نشان می‌دهد باید وزارت صنعت و به‌ویژه ستاد تنظیم بازار به این موضوع ورود پیدا کنند و اگر موافقتی مبنی بر افزایش قیمت‌ها مصوب شده است آن را رسانه‌ای کنند در غیر این صورت باید با متخلفین برخورد لازم صورت گیرد.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: لوازم خانگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها