به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۳۴۴۶۹۰

رضایی: بهترین مدافع تاریخ فوتبال ایران منم

رضایی: بهترین مدافع تاریخ فوتبال ایران منم
گروه ورزشی: رحمان رضایی مدافع پیشین تیم ملی کشورمان با سال‌ها بازی در لیگ ایتالیا، بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است. خودش هم چنین اعتقادی دارد و حتی می‌گوید بهترین مدافع تاریخ فوتبال ایران است. خودتان این مصاحبه را بخوانید:
 
پرسپولیس دچار پوست‌اندازی شده. چه نظری در مورد بازیکنان جدید این تیم دارید؟
پرسپولیس بازیکنانی مانند دانیال اسماعیلی‌فر، مرتضی ‌پورعلی‌گنجی و گولسیانی را در خط دفاعی به خدمت گرفته که جزو بهترین‌های فوتبال ایران هستند. دانیال بازیکنی است که در کار تهاجمی، جدا از کار دفاعی، می‌تواند خوب به خط حمله اضافه شود و تیم را ساپورت کند. این‌طور که شنیدم، شاید یحیی سال آینده با روش ۱-۳-۲-۴ بازی کند. سیستمی که دو هافبک دفاعی می‌توانند جایگزین دفاع راست یا چپ باشند و به نفوذ از دو سمت میدان کمک کنند.

این برتری عددی شرایط را به سود پرسپولیس درمی‌آورد. در ارتباط با پورعلی‌گنجی هم باید بگویم با تجربه‌ای که ‌این مدافع دارد، قادر است در غیاب سیدجلال حسینی بهترین باشد. مدافعی که در سرزنی و بازیسازی و دیگر اموری که به یک دفاع مربوط می‌شود جزو بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران است. گولسیانی هم بازیکن مؤثری است و می‌تواند در کنار ‌پورعلی‌گنجی زوج خیلی خوی برای دفاع میانی بسازد البته از نقش بالای بیرانوند هم نمی‌توان در بازسازی پرسپولیس جدید گذشت.

در فصل جدید، به نظرتان با توجه به مهره‌هایی که جذب شده، نقش هافبک دفاعی چطور است؟
احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا زمانی که کنار هم بازی می‌کردند، بهترین بودند و خیلی خوب در نقش دو هافبک دفاعی ظاهر می‌شدند. خصوصاً احمد که هم در حمله و هم در دفاع عملکرد جالبی داشت. آنها چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کردند. به نظرم از زمانی که احمد رفت، تا حدوی شرایط آرمانی پرسپولیس در خط میانی به هم خورد ولی باید دید نظر یحیی در مورد ایجاد تغییرات در لیست بازیکنان چیست.

فکر می کنید پرسپولیس در کدام پست‌ها با کمبود بازیکن روبرو است؟
پرسپولیس به یک یا دو مهاجم ششدانگ نیاز دارد. معتقدم نکته‌ای که در راه قهرمانی به تیم آسیب زد بیشتر به گل نزدن بازیکنان بر می‌گشت تا گل خوردن. بعد از علیپور و طارمی که در سال‌های اخیر زوج خوبی در خط حمله بودند پرسپولیس در خط حمله، بازیکنان شاخص یا زوجی به کوبندگی دو مهاجمی که گفتم را نداشته است.

در غیاب سیدجلال کدام بازیکن می‌تواند نقش لیدر تیم را بازی کند.
عالیشاه، کمال یا امیری می‌توانند به‌عنوان لیدر در پرسپولیس بخوبی ایفای نقش کنند.

نظر شما درباره حضور دستیاران برزیلی و اسپانیایی در پرسپولیس چیست؟
هر سرمربی در انتخاب دستیاران خودش می‌تواند بهترین تصمیم را بگیرد اما به نظرم به لحاظ بدنسازی مربیان کروات و مربیانی از شمال شرقی اروپا بهترین هستند. مربیان برزیلی هم بیشتر در کار تهاجمی و فانتزی خوب هستند و در کارهای دفاعی و بستن یک تیم از عقب خیلی نمی‌توانند به یک تیم کمک کنند.

به نظر شما بهترین مدافع تاریخ فوتبال ایران چه کسی است؟
با احترام به بقیه مدافعان بهترین مدافع تاریخ فوتبال ایران را خودم می‌دانم البته با احترام به بقیه مدافعان این حرف را زدم.

ادله فنی‌تان چه چیزی است که می‌گویید بهترین هستید؟
۲۰۰ بار در تاریخ لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا بازی کردم که بازی خیلی زیادی است. زمانی که در ایتالیا بازی می‌کردم بهترین مهاجمان وقت دنیا آنجا بودند در حالی که در حال حاضر مهاجمان خوب جهان در چند لیگ معتبر مانند ایتالیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه یا انگلیس پخش شده‌اند.

در رابطه با تیم ملی و شانس‌مان برای صعود به دور دوم چه صحبتی دارید؟
با توجه به آشفتگی و بحرانی که در فدراسیون فوتبال خودمان داریم منطقی نیست به لحاظ تجربی شانس صعود داشته باشیم مگر اینکه خیلی خوش‌شانس باشیم هر چند در فوتبال اتفاقاتی هم رخ می‌دهد که قابل پیش‌بینی نیست.
اما بعد از چندین دوره حضور در جام جهانی به هر حال انتظار عموم صعود از گروه است!
من به لحاظ دو دو تا چهار تا حرفم را زدم و چیزی که روی کاغذ می‌توان حرف زد اما قابلیت‌های بازیکنان ما هم موضوعی است که نمی‌توان از کنار آن براحتی رد شد.

در خصوص کادر فنی هم گویا صحبتی داشتید.
اسکوچیچ صفر تا صد مربیگری فوتبالش در ایران رقم خورده است. ایشان دستیار خوبی ماند وحید هاشمیان را هم در کنار خودشان دارند اما به نظرم دستیار خارجی اروپایی نیاز دارد که در مکتب مربیگری فوتبال اروپا رشد کرده باشد.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: رحمان رضایی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها