به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۳۵۱۵۱۰

آخرین مهلت انتخاب رشته اعلام شد

آخرین مهلت انتخاب رشته اعلام شد
گروه جامعه: فرآیند انتخاب رشته برای بیش از یک میلیون ۱۵۷هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته از امروز هفدهم مرداد ماه آغاز می‌شود و تا روز شنبه بیست و دوم مرداد ماه ادامه دارد.مجموعا حدود ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، در سال جاری پذیرفته می‌شوند.

آزمون ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از هشتم تیر ماه آغاز شد و فرآیند برگزاری آن به مدت ۴ روز ادامه داشت. در این بازه زمانی یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در بزرگ‌ترین آزمون کشور برای ورود به دانشگاه‌ها با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد ۹۱۵ هزار و ۴۱ داوطلب زن و ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر از مردان بودند.
متقاضیان در مهلت تعیین شده برای انتخاب رشته می‌توانند ۱۵۰ کدرشته محل‌ را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند.

پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره‌ای ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و دریافت کد ۱۵ رقمی به معنای تایید انتخاب رشته است. داوطلبان باید توجه داشته باشند تا زمانی که این کد را دریافت نکنند، فرآیند انتخاب رشته آنها تکمیل نشده است. پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات، این رسید در یک صفحه مجزا به داوطلب ارائه می‌شود.

۲۲ مرداد پایان زمان انتخاب رشته
داوطلبان در صورت انتخاب رشته‌های دوره روزانه و قبولی در آن، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون سراسری سال آینده برای انتخاب رشته‌های روزانه را ندارند.سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۱ از روز دوشنبه ۱۷ مرداد ماه آغاز شد و تا پایان روز شنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

لغو قبولی در صورت اعلام معدل اشتباهی
رییس سازمان سنجش گفت:مغایرت در معدل اعلامی به لغو قبولی در‌ آزمون سراسری منجر می شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها