به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۳۴۴۷۲۴

وقت کنار گذاشتن «ماسک» رسید؟

وقت کنار گذاشتن «ماسک» رسید؟
گروه جامعه:یک متخصص و استاد بیماری‌های عفونی گفت: براساس مصوبات کمیته علمی کرونا، در مکان‌های بسته استفاده از ماسک توصیه شده که اکنون می‌بینیم در ادارات و مکان‌های سربسته ماسک استفاده نمی‌شود و عدم استفاده از ماسک انتقال را افزایش می‌دهد.مسعود ضیایی اظهار کرد: پس از فروکش کردن کرونا موارد بیماری کاهش یافته و حتی چند هفته موارد بستری نیز نداشتیم؛ اما در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در سطح استان هستیم.
 
این متخصص عفونی بیان کرد: در استان‌های دیگر نیز این اتفاق افتاده و مشخصا در شهر بیرجند موارد مراجعات سرپایی و مراجعات به بیمارستان افزایش یافته است.ضیایی با بیان اینکه موارد ابتلا در حال زیاد شدن است، افزود: مبتلا شدن در بسیاری افراد سبک بوده و جدی نیست و از طرفی بسیاری راضی به انجام آزمایش نیستند؛ در حالی که انجام آزمایش از ضروریات جلوگیری از شیوع و انتقال بین تمام افراد جامعه است.

وی در موردد علل زیاد شدن شیوع بیماری، ادامه داد: دلیل اینکه موارد افزایشی بوده، اما آمار کرونایی که اعلام می‌شود کم است، این است که بسیاری از افراد آزمایش را ضروری نمی‌بینند و دلیل دیگر جدی نگرفتن بیماری است.این متخصص عفونی با بیان اینکه کمتر جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی نیز از دیگر علت‌هاست، افزود: در مورد پروتکل‌های بهداشتی باید گفت براساس مصوبه کمیته علمی کرونای کشور، افراد باید در مکان‌های باز ماسک نزنند.

وی با بیان اینکه موارد بیماری اکنون زیاد شده است، افزود: نباید از یاد برد که ماسک زدن ضروری است، اما مراسم‌های متعددی در این بازه زمانی برگزار شده و همین امر چرخش ویروس را زیاد کرده است؛ فراموش نکنیم برگزاری مراسم عروسی و عزا با جمعیت زیاد و بدون استفاده از ماسک بسیر خطرآفرین است.این متخصص عفونی با بیان اینکه از سویی دیگر فرآیند واکسیناسیون لازم است تکمیل شود، بیان کرد: خوشبختانه مواردی که اکنون وجود دارد، بسیار سبک بوده، اما در صورت ادامه مراسمات و رعایت نکردن پروتکل‌ها، موارد شدیدتری از بیماری بروز خواهد کرد.
برچسب ها: ماسک
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها