به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۰:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۳۵۱۰۷

استقبال خوب از 12سال بردگی در گيشه

گروه فرهنگ و هنر: فیلم «دوازده سال بردگی» ساخته «استیو مک‌کوئین» به لطف کسب اسکار بهترین فیلم فروش خوبی را در بازار جهانی تجربه کرد.
استقبال خوب از 12سال بردگی در گيشه
کمپانی «لاینزگیت اینترنشنال» اعلام کرد، فیلم «دوازده سال بردگی» با فروش خارجی 9 میلیون دلاری در آخر هفته توانست مجموع فروش جهانی خود به رقمی بالغ بر 105 میلیون دلار برساند. سینماهای ایتالیا و مکزیک با فروش 1.1 میلیون دلاری فیلم «دوازده سال بردگی» فروش کل خود را به ترتیب به 4.9 و 3.5 میلیون دلار رساندند و سینماهای انگلیس زادگاه «استیو مک‌کوئین» نیز با فروش 757 هزار دلاری مجموع فروش این فیلم را به بیش از 32 میلیون دلار رساندند.

داستان فیلم درباره یک سیاهپوست آزاد به نام «سالومون نورثروپ» است که در دوران برده‌داری با همسر و فرزندانش در ساراتوگای نیویورک زندگی می‌کند، اما یک شب توسط چند نفر اراذل و اوباش اغفال شده، به وسیله آنها مسموم و به‌عنوان برده فروخته می‌شود.

فیلم «دوازده سال بردگی» که در جوایز اسکار امسال علاوه‌بر کسب جایزه بهترین فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن و فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد تا کنون 2.1 میلیون دلار در کره‌جنوبی و هلند،‌ 13.9 میلیون دلار در فرانسه، 5.5 میلیون دلار در استرالیا و 5.7 میلیون دلار در سینماهای آلمان فروش داشته است.

در این فیلم «چیوتل اجیرفور» برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی مرد‌، «لوپیتا نایونگ»، برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل اسکار و «مایکل فاسبندر» نقش‌آفرینی کرده‌اند. توزیع فیلم «دوازده سال بردگی» در آمریکای شمالی برعهده کمپانی «فاکس پرحلایت» است‌، جایی که این فیلم تاکنون 54 میلیون دلار فروش داشته است.
مرجع : ايسنا