به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۳۴۵۳۸۶

ماکرون باز هم کابینه‌اش را تغییر داد

ماکرون باز هم کابینه‌اش را تغییر داد
گروه بین الملل: امانوئل ماکرون در پی از دست دادن اکثریت پارلمانی متعلق به حزبش در انتخابات ژوئن، برای دومین بار در شش هفته اخیر، ترکیب دولت خود را تغییر داد.
 اولیویه وران، وزیر سابق بهداشت فرانسه، در جریان این دومین تغییر و تحول در کابینه فرانسه در شش هفته اخیر، سخنگوی دولت فرانسه شد.این ترمیم کابینه مجددا اولیویه وران را که بحران همه گیری کووید در فرانسه را مدیریت کرد، مجددا به حلقه نزدیک به رئیس جمهور فرانسه در سمت رده بالای سخنگوی دولت بازگرداند.
همچنین مارلن شیاپا، وزیر سابق برابری جنسیتی در دولت فرانسه کسی است که قبل از انتخابات اخیر به مدیریت بخش "شهروندی" در وزارت کشور فرانسه مشغول بود و در اولین ترمیم کابینه شش هفته اخیر،  از سمتش کنار رفت، اما در این ترمیم کابینه دوم در سمت وزیر مشاور در امور "اقتصاد اجتماعی و همبستگی و زندگی مشارکتی" به دولت فرانسه بازگشته است.
ماکرون به همراه الیزابت بورن که در 16 مه به عنوان نخست وزیر در دولت منصوب شد، پس از اینکه در انتخابات پارلمانی دو هفته پیش فرانسه، حزب تغییر نام یافته ماکرون تحت عنوان حزب رنسانس تسلطش را در مجلس ملی فرانسه از دست داد، مجبور به تجدید نظر در تیم وزرای خود شدند.دمین ابد، که اخیراً به عنوان وزیر همبستگی با مسئولیت مدیریت امور افراد دارای معلولیت معرفی شد، چندی پیش با مطرح شدن تحقیقاتی علیه او از بابت اتهام تجاوز جنسی، پست خود را از دست داد.
در عین حال کریسولا زاکاروپولو، پزشک متخصص زنان که توسط چندین بیمار سابقش به "تجاوز جنسی و یا خشونت در پزشکی زنان" متهم شده بود، پست خود را به عنوان وزیر مشاور در امور توسعه از دست داد. او اتهامات علیه خود را رد می‌کند.ماکرون همچنین لازم داشت جایگزینی برای سه وزیری بیابد که کرسی‌های خود را در جریان انتخابات پارلمانی از دست دادند و می‌بایست از پست دولتی خود استعفا می‌دادند.
کلمان بون، مسئول ارشد سابق امور اروپا در وزارت خارجه فرانسه هم در این ترمیم کابینه به عنوان وزیر حمل و نقل فرانسه منصوب شد. پست سابق او در مدیریت امور اروپا توسط لارنس بون، اقتصاددان و مشاور فرانسوا اولاند، رئیس جمهور سابق فرانسه پر شد. جرالد درمنن هم همچنان در سمت وزارت کشور فرانسه باقی ‌ماند اما اختیاراتش گسترده‌تر شد.در میان چهره‌های جدید نیز فرانسوا برون، رئیس بخش مصدومان در بیمارستان دولتی متز-تیونویل در شرق فرانسه و رئیس سازمان خدمات آمبولانس فرانسه، به عنوان وزیر بهداشت منصوب شد.برای یک سری از انتصابات دیگر در وزارتخانه‌های دولت فرانسه از اعضای حزب میانه روی "جنبش دموکراتیک" و جریان اصلی راست میانه موسوم به حزب جمهوریخواهان استفاده شد.


 
برچسب ها: فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها