به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۳۴۷۲۳۲

یک لکه خورشیدی به سمت زمین در حال حرکت است

یک لکه خورشیدی به سمت زمین در حال حرکت است
گروه علمی:ستاره شناسان به تازگی یک لکه بزرگ خورشیدی را مشاهده کردند که به سمت زمین در حال حرکت است. این لکه خورشیدی AR۳۰۵۵ نام دارد.لکه خورشیدی AR۳۰۵۵  بیش از ۶۱۰۰ مایل عرض دارد و ممکن است طوفان‌های ژئومغناطیسی را ایجاد کند. محققان نجوم پیش بینی کردند که این لکه در اوایل هفته آینده  به زمین می‌رسد.
 
گفته شده، این لکه خورشیدی به خاطر اندازه بزرگ خود می‌تواند برای زمین مشکل ایجاد کند و باعث تولید شراره‌های خورشیدی M شود. همچنین AR۳۰۵۵ باعث انفجار‌هایی می‌شود که چندین ساعت طول می‌کشد و ممکن است برای میدان مغناطیسی سیاره ما مضر باشد.پیش بینی می‌شود، این لکه خورشیدی، شفق‌های قطبی بیشتری را تولید کرده و به سیستم‌های ناوبری رادار و GPS آسیب برساند. طبق تحقیقات ستاره شناسان لکه خورشیدی AR۳۰۵۵ در حال حرکت  است و ممکن است قبل از فوران از زمین دور شود اگر چنین اتفاقی رخ دهد به این سیاره آسیبی نمی‌رسد.

براساس گزارش‌ها، این لکه خورشیدی جدید هنوز در حال رشد و تغییر بوده و ممکن است هر دقیقه فوران کند. در همین راستا، یان هاتنباخ روزنامه نگار نجومی، در توئیتر اعلام کرد:" AR۳۰۵۵ تغییر شکل داده است به همین علت باید دید  آیا  فوران این لکه به زودی اتفاق می‌افتد یا خیر".  

براساس گزارش‌ها، اگر لکه های خورشیدی نزدیک به زمین فوران کنند، در عرضه چند دقیقه شعله‌های آن به جو زمین برخورد می‌کنند. همانطور که در بالا ذکر شد، این می‌تواند اثرات متفاوتی بر روی ماهواره ها، GPS و حتی شبکه‌های برق ما ایجاد کند و  فرآیند‌های طبیعی مانند مهاجرت حیوانات را مختل کند.خورشید هم اکنون در اوج فعالیت چرخه خورشیدی خود  است. به این ترتیب، با افزایش فعالیت لایه بیرونی، انتظار می‌رود لکه‌ها و شعله‌های آن بیشتر به سمت زمین حرکت کنند.
برچسب ها: لکه خورشیدی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها