به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۳۴۴۷۵۰

برای کاهش وزن سیب خوردن را فرموش نکنید

برای کاهش وزن سیب خوردن را فرموش نکنید
گروه علمی:این روزها چاقی معضل افراد زیادی است و در حال مبارزه با آن هستند، موضوعی که حداقل در حال حاضر مسئله کوچکی نیست. مطالعات انجام گرفته نشان می‌دهد چاقی و اضافه وزن باعث تهدید سلامت بدن می‌شود و بیماری‌هایی از جمله دیابت، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و حتی برخی سرطان‌ها را به دنبال دارد. اما بهترین راه برای خلاص شدن شما از چاقی و اضافه وزن قطعا کنترل رعایت رژیم غذایی اصولی خواهد بود.
 

همواره به یاد داشته باشید که برای کم کردن وزن باید ورزش کرد و تغذیه مناسب داشت. اما اگر به دنبال این هستید که برای لاغر شدن چه غذا‌هایی باید خورد و یا کدام مواد غذایی به کاهش وزن شما کمک کند؟ باید به شما بگویم که باید غذا‌هایی که حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این مواد غذایی به شما کمک می‌کنند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید و انرژی بیشتری داشته باشید.

برای لاغر شدن چه چیز‌های بخوریم؟
جالب است بدانید که غذا‌ها سالم زیادی وجود دارند که شما را مدت زمان بیشتری سیر نگه می‌دارند و باعث می‌شوند میل به غذا خوردن کاذب در شما سرکوب شود، از این طریق احتمال پرخوری و افزایش وزن در شما کاهش پیدا می‌کند.نکته دیگری که در کاهش وزن می‌تواند تاثیر داشته باشد، جویدن غذاست. جویدن غذا به میزان لازم به کنترل و همینطور کاهش وزن کمک می‌کند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد افزایش تعداد دفعات جویدن غذا پیش از بلعیدن به کاهش غذای مصرفی و در مقابل کنترل وزن کمک می‌کند. در ادامه شما را با خوراکی‌های که مدت زمان بیشتری باعث سیری و کاهش اشتها می‌شوند، آشنا می‌کنیم.

برای کاهش وزن سیب خوردن را فرموش نکنید
خوردن سیب به صورت خام راه حلی عالی برای پایین نگه داشتن وزن است. یکی از دلایل مهم آن مقدار زیاد فیبر در سیب خام است. براساس تحقیقات انجام شده، خوردن سیب اشتها را کاهش می‌دهد و جلوی پرخوری کردن را می‌گیرد. از سوی دیگر سیب از آن دسته از میوه‌هایی است که نیاز به جویدن دارد و سیگنال‌هایی را به مغز می‌فرستد که شما در حال مصرف مقدار زیادی غذا هستید.

تاثیر موز بر کاهش وزن
موز یک میوه چربی سوز است و به افزایش متابولیسم بدن شما کمک می‌کنند. این میوه مقدار زیادی نشاسته‌ مقاوم دارد؛ از این طریق بدن شما به طور طبیعی در سطح بالاتری عمل می‌کند و هر روز کالری بیشتری می‌سوزاند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که روز خود را با یک موز شروع کنید و شاهد تغییرات زندگی خودتان باشید.

کرفس، یک خوراکی مفید در کاهش وزن
حتما شنیده‌اید افرادی که قصد لاغری دارند کرفس را در برنامه غذایی خود جای می‌دهند، به این دلیل که این سبزی کم کالری است. از سوی دیگر ساقه‌های کرفس سرشار از آب هستند. متخصصان کرفس را سرشار از فیبر می‌دانند و همین فیبر موجود درآن یک ماده‌ی مغذی سالم است. کرفس خاصیت زیاد و کالری کمی دارد. فیبر بالایی موجود در کرفس به شما احساس سیری می‌دهد.از سوی دیگر مواد مغذی موجود در کرفس سلول‌ها را تقویت و با بیماری مقابله می‌کند، کرفس همچنین حاوی لئوتلین است و پرخاشگری را کاهش می‌دهد.

تاثیر اسفناج در کاهش وزن
مصرف سبزیجات مانند اسفناج به کنترل وزن کمک می‌کنند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که تیلاکوئید موجود در اسفناج می‌تواند میل به غذا را انسان محدود کند که بر اثر آن به کاهش وزن کمک می‌کند.

نقش حبوبات در کاهش وزن
حبوبات همچون مواد غذایی گوشتی مقادیر زیادی پروتئین و همچون سبزی‌ها فیبر بالایی دارند. در بین تمام حبوبات لوبیای سیاه، لوبیای قرمز و همچنین عدس سبب کاهش وزن بیشتری برای افراد می‌شوند. استفاده از این مواد مغذی در لیست خوراکی‌های رژیمی برای کاهش وزن قرار دارد که در عین خوشمزگی، سلامت درونی و بیرونی بدن را نیز تضمین می‌کنند، البته به یاد داشته باشید که باید درست طبخ و آماده شوند!

آجیل خوراکی و کاهش وزن
افرادی زیادی بر این باورند که آجیل‌ها به دلیل داشتن چربی در روند کاهش وزن اختلال ایجاد می‌کنند، ولی باید بدانید که این تصور کاملا اشتباه است و آجیل را بخاطر وجود همین میزان چربی باید استفاده کرد.آجیل نیز حاوی مقدار زیادی فیبر، پروتئین و چربی است که با خوردن آن احساس سیری کامل خواهید داشت و بلعکس خوردن شیرینی می‌تواند کاملا برای بدن مضر باشد و شما را گرسنه‌تر کند. خیالتان راحت باشد که با خوردن آجیل کاهش وزن خواهید داشت و هیچ خظری شما را تهدید نخواهد کرد.آجیل همچنین برای رفع بیماری نیز بسیار موثر است و به درمان انواع عفونت تاثیر گذار است. مصرف آجیل یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سلامتی ست.

فواید گوشت‌های کم چرب و سینه مرغ در کاهش وزن
گوشت‌های فرآوری شده ناسالم هستند، اما تحقیقات نشان می‌دهد گوشت قرمز غیر فرآوری شده خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را افزایش نمی‌دهد و ارتباط بسیار کمی با سرطان مردان دارد و احتمال آن در زنان صفر است.حقیقت این است که گوشت یک غذای مناسب برای رژیم لاغری محسوب می‌شود، چون سرشار از پروتئین است. پروتئین با اختلاف زیاد از بقیه منابع در گروه مغذی ترین‌هاست و با استفاده از یک رژیم سرشار از پروتئین ۸۰ تا ۱۰ کالری بیشتر در روز می‌سوزانید. تحقیقات نشان می‌دهند که افزایش مصرف پروتئین تا ۲۵ درصد می‌تواند هوس غذایی را تا ۶۰ درصد کاهش دهد.اگر رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارید آزادانه گوشت‌های چرب بخورید. با این حال اگر رژیمتان حاوی کربوهیدرات است، بهتر است از گوشت‌های کم چرب را انتخاب کنید.

تاثیر سرکه سیب بر لاغری
سرکه سیب از مواد غذایی است. معمولا از آن به عنوان سس و چاشنی استفاده می‌شود. برخی افراد نیز آن را در آب حل می‌کنند و می‌نوشند. نتایج چندین تحقیق نشان می‌دهد سرکه سیب می‌تواند بر کاهش وزن موثر باشد.استفاده از سرکه سیب همزمان با یک وعده غذایی پر کربوهیدرات احساس سیری را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود افراد در طول روز ۲۰۰ تا ۲۷۵ کالری کمتر غذا مصرف کنند.
تحقیقی ۱۲ هفته‌ای پیرامون چاقی نشان می‌دهد ۱۵ تا ۳۰ میلی لیتر سرکه در روز باعث کاهش ۱٫۲ تا ۱٫۷ کیلوگرمی در این مدت می‌شود. سرکه سیب می‌تواند بعد از وعده‌های غذایی از بالا رفتن ناگهانی قند خون نیز جلوگیری کند.
برچسب ها: کاهش وزن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها