به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۳۵۱۴۲۲

نگرانی و بی‌اطلاعی از وضعیت تاجزاده

نگرانی و بی‌اطلاعی از وضعیت تاجزاده
گروه سیاسی: فخرالسادات محتشمی پور درباره بازداشت همسرش مصطفی تاجزاده گفت: ما به دلیل بی خبری از وضعیت همسرم، به شدت نگران جانشان هستیم؛ و انتظار می‌رود با تدبیری درست، آقای تاجزاده هرچه سریعتر آزاد شود. نیازی به عذرخواهی و دلجویی هم در این زمینه نیست و آقای تاجزاده همانطور که قبلاً هم چنین مطالبه‌ای نداشته، این بار نیز نخواهد داشت.
فخرالسادات محتشمی پور در گفتگو با خبرنگار جماران، درباره بازداشت همسرش گفت: ما اینک در دوره‌ای خاص و حساس از تاریخ کشورمان به سر می‌بریم. زمانی که نیاز است تا همه دلسوزان و دغدغه‌مندان گردهم آمده و راهکار‌هایی برای حل مشکلات و برون رفت از بحران‌های پرمخاطره بیابند. به فرجام رساندن برجام برای رفع هرچه سریع‌تر تبعات آن ضروری است و حل مشکلات و چالش‌های متعدد داخلی و خارجی وجود دارد که امروز بیش از هر زمان دیگری به همفکری و همدلی نیاز داریم.
وی افزود: خیلی عجیب است که آقایان در چنین شرایطی به این نتیجه رسیده اند آقای تاجزاده را که منتقدی مصلح و مشفق است، و باید از نقطه نظراتش برای حل مشکلات موجود بهره ببرند، بازداشت کنند. این شیوه تصمیم گیری و اقدام پیام خوبی به جامعه منتقل نمی‌کند بلکه بیشتر نشانگر آشفتگی و اختلاف میان تصمیم گیران و نهاد‌های امنیتی است.
به دلیل بی خبری از وضعیت همسرم، به شدت نگران جانش هستیم
فخرالسادات محتشمی پور با ابراز امیدواری نسبت به آزادی هر چه زودتر سیدمصطفی تاجزاده گفت: ما به دلیل بی خبری از وضعیت همسرم، به شدت نگران جانشان هستیم؛ و انتظار می‌رود با تدبیری درست، آقای تاجزاده هرچه سریعتر آزاد شود. نیازی به عذرخواهی و دلجویی هم در این زمینه نیست و آقای تاجزاده همانطور که قبلاً هم چنین مطالبه‌ای نداشته، این بار نیز نخواهد داشت.
هیچ اطلاع دقیقی از محتویات پرونده تاجزاده و وضعیتش نداریم
وی همچنین درباره آخرین وضعیت سیدمصطفی تاجزاده در زندان گفت: متاسفانه از شامگاه ۱۷ تیرماه تا به امروز، هیچ اطلاع دقیقی از محتویات پرونده ایشان و وضعیتشان نداریم. در حالی که این حق بدیهی افراد است که خود و وکلایشان و همچنین اعضای خانواده، از وضعیت آن‌ها خبر داشته باشند.
او با بیان اینکه اطلاع رسانی درباره پرونده سیدمصطفی تاجزاده صرفا توسط برخی رسانه‌های خاص صورت می‌گیرد، گفت: روند کنونی بسیار نگران کننده است. چرا که احتمالا پرونده سازی‌هایی رخ می‌دهد و روند احضار‌ها و بازداشت‌ها نیز پس از دستگیری آقای تاجزاده موید مسیر اشتباهی بوده که در پیش گرفته شده است.
تاجزاده دو هفته است که معترضانه روزه دارد
او گفت: در بازپرسی شعبه دو دادسرای مقدس به من گفتند که کیفرخواست آقای تاجزاده صادر شده و پرونده در دادگاه است. همسرم پیشتر گفته بود اگر پرونده اش ظرف دوهفته به دادگاه ارسال نشود، روزه داری اعتراضی خود را شروع خواهد کرد. حالا با اینکه پرونده ارسال شده، اما هنوز دادگاهی برای ایشان تشکیل نشده است و با این وصف ایشان دو هفته است که معترضانه روزه دارند.
وی افزود: اتهامات اصلی آقای تاجزاده همان انتقادات صریحشان است و مواردی که از قبل مطرح بوده و اتهام تازه‌ای در کار نیست. همسرم تاکنون هیچ بازجویی پس نداده و اعلام کرده تا به شکایتش از دبیر شورای نگهبان رسیدگی نشود، در هیچ دادگاه شرکت نمی‌کند.
آقایان بدانند که نسبت به هرگونه خطر احتمالی درخصوص سلامت جسمانی همسرم مسئولند و باید پاسخگو باشند
فخرالسادات محتشمی پور گفت: مسلما به دلیل شرایط سنی، و وضعیت بیماری‌های آقای تاجزاده و همچنین فصل تابستان، روزه داری مداوم حتما برای ایشان خطرآفرین است و آقایانی که چنین رفتار می‌کنند باید بدانند که نسبت به هرگونه خطر احتمالی درخصوص سلامت جسمانی همسرم مسئولند و باید پاسخگو‌باشند.
او در پاسخ به اینکه آیا به غیر از مکالمه کوتاه تلفنی در روز عید غدیر صحبتی با همسر خود داشته است، گفت: اصل نگهداری آقای تاجزاده در سلول انفرادی بی معناست؛ چرا که وقتی کسی از نظر آقایان پرونده داشته و اعلام کرده است که در دادگاه شرکت نمی‌کند، باید دادگاه اش را تشکیل می‌دادند و حکم خود را صادر می‌کردند و در نهایت ایشان را برای «اجرای حکم» به زندان عمومی منتقل می‌کردند.
تاجزاده گفت بازجویی پس نداده و نمی‌دهد
همسر سیدمصطفی تاجزاده ادامه داد: وقتی همسرم با من تماس گرفت، ده روز از بازداشتش گذشته بود. آقای تاجزاده در آن تماس گفت: «بازجویی پس نداده و نمی‌دهد. در هیچ دادگاهی هم شرکت نمی‌کند مگر این که او را به زور ببرند و به آقایان هم گفته که دادگاهش باید ظرف دو هفته تشکیل شود، در غیر اینصورت روزه داری اعتراضی خود را شروع می‌کند.»
به تاجزاده دو اتهام را تفهیم کرده اند
او بیان کرد: به آقای تاجزاده دو اتهام را تفهیم کرده اند، یکی امضای بیانیه‌ای اعتراضی مربوط به اقدامات خشونت آمیز نسبت به معترضین آبان ۹۸ و دوم اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت، این‌ها ادعا‌هایی هستند که تحت عنوان موارد اتهامی علیه آقای تاجزاده مطرح کرده اند.
محتشمی پور گفت: آقای تاجزاده از من درخواست چند کتاب از آثار شهید مطهری داشتند که وقتی به ایشان گفتم این کتاب‌ها را چندبار خوانده ای؛ گفت: «کتاب دیگری به ایشان نمی‌دهند.»، اما به هرحال ۲ کتاب دیگر هم برای همسرم تهیه کردم که نمی‌دانم آن‌ها را به ایشان داده اند یا خیر؟
او درباره بازداشت سیدمصطفی تاجزاده گفت: در صورت نگهداری آقای تاجزاده در سلول انفرادی خصوصا پس از ارسال پرونده به دادگاه، این کار کاملا غیرقانونی است.
می‌گویند باید از وکلای تعیین شده توسط خودشان استفاده شود؛ به طور حتم از سوی تاجزاده پذیرفته نخواهد شد
از سوی دیگر، هنوز هیچ صحبتی مبنی بر تبدیل قرار ایشان نه با ما و نه وکلای مربوطه مطرح نشده است. وکلا را نپذیرفته اند و می‌گویند باید از وکلای تعیین شده توسط خودشان استفاده شود. موضوعی که به طور حتم از سوی آقای تاجزاده پذیرفته نخواهد شد.
دیگر نمی‌دانیم که تاجزاده کجاست
وی بیان کرد: آقای تاجزاده در طول این یک ماه، تنها دو تماس تلفنی با من و مادرشان داشته است؛ و با اینکه آقایان خواستند که دارو‌های همسرم را برایشان ببرم، ولی من نمیدانم اینک در چه وضعیتی به سر میبرند. آقای تاجزاده در آخرین مکالمه‌ای که با من داشت، گفت که در بند دوالف اوین محبوس است، ولی امروز دیگر نمی‌دانیم که ایشان کجاست؟ از این رو، نسبت به حفظ جان آقای تاجزاده احساس خطر می‌کنم و‌نسبت به حفظ سلامتشان هشدار می‌دهم.
برچسب ها: مصطفي تاجزاده

۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۸:۲۸
امام علی در حکومتش کی منتقدان حکومتش را زندانی کرد!!؟ (391746)
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۲۲:۰۸
موندم چی بگم اما انشاا...رفع کینه های جناحی بجا مانده از سال۸۸ بین اصولگراها و اصلاح طلبان (391753)
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۲۲:۵۷
خیلی افراد مهمتر از تاجزاده وجود دارن چرا نگران اونها نمیشید؟ (391755)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها