به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۳۴۴۷۱۰

متقاضیان نهضت ملی مسکن بخوانند

متقاضیان نهضت ملی مسکن بخوانند
گروه اقتصادی: خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: آن دسته از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که واجد شرایط هستند و برای آنها پیامک واریز وجه ارسال شده اگر نسبت به تامین آورده اولیه اقدام نکنند نفراتی از اولویت‌های بعدی جایگزین آنها می‌شودند.وی تصریح کرد: اگر کسی واجد شرایط است و برای او پیامک ارسال نشده موضوع را از طریق سایت پیگیری کند. چنانچه نتیجه نگرفت به اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه برود.

وی اظهار کرد: سهمیه استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن، سالیانه ۱۵۵ هزار واحد است که هیچ مشکلی در بخش زمین نداریم. زمین برای دو سال آینده تامین شده و تا چهار سال آینده هم تامین می‌شود.
محبت‌خواه افزود: تا حدود ۴۵ روز قبل در حال بررسی مسائل مربوط به زمین در کارگروه و کمیسیون بودیم که این مرحله به اتمام رسیده است.هم‌اکنون مشغول تهیه طرح‌ها و مشاور هستیم. در بعضی مناطق نیز پیمانکاران وارد فعالیت شده‌اند. در برخی نقاط هم زمین در اختیار پیمانکاران قرار گرفته که به زودی کارهای اجرایی شروع می‌شود.

بیش از ۴۰ هزار واحد به مرحله اجرا رسیده است
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تهران گفت: پروژه‌ها خوب پیش می‌رود. بیش از ۴۰ هزار واحد به مرحله اجرا رسیده که به زودی چندین پروژه دیگر به این رقم افزوده می‌شود.

خلیل محبت‌خواه افزود: در استان تهران به هر تعداد که متقاضی داشته باشیم واحدهای نهضت ملی مسکن احداث می‌کنیم. تاکنون ۹۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که پالایش آنها تقریبا در حال اتمام است. ثبت‌نام جدید هم به زودی انجام می‌گیرد.بنابر این گزارش، دولت سیزدهم بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن مصوب ۱۷ مرداد سال ۱۴۰۰ ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجانده است.

حدود ۵.۴ میلیون نفر برای این طرح نام‌نویسی کرده‌اند که ۳.۶ میلیون نفر تایید شده‌اند. طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی از روز ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ثبت‌نام مجدد آغاز می‌شود. نام‌نویسی در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام می‌شود.تاکنون ۵۰۷ هزار نفر در بانک مسکن برای واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده و ۲۹۰ هزار نفر برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند.با ۹۱ هزار نفر نیز عقد قرارداد شده و در واقع قسط‌های اول تسهیلات را دریافت کرده‌اند. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می‌شود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است.
برچسب ها: مسکن ملی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها