به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۳۴۶۵۰۳
ناکام مطلق در لیگ قهرمانان

خریدهای سرسام‌آور یووه؛ 850 میلیون برای هیچ

گروه ورزشی: یوونتوس در 5 سال اخیر هزینه زیادی برای خریدهای تابستانی انجام داده ولی در کسب قهرمانی چمپیونزلیگ ناکام بوده است.
خریدهای سرسام‌آور یووه؛ 850 میلیون برای هیچ
از سال ۲۰۱۸ یوونتوس در بازار نقل و انتقالات خریدهای سرسام آوری انجام داده و تنها یک هدف نیز داشته و آن هم قهرمانی در لیگ قهرمانان بوده اما تاکنون به این هدف نرسیده است. تابستان 2018 پس از هفتمین اسکودتوی متوالی آنها چندین خرید بزرگ انجام دادند.

بانوی پیر، کریستیانو رونالدو را با ۱۱۷ میلیون یورو، ژوائو کانسلو را با ۴۰.۴ میلیون یورو، داگلاس کاستا را با ۴۰ میلیون یورو، لئوناردو بونوچی را با ۳۵ میلیون یورو و امره جان را به‌صورت آزاد به‌خدمت گرفت. این در حالی است که یوونتوس پائولو دیبالا، سامی خدیرا، ماریو مانژوکیچ، خوان کوادرادو و میرالم پیانیچ را در ترکیب داشت.
سال بعد، آن‌ها با خرید ماتیاس دی لیخت با ۸۵.۵ میلیون یورو رکورد زدند. در ادامه دانیلو، دژان کولوسفسکی، کریستیان رومرو، لوکا پلگرینی و مریح دمیرال را خریداری کردند و بوفون را نیز از پاری‌سن ژرمن به تیم برگرداندند ولی باز هم در قهرمانی در لیگ قهرمانان ناکام ماندند.  علی‌رغم هزینه ۲۳۰ میلیون یورویی و کسب نهمین قهرمانی متوالی خود در سری آ، آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط لیون حذف شدند.


در سال ۲۰۲۱، آنها ۱۵۵ میلیون یورو برای جذب آرتور، نیکولو روولا، آلوارو موراتا و رولاندو ماندراگورا هزینه کردند با این حال، همه چیز در آن فصل  برای یووه بد پیش رفت و آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط پورتو حذف شدند و نتوانستند سری آ را ببرند.
در مجموع، یوونتوس در پنج فصل گذشته ۸۱۵ میلیون یورو هزینه کرده است. هیچ تیمی در اروپا این اندازه برای نقل و انتقالات خرج نکرده و در رتبه‌های بعدی منچسترسیتی (۶۵۳.۶۶ میلیون یورو)، رئال مادرید (۶۳۱.۲۵ میلیون یورو)، بارسلونا (۶۲۱.۱۰ میلیون یورو) و چلسی (۶۱۹ میلیون یورو) قرار دارند.

این تیم برای فصل جدید تاکنون آنخل دی ماریا را جذب کرده و به‌زودی نیز قرارداد پل پوگبا را نهایی خواهد کرد. هر دو به‌عنوان بازیکن آزاد و رایگان جذب شده‌اند. همچنین فهرست بازیکنان جدا شده یوونتوس تاکنون نیز به شرح زیر است: فدریکو برناردسکی (آزاد)، جورجو کیلینی (لس آنجلس اف سی)، داگلاس کاستا (لس آنجلس گلکسی)، مریح دمیرال (آتالانتا)، پائولو دیبالا (آزاد)، جانلوکا فرابوتا (لچه، قرضی)، رولاندو ماندراگورا (فیورنتینا).
برچسب ها: یوونتوس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها