به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۳۴۴۷۳۶

امارات‌و‌اندونزی توافقنامه تجارت آزاد امضا کردند

امارات‌و‌اندونزی توافقنامه تجارت آزاد امضا کردند
گروه اقتصادی: وزارت بازرگانی اندونزی اعلام کرد که توافقنامه تجارت آزاد بین اندونزی و امارات امضا شد که در راستای تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور است.به گزارش ایلنا، وزارت بازرگانی اندونزی اعلام کرد که توافقنامه تجارت آزاد بین اندونزی و امارات امضا شد که در راستای تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور است. این وزارتخانه اعلام کرد که توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع که در ابوظبی امضا شد، امکان لغو یا کاهش شدید عوارض گمرکی بیشتر کالاهای مبادله شده بین دو کشور را فراهم می‌کند.

این توافقنامه شامل فصول خدمات، سرمایه گذاری، حقوق مالکیت معنوی و به رسمیت شناختن گواهی حلال یکدیگر است.زولکیفلی حسن، وزیر بازرگانی اندونزی گفت: این قرارداد دروازه اندونزی به امارات و مرکزی برای افزایش صادرات به مقاصد غیرسنتی مانند منطقه خلیج فارس، خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا خواهد بود.

متن این توافق هنوز منتشر نشده است و باید در پارلمان اندونزی تصویب شود که احتمالا چندین ماه طول بکشد.
امارات روابط تجاری با اندونزی را به عنوان بخشی از بلندپروازی خود برای افزایش تجارت اقتصاد خود به 816 میلیارد دلار تا پایان دهه جاری تقویت است که از راه‌های تحقق این امر امضای موافقت نامه‌های تجارت آزاد است.
وزارت بازرگانی اندونزی اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری بین اندونزی و امارات در سال گذشته حدود چهار میلیارد دلار بوده است. عمده صادرات اندونزی به امارات شامل روغن نخل، جواهرات و فلزات گرانبها است، در حالی که بیشتر صادرات امارات به اندونزی انرژی و آهن است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها