به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب : ۳۵۱۷۹۶

کمبود قطعات حساس جنگی در روسیه

کمبود قطعات حساس جنگی در روسیه
گروه بین الملل: کارشناسان امور دفاعی می‌گویند که روسیه برای تامین اجزای کلیدی سلاح‌های پیشرفته و تجهیزات ارتباطی خود که ساخت غرب است به مشکل برخورد کرده است.
«انستستیو رویال سرویسِز» در گزارشی می‌گوید که ارتش روسیه درحال تمام کردن ذخیره سلاح‌های خود در اوکراین است و کنترل شدیدتر صدور تجهیزات می‌تواند این کشور را در کمبود دایمی قرار دهد.براساس این مطالعه مسکو از محموله‌های عبوری از پایانه‌های ثالث مثل هنگ‌کنک برای تامین نیازهای خود استفاده کرده است.  
این موسسه سیستم‌های مدرن نظامی مورد استفاده روسیه، از جمله موشک‌های کروز و فناوری جنگ‌افزار الکترونیکی را بررسی کرده است و می‌گوید که ماموران اطلاعاتی روسیه سعی دارند مسیرهای تازه‌ای را برای دسترسی به قطعات میکروالکترونیک ساخت غرب ایجاد کنند.
همزمان نبردها در چندین جبهه ادامه دارد.اوکراین می گوید برای ضدحمله در جنوب علیه نواحی تحت اشغال روسیه آماده می‌شود و نیروهایش یک پل مهم در شهر تحت اشغال خرسون را گلوله‌باران کرده‌اند.گذرگاه آنتونیفسکی یکی از دو نقطه‌ای است که نیروهای روسیه از طریق آن می‌توانند به نواحی تحت کنترل خود در غرب رود دنیپرو دسترسی پیدا کنند.همزمان نیروهای روسیه همچنان سعی دارند کنترل کامل منطقه شرقی دونباس را به دست گیرند.در شمال شرقی خرسون، گلوله‌باران بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در زاپوریژیا زنگ خطر را در سطح جهان به صدا در آورده است.
روسیه و اوکراین یکدیگر را به گلوله‌باران این نقطه متهم می‌کنند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داده است که نبردها خطر «فاجعه اتمی» را به دنبال دارد.پترو کوتین، رئیس شرکت نیروی هسته‌ای اوکراین، به بی‌بی‌سی گفت که روسیه زاپوریژیا را به یک پایگاه نظامی تبدیل کرده‌ و از آن برای انجام حملات به مواضع اوکراین استفاده می‌کند.این مجتمع از اوایل ماه مارس تحت اشغال روسیه بود، هرچند تکنسین‌های اهل اوکراین همچنان آن را می‌گردانند.
همزمان ایوگنی بالیتسکی، فرماندار منصوب مسکو در زاپوریژیا می‌گوید که دستوری را برای برگزاری رفراندومی در آنجا به منظور «یکپارچگی مجدد» با روسیه امضا کرده است.
روسیه در سال ۲۰۱۴ با همین روش کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد که از سوی دولت‌های غربی غیرقانونی اعلام شد. مقام‌های اشغالی در خرسون طرح‌های مشابهی را ارائه کرده‌اند.
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفته که اگر در نواحی اشغال همه‌پرسی برگزار کند امکان انجام مذاکرات صلح وجود نخواهد داشت.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها