به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۳۴۴۷۶۳

پیش‌بینی جی‌پی‌مورگان از قیمت نفت

پیش‌بینی جی‌پی‌مورگان از قیمت نفت
گروه اقتصادی: تحلیلگران بانک جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی جدیدی از قیمت نفت ارائه دادند. این تحلیلگران هشدار دادند که ممکن است قیمت هر بشکه نفت به ۳۸۰ دلار برسد. به نظر آنها اگر تنبیهات آمریکا و اروپا، روسیه را وادار به انجام اقدامات انتقام‌جویانه کند اتفاقات خوبی در انتظار بازار نخواهد بود. روسیه ‌می‌تواند تولیدات نفت را کاهش دهد و در نتیجه آن قیمت نفت به شدت افزایش پیدا کند. تا جایی که جی‌پی‌مورگان قیمت ۳۸۰ دلاری را برای هر بشکه نفت پیش‌بینی کرده است.

کشورهای گروه هفت در حال طراحی مکانیزمی هستند که قیمت‌های نفت را که نفت روسیه باعث افزایش آنها شده است، کاهش دهند. آنها می‌خواهند از این طریق ماشین جنگی ولادیمیر پوتین در اوکراین را تضعیف کنند. اما با توجه به موقعیت مالی مستحکم مسکو، تحلیلگران جی‌پی‌مورگان از جمله ناتاشا کانوا در یادداشتی به مشتریان خود گفتند که روسیه به راحتی می‌تواند بدون آسیب چندانی به اقتصاد خود تولیدات نفت را تا رزوانه ۵ میلیون بشکه کاهش دهد.

پیامدهای این کار اما برای سایر کشورهای جهان فاجعه‌بار خواهد بود. کاهش سه میلیون بشکه‌ای در تولیدات روزانه نفت می‌تواند شاخص نفت خام لندن را تا ۱۹۰ دلار به ازای هر بشکه افزایش دهد. سناریوی بدتری که وجود دارد همان کاهش ۵ میلیون بشکه‌ای نفت است که قیمت نفت خام را تا ۳۸۰ دلار بالا می‌برد.

خطر روسیه برای بازار جهانی نفت
تحلیلگران نوشتند: «واضح‌ترین و محتمل‌ترین خطر پیش‌روی مکانیزم کاهش قیمت نفت این است که روسیه در آن همکاری نکند و در عوض با کاهش صادرات نفت این اقدام را تلافی کند. کمبود منابع نفت در بازار جهانی به نفع روسیه است و احتمال دارد دولت این کشور با کاهش تولیدات خود دولت‌های غربی را متحمل ضرر و فشار اقتصادی کند.روز پنج شنبه وزیر نفت ایران گفت که بازار جهانی نیازمند افزایش صادرات از سوی ایران است. او گفت که وضعیت بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند پاسخگوی بخشی از مشتریان و کمک کننده به ایجاد تعادل و آرامش در بازار‌های جهانی باشد.
برچسب ها: قیمت نفت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها