به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۳۴۴۷۵۳

هزینه خانوار در شش سال گذشته چند برابر شد؟

هزینه خانوار در شش سال گذشته چند برابر شد؟
گروه اقتصادی: اقتصاد ایران طی چند سال گذشته یکی از شدیدترین دوره‌های تورمی خود را تجربه کرده است؛ به گونه ای که بر اساس آمارهای رسمی از سال ۱۳۹۵ تا پایان خرداد ماه امسال، میانگین هزینه خانوارهای کشور افزایش حدود ۵ برابری را تجربه کرده است. با این وجود نگاهی به هزینه خانوارهای کشور به تفکیک دهک های هزینه ای نشان می دهد که بیش‌ترین آسیب را پایین‌ترین دهک‌های هزینه ای دیده‌اند.
 
به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس اطلاعات مرکز آمار دهک دوم و اول (پایین‌ترین دهک‌های هزینه‌ای) بیش‌ترین افزایش هزینه را داشتند. دهک دوم، افزایش ۵.۳۴ برابری و دهک اول، ۵.۳۳ برابری را تجربه کرده است. دهک سوم نیز با افزایش ۵.۲۳ برابری در جایگاه بعدی قرار دارند.این موضوع به خوبی نشان می دهد که دهک‌های پایین درآمدی یا همان آسیب پذیرترین خانوارها قربانی اصلی تورم هستند.باید توجه داشت که ممکن است که هزینه دهک های بالای هزینه نیز افزایش یافته باشد اما این خانوارها منابع درآمدی دارند که غالباً بیش از تورم افزایش پیدا می کند؛ موضوعی که برای دهک های پایین درآمدی صادق نیست.
برچسب ها: تورم گرانی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها