به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۳۴۶۷۶۷

مبارزه با فساد پوتین از درون زندان

مبارزه با فساد پوتین از درون زندان
گروه بین الملل: رهبر اپوزیسیون محبوس روسیه یک سال پس از آنکه بنیاد روسی مبارزه با فسادش به عنوان یک سازمان افراطی تعطیل شد، یک سازمان بین‌المللی مبارزه با فساد راه‌اندازی کرد.
 کانال تلگرام الکسی ناوالنی، که پیام‌های وی را از طریق وکلایی که اجازه ارتباط با ناوالنی را دارند به طرفدارنش می‌رساند، اعلام کرد: هیات مشاوران این سازمان شامل خی ورهوفستات، نخست‌وزیر پیشین بلژیک، فرانسیس فوکویاما، کارشناس علوم سیاسی از آمریکا، آن اپلباوم، برنده جایزه پولیتزر و تاریخ‌نگار آمریکایی و همچنین یولیا ناوالنایا، همسر الکسی ناوالنی خواهد بود.
ناوالنی با استفاده از بنیادش برای انتشار فهرست ثروت مقامات ارشد روسیه در یک سری فیلم‌های ویدئویی تند و پربیننده به شهرت رسید و به سرسخت‌ترین منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تبدیل شد.حکم سال گذشته یکی از دادگاه‌ها روسیه مبنی بر غیرقانونی بودن این بنیاد در واقع متحدان ناوالنی را از شرکت در انتخابات منع کرد و به مقامات این قدرت را داد تا فعالان بنیاد مبارزه با فساد را زندانی و حساب‌های بانکی آنها را مسدود کنند؛ اقدامی که در حقیقت توانایی این بنیاد را برای دریافت کمک‌های مالی از سوی اهداکنندگان و طرفداران قطع می‌کرد.
در پیام‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ناوالنی آمده است: سازمان جدید "بنیاد بین‌المللی مبارزه با فساد" کاملا شفاف و قابل درک است و نخستین بودجه‌اش از طریق جایزه ۵۰ هزار یورویی ساخاروف برای آزادی تفکر که سال گذشته از سوی پارلمان اروپا به ناوالنی اهدا شد، تامین می‌شود.در این پیام به نقل از ناوالنی آمده است: مثل همیشه، ما روی کمک و حمایت شما حساب می‌کنیم و قول می‌دهیم که خیلی خوب کار کنیم.ناوالنی در سال ۲۰۲۰ میلادی به محض بازگشت از آلمان به اتهام نقض شروط وثیقه آزادی زندانی شد. ناوالنی در آن زمان برای درمان و معالجه به خاطر حمله‌ای که با یک ماده سمی کشنده در روسیه به وی شده بود، به آلمان رفته بود.ناوالنی امسال به اتهام تقلب و اهانت به ۹ سال دیگر حبس محکوم شد؛ اتهاماتی که به گفته وی ساختگی هستند و با انگیزه‌های سیاسی مطرح شده‌اند.

 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها