به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۱:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۳۳۹۷۶۵

اسرائیل به آفریقا بازمی‌گردد

اسرائیل به آفریقا بازمی‌گردد
گروه بین الملل: وزیر خارجه اسرائیل گفت که این كشور پس از یک دوره غیاب طولانی به قاره آفریقا بازمی‌گردد.
 یائیر لاپید، در کنفرانس "آفریقا-اسرائیل ۲۰۲۲" که سفارت این كشور در پاریس با همکاری کمیته یهودیان آمریکا برگزار کرد، گفت: "فشار سیاسی خارجی برای مدت طولانی ما را دور نگه داشت، اما امروز اسرائیل به آفریقا بازگشته و این یک شعار نیست، بلکه یک واقعیت دیپلماتیک، اقتصادی و اجتماعی است".
لاپید در ادامه گفت: "ما در سال‌های اخیر روابط خود را با سه کشور آفریقایی که اکثر جمعیت آنها مسلمان هستند، تقویت کردیم، دفاتر دیپلماتیک جدیدی را افتتاح کردیم و روابطمان را با کشورها در سراسر این قاره تقویت کردیم".
مراکش و گینه طی سال‌های اخیر روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل از سر گرفتند و سودان نیز روابطی را با این كشور آغاز کرد.
لاپید افزود:اسرائیل امروز قدرت آفریقا را درک می‌کند و آفریقا نیز می‌داند که اسرائیل قدرتی برای خیر و خوبی است، ما با هم با رویکرد مشارکت و همکاری کار می‌کنیم و تجربه و تخصص و فناوری خود را برای مقابله با چالش‌های مشترک به کار می‌گیریم.
وی گفت: "طرف‌هایی که با یکدیگر همکاری دارند، در مواجهه با چالش‌های جهانی شکوفا خواهند شد اما طرف‌هایی که از قافله عقب می‌افتند، پس‌رفت خواهند کرد و اسرائیل و آفریقا با هم شکوفایی را انتخاب کردند".
لاپید ادامه داد: "برای تامین امنیت غذایی میلیون‌ها نفر با هم همکاری خواهیم کرد و در زمینه مبارزه با تروریسم و در راستای حفظ صلح و ثبات با هم هماهنگ خواهیم بود، ما در حوزه فناوری پیشرفته جهت ایجاد فرصت‌هایی برای میلیون‌ها شهروند اسرائیلی و آفریقایی با هم همکاری خواهیم داشت و روابط دیپلماتیک عمیق‌تری را برای تقویت همکاری‌های تاریخی و ریشه‌ای خود ایجاد خواهیم کرد".

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها