به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۳۵۲۴۳۹

حمله جنگنده‌های اسرائیل به طرطوس سوریه

حمله جنگنده‌های اسرائیل به طرطوس سوریه
گروه بین الملل: رسانه‌های سوریه از حمله جنگنده‌های اسرائیلی به نزدیکی بندر طوطوس خبر دادند.
در جریان این حمله سه سرباز سوری کشته شدند و سه تن دیگر زخمی شدند.تلویزیون دولتی سوریه بدون ارائه جزئیات بیشتر گزارش داد که ارتش اسرائیل چندین موضع در طرطوس را هدف قرار داده است: این موشک‌ها توسط هواپیماهای جنگی که بر فراز کشور همسایه لبنان در حال پرواز بودند، شلیک شده است.
دیدبان حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا، نیز خبر داد که جنگنده‌های اسرائیل به پایگاهی در نزدیکی بندر طرطوس حمله کردند که معمولا شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه از آن استفاده می‌کنند.بر اساس گزارش‌ رسانه‌های غربی، صدای چندین انفجار در نزدیکی بندر طرطوس شنیده شد.
دیدبان حقوق بشر سوریه از قول منابع خود در داخل این کشور می‌نویسد چندین موشک به حومه روستای ابوافصه، پایگاه پدافند هوایی و یک رادار در منطقه اصابت کرده و چندین انفجار مهیب در نزدیکی بندر طرطوس رخ داده است.
به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، این نوزدهمین حمله اسرائیل به خاک سوریه در سال ۲۰۲۲ است.اسرائیل طی سال‌های گذشته صدها حمله به اهدافی در بخش‌های تحت کنترل دولت سوریه انجام داده است، اما به ندرت چنین عملیات‌هایی را تایید یا مورد بحث قرار داده است.
با این حال، اسرائیل اذعان کرده که پایگاه‌های گروه‌های متحد ایران، مانند حزب‌الله لبنان که هزاران جنگجو را برای جنگ در کنار نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه فرستاده است، هدف قرار می‌دهد.
در ماه ژوئن، حملات هوایی اسرائیل به طور موقت فرودگاه بین‌المللی دمشق را از مدار خارج کرد.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها