به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۰ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۳۵۲۲۰
اکران افتتاحیه‌ فیلم‌های نوروزی برگزار شد؛

ایوبی: من در سینمای ایران مهمان هستم

گروه فرهنگ و هنر: رئیس سازمان سینمایی معتقد است: سینمای ایران فردای خوبی دارد و باید همه ما برای بهتر شدن آینده سینمای ایران تلاش کنیم.
ایوبی: من در سینمای ایران مهمان هستم
حجت الله ایوبی که در مراسم اکران افتتاحیه 5 فیلم نوروزی صحبت می‌کرد؛ با اشاره به وضعیت سینمای ایران گفت: امیدوارم سال آینده سال پرثمری برای سینمای ایران باشد زیرا امسال بزرگان سینمای ایران با آثار فاخر خود فیلم‌های خوبی را به سینمای ایران تقدیم کردند و ما امروز با سری بالا و بلند می‌توانیم مردم را برای دیدن این آثار دعوت کنیم. وی در ادامه افزود: امروز و بعداز طرح سلام سینما مردم به خصوص هم وطنانمان در شهرستان‌ها موجی از علاقه و اشتیاق را برای دیدن فیلم‌های سینمای ایران از خود نشان می‌دهند. به گونه‌ای که مردم برای دیدن فیلم‌ها به سینماها هجوم می‌آورند و فروش فیلم‌ها در شهرستان‌ها بهتر از تهران شده است درحالیکه در سال‌های قبل معمولا فروش سینماها در شهرستان‌ها کمتر از تهران بود.

رئیس سازمان سینمایی با امیدواری به اکران نوروزی سال 93 افزود: نوروز همیشه بخشی از هویت ایرانی بوده است و فرصتی بوده است که خانواده‌ها دور هم جمع شوند و در کنار هم قرار گیرند. امسال سینما می‌تواند در نوروز به دور هم جمع شدن خانواده‌ها کمک کند و ما به راحتی می‌توانیم از خانواده‌ها بخواهیم که هر 5 فیلم را ببینند به خصوص فیلم «چ» که بخش مهمی از تاریخ ایران را روایت می‌کند.

ایوبی سینماگران را صاحبان واقعی هنر سینما دانست و افزود: من به عنوان میهمان در سینما حضور دارم و خدمتگذار سینماگران هستم میزبان واقعی مردم در سینما، سینماگران هستند. وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم به گسترش آرامش در سینمای ایران و افزایش اکسیژن در این سینما کمک کنیم تا سینما رشد کند. وي  با اشاره به برخی انتقادات به جشنواره فیلم فجر و سینمای ایران از طرف گروهی گفت: قطعا باید روش‌های اشتباه و سیاست‌های نادرست در سینما اصلاح شود و درباره جشنواره فیلم فجر حتما نیازمند آن هستیم که بررسی جدی صورت بگیرد و این جشنواره را دوباره مرور کنیم و اشکالات آن را رفع کنیم.

وی با اشاره به انتصاب زودهنگام دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که جشنواره‌ای بزرگ و در شان سینمای ایران و انقلاب برگزار شود. جشنواره‌ای که در آن رقابت در عین حفظ روح رفاقت وجود داشته باشد. ایوبی از برگزاری جلسات کارگروه‌های مختلف خبر داد و افزود: به زودی سیاست‌ها و شیوه حمایت خود را بعد از تعطیلات نوروز اعلام می‌کنیم اما یکی از نتایجی که امروز می‌توانم اعلام کنم این است که قطعا فیلم‌های هنری در سال آینده مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: جلسات شورای صنفی نمایش به خوبی برگزار شده است و آیین نامه شورا نیز آماده شده است. تاکید داریم که فیلم‌های هنری در قالب سینمای مخاطب خاص و تحت عنوان گروه هنر و تجربه به گونه‌ای اکران شود که هم مورد حمایت باشد و هم اینکه باری بر دوش سینما و گیشه سالن‌های سینما نباشد. رئیس سازمان سینمایی بر اصل آموزش در سینما تاکید کرد و افزود: با بررسی‌های صورت گرفته قصد داریم مقدمات تاسیس مدرسه عالی سینما را فراهم کنیم زیرا مدرسه عالی سینما رکن مهمی است که در بیش از 8 کشور صاحب سینما وجود دارد و می‌تواند در کنار دانشکده‌های سینمایی کشور به رشد سینما کمک کند.

ایوبی از توجه به اقتصاد سینما در سال آینده خبر داد و افزود: باید همانگونه که رهبری فرمودند به اقتصاد مقاومتی توجه شود و قصد ما این است اقتصاد مقاومتی در سینما نیز دیده شود به همین دلیل باید در بعضی امور که هزینه‌هایی دربردارد به درستی تصمیم بگیریم. وی ادامه داد: برگزاری جشنواره خوب است اما جشنواره زدگی خوب نیست. مثلا می‌توانیم با توجه به میزان تولیدات جشنواره‌ای همچون جشنواره فیلم کودک را به صورت دوسالانه برگزار کینم و بعد به تولید فیلم کودک کمک کنیم زیرا با تولید فیلم کودک خوب می‌توان مردم را با سینما آشتی داد.

ایوبی از توجه به بخش خصوصی خبر داد و افزود: حضور دولت در سینما باید در جاهایی باشد که بخش خصوصی نمی‌تواند حضور داشته باشد. به طور مثال، دولت باید به رونق سالن‌ها و سینماسازی توجه کند و این دو کار از اهداف ما است. رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه باید توقعات از سینما معقول باشد؛ گفت: نباید از سینما و سینماگران انتظارات عجیب و غریب داشت. جامعه سینمایی ما مانند همه بخش‌ها زحمت می‌کشند و در حد توان خودش بارش را بر دوشش می‌کشد لذا سطح توقع باید معقول و طبیعی باشد. وی با اشاره به بالارفتن کیفیت سالن‌های سینمایی گفت: تاکنون بیش ار 180 سالن سینما دیجیتال شده است و در آینده سالن‌های بیشتری نیز دیجیتال می‌شود تا کیفیت پخش فیلم‌ها بهتر شود و بتوانیم پاسخگوی موج که از سوی مردم برای فیلم دیدن بوجود آمده باشیم.
مرجع : ايلنا