به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۶:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۸ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۳۳۹۱۰۲

درگیری فلسطینیان و اسرائیلی‌‌ها در کوه معبد

درگیری فلسطینیان و اسرائیلی‌‌ها در کوه معبد
گروه بین الملل: در بیت‌المقدس فلسطینیان و راست‌گرایان یهودی با یکدیگر درگیر شدند. با توجه به راهپیمایی جنجال‌برانگیز اسرائیلی‌های ملی‌گرای تندرو، بیم آن می‌رود که درگیری‌ها شدت یابند.
قرار است"راهپیمایی پرچم" برگزار شود. این راهپیمایی را هر سال ملی‌گرایان افراطی به نشانه پیروزی ارتش اسرائیل در بحش شرقی بیت‌المقدس در جنگ شش‌روزه ۱۹۶۷ برگزار می‌کنند.
 شهروندان یهودی به کوه معبد رفته‌اند. برخی از آنها برخلاف توافقات و مقررات، پرچم‌های اسرائیل را تکان داده و به عبادت پرداخته‌اند.کوه معبد یا حرم شریف با قبه‌الصخره و مسجدالاقصی سومین زیارتگاه مهم مسلمانان به‌شمار می‌رود، اما برای یهودیان نیز مقدس است. بر اساس توافق‌های انجام‌شده، یهودیان مجاز هستند از این منطقه بازدید کنند، اما اجازه ندارند در آنجا عبادت کنند.
تولیت اماکن کوه معبد تحت مدیریت اردن است و محافظت از امنیت آن با دولت اسرائیل. به همین دلیل ماموران پلیس وارد عمل شده و بر اساس برخی گزارش‌ها چند نفر را دستگیر کرده‌اند.
 فلسطینیان در اعتراض به دیدار ایتامار بن گویر، نماینده راست‌گرای افراطی پارلمان اسرائیل از کوه معبد، سنگ پرتاب کرده‌اند.پلیس اسرائیل از ترس تشدید تنش، قبل از برگزاری راهپیمایی جنجالی پرچم در بیت‌المقدس به حالت آماده‌باش درآمده است. سازمان‌های فلسطینی‌ این راهپیمایی را اقدامی تحریک‌آمیز قلمداد کرده و نسبت به تشدید تنش هشدار داده‌اند.
فلسطینیان بخش شرقی بیت‌المقدس را پایتخت کشور خود در آینده می‌دانند.


 
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها